Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ze maken prachtig spul, helaas weet ik niet veel meer dan dat..mevrouwKees_1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:45:
Ik kwam al googlend dit https://www.jansendebont.nl/pendant/ tegen
Kent iemand dit ?
Bevalt het ?
Er zijn ook planken van etc. Het minimalistische spreekt mij wel aan.
Bericht hierboven
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.rietveldlicht...n-metaal-zwart-langwerpig
[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 08-04-2021 06:54 ]
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
https://www.philips-hue.c...-ensis-hanglamp/4090331P9
Design lijkt op elkaar, maar mijn ervaring met Hue/Signify armamturen is niet fantastisch. Op de foto ziet het er vaak mooi uit maar fysiek is het vaak érg plastic.AerosPhere schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:24:
op de bewegingssensor na, is het net of ze hun merkje op de philips hue ensis hebben geplakt
https://www.philips-hue.c...-ensis-hanglamp/4090331P9
Als je twee maanden geduld hebt.......
Wij hebben de Hue Ensis sinds kort hangen in de woonkamer. Hij is inderdaad wel van plastic, maar het ziet er niet goedkoop uit. De behuizing van de lamp zelf heeft een soort korrelige structuur en het ophangpunt is helemaal ruw mat gemaakt. Daarnaast is voelt hij erg solide aan, en kan je bijvoorbeeld niet de behuizing indrukken. Maar het kan inderdaad je smaak niet zijnKevinns schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:38:
[...]
Design lijkt op elkaar, maar mijn ervaring met Hue/Signify armamturen is niet fantastisch. Op de foto ziet het er vaak mooi uit maar fysiek is het vaak érg plastic.
Net als deze lamp heeft de Hue Ensis ook boven en onder verlichting die los van elkaar is aan te sturen. En is ook beschikbaar met RGB verlichting. Persoonlijk heb ik daar dan iets meer mee dan een bewegingssensor, aangezien je met de Hue app of iets third-party oplossingen scenes e.d. kan definieren en koppelen aan tijden/dagen.
Stap 2: trek de frees er in 1 rechte lijn door het midden heen
Stap 2: monteer een ledstrip profiel (https://www.ledstrip-spec...l?id=229614797&quantity=1 maar ook in andere leuke smaakjes te vinden)
Stap 3: draai er een staalkabel in(https://www.staalkabelstunter.com/nl/ophangkits/)
Stap 4: Stort mij 250euro
Vooral stap 4 is een erg belangrijke stap, zeker niet overslaan =P
stap5: En eindig met een lelijk dingtorretje2012 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:17:
Stap 1: Haal een balk van de gewenste lengte bij een bouwmarkt
Stap 2: trek de frees er in 1 rechte lijn door het midden heen
Stap 2: monteer een ledstrip profiel (https://www.ledstrip-spec...l?id=229614797&quantity=1 maar ook in andere leuke smaakjes te vinden)
Stap 3: draai er een staalkabel in(https://www.staalkabelstunter.com/nl/ophangkits/)
Stap 4: Stort mij 250euro
Vooral stap 4 is een erg belangrijke stap, zeker niet overslaan =P
Ow ja, en stap 5 zal stevig ontkend worden door de adviseur
[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 08-04-2021 11:51 ]
Dat is geheel afhankelijk van je eigen skillsetbvbal79 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:50:
[...]
stap5: En eindig met een lelijk ding
Ow ja, en stap 5 zal stevig ontkend worden door de adviseur
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 08-04-2021 12:05 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, hier: https://gathering.tweaker...message/65185584#65185584
[ Voor 37% gewijzigd door Peacefield78 op 08-04-2021 20:28 . Reden: Link toegevoegd. ]
Hoe bevalt hij verder?AerosPhere schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:29:
[...]
Wij hebben de Hue Ensis sinds kort hangen in de woonkamer.
Geen last van de piep of brom zoals in de review hieronder wordt besproken?
productreview: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit review door cascer1
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nee, eigenlijk nog nog nooit iets van een piep of brom gehoord. Ik ben daar normaal wel redelijk gevoelig voor, en we zijn laatst verhuisd vanaf een heel gehorig huis. Omdat dit huis zo stil is, hoor ik verder elk klein dingetje wel, maar een piep of brom van de lamp is daar niet één van gelukkig!Greatsword schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:42:
Hoe bevalt hij verder?
Geen last van de piep of brom zoals in de review hieronder wordt besproken?
productreview: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit review door cascer1
Verder bevalt hij goed! Het licht wat hij afgeeft is geweldig, en vooral het feit dat je onder en boven apart kan bedienen geeft erg mooie effecten. Wel moet ik de review gelijk geven over de ophanging. De lamp is bedoeld om perfect op een lichtpunt te worden gemonteerd. Als hij ernaast moet hangen moet je een uitgang in de behuizing van het ophangpunt maken. Hier had ik geen zin in, dus heb zelf een plafondbak geknutseld waar we de lamp aan konden hangen zodat hij perfect boven onze eettafel past.
:strip_exif()/f/image/mTQ4aCgMsCwoqxBWm3Qet7NH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de onze besteld, eentje van 330cm
Hoewel ik deze volgende week mag verwachten, zal de lamp waarschijnlijk pas over een maand of drie worden opgehangen.
Het is wel een best belangrijk onderdeel in het geheel en er zijn echt weinig foto’s online te vinden
Bericht hierboven
Wij hebben hem vooraf wel ergens bekeken, in een of andere keukenzaak, er staat een dealerlijst op hun site.
[ Voor 25% gewijzigd door Scuderia110 op 06-06-2022 19:40 ]
Werd er helemaal gek van. De lamp ziet prachtig uit, maar de bediening was niet echt bepaald handig vond ik zelf. Wellicht moet je het even doorhebben, maar dat lukte mij totaal niet ondanks ik normaal toch redelijk handig ben.
Wellicht het boekje erbij leggen?
@AerosPhere Als je de lamp via de schakelaar aan/uit zet gaat hij dan weer terug aan op de laatste stand of?
Ja ik heb er 1 boven mijn eiland hangen. Ik zal even kijken of ik foto’s heb. Ben nu niet thuis (morgen weer. MomentjeFloor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:06:
@mevrouwKees_1 jij hebt er toch eentje hangen inmiddels?
Ik heb de onze besteld, eentje van 330cm
Hoewel ik deze volgende week mag verwachten, zal de lamp waarschijnlijk pas over een maand of drie worden opgehangen.
Het is wel een best belangrijk onderdeel in het geheel en er zijn echt weinig foto’s online te vinden
:strip_exif()/f/image/iKTo4k8xVFav9r8vsdURFFDA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 07-06-2022 15:07 ]
Misschien eens overwegen om het gedeelte op het plafond wit te verven / spuiten
Het stoort mij nu niet. Als je in huis staat ziet het er anders uit hoor. Het is maar net vanuit welke hoek. Wit spuiten kan altijd nog. We zitten nog met restpunten die lamp moet er weer af want er moet opnieuw gewit worden ..jeroenkb schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:14:
Betaal je 1000 euro of zo voor een design lamp, wordt het hele effect teniet gedaan door fout van de aannemer. Ziet er, wat mij betreft, nu heel goedkoop uit.
Misschien eens overwegen om het gedeelte op het plafond wit te verven / spuiten
We hebben een deels verlaagd plafond. Dat zie je niet zo op deze foto denk ik. Ben niet thuis dus kan geen foto maken van andere hoek
[ Voor 32% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 07-06-2022 15:19 ]
Thanks!mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Ja ik heb er 1 boven mijn eiland hangen. Ik zal even kijken of ik foto’s heb. Ben nu niet thuis (morgen weer. Momentje. Let niet op bende. Even iemand thuis gevraagd om foto te maken
. Hij bevalt heel goed. Lichtpunt was fout aangelegd door aannemer overigens. Maar zo vinden wij het prima
[Afbeelding]
Als je nog meer foto's kunt maken (licht aan?) zou ik echt onwijs op prijs stellen
En die zwarte dop.. Sjah, het is zo. Eventueel kan je het door wit vervangen of je aannemer 'dwingen' dat lichtpunt op de juiste plek te maken
Bericht hierboven
Als dat plafond nog gewit moet worden, waarom dan niet even een kleine sleufje frezen en de draden daar doorheen te trekken? Met 2 uur werk incl. Dichtsmeren en opruimen heb je ‘t klusje geklaard. Het luxe effect is nu wel minder.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Het stoort mij nu niet. Als je in huis staat ziet het er anders uit hoor. Het is maar net vanuit welke hoek. Wit spuiten kan altijd nog. We zitten nog met restpunten die lamp moet er weer af want er moet opnieuw gewit worden ..
Is het sowieso de bedoeling dat je aan 1 kant zo’n afdekkap hebt?
Morgenavond ben ik weer thuisFloor-is schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:30:
[...]
Thanks!
Als je nog meer foto's kunt maken (licht aan?) zou ik echt onwijs op prijs stellen
En die zwarte dop.. Sjah, het is zo. Eventueel kan je het door wit vervangen of je aannemer 'dwingen' dat lichtpunt op de juiste plek te maken
Lichtpunt verplaatsen is niet zo eenvoudig. En we zijn wel klaar met bende.
Het is niet even een sleuf. Enig idee hoe lang we al aan het verbouwen zijn ? Dit gaan we echt niet meer doen. Lamp is niet gekocht voor luxe maar als verlichtingt14wo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
[...]
Als dat plafond nog gewit moet worden, waarom dan niet even een kleine sleufje frezen en de draden daar doorheen te trekken? Met 2 uur werk incl. Dichtsmeren en opruimen heb je ‘t klusje geklaard. Het luxe effect is nu wel minder.
Is het sowieso de bedoeling dat je aan 1 kant zo’n afdekkap hebt?
Het is wel even een sleuf.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:42:
[...]
Het is niet even een sleuf. Enig idee hoe lang we al aan het verbouwen zijn ? Dit gaan we echt niet meer doen. Lamp is niet gekocht voor luxe maar als verlichting. Als plafond straks klaar is werken we de boel netjes af.
Ik heb de Philips Hue Ensis, ipv de Pendant waar in principe dit topic over ging.Krijnemans schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:50:
@AerosPhere Als je de lamp via de schakelaar aan/uit zet gaat hij dan weer terug aan op de laatste stand of?
Maar bij elke Philips Hue lamp kan je instellen wat hij doet wanneer hij stroom verliest. Aan/uit of hij gaat in de laatste stand.
Thanks!mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:40:
[...]
Morgenavond ben ik weer thuis
Lichtpunt verplaatsen is niet zo eenvoudig. En we zijn wel klaar met bende.
En ja bende

Ik weet ook nog niet precies hoe wij het gaan doen hoor. Want ik denk dat we meer dan 2 kabels hebben gezien de lengte van de lamp. 330cm aan twee kabels geeft toch risico op doorhang enzo
Bericht hierboven
Swipen voor aan en uit. Maar als ik mijn hand er even onder houdt gaat hij ook uit ( of aan ).
:strip_exif()/f/image/gAfUKJoxUCIOtH8x9y8QsQPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p4kkAHVpMN2bCDoTYd1gyObF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HaDYqb2CU0ohFzLFIfDU1dy3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pdw7VbDvrFgxJz9cdXrld5A8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KaVnoD0HJ8Qz4VHJRIP96exH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GKcxeRwQhmqMAhW2BcLvo12b.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh super! Zitten wel een paar duidelijke tussen!!mevrouwKees_1 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:20:
Hij kan naar alleen naar boven. Alleen naar beneden. Elke tussenvorm. Warm licht. Werk licht. En alles wat er tussen zit. En kleuren. Nu even snel rood en paars.
Swipen voor aan en uit. Maar als ik mijn hand er even onder houdt gaat hij ook uit ( of aan ).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bericht hierboven

Bericht hierboven
Je kan niet zomaar een sleuf zagen/frezen in een betonnen plafond/verdiepingsvloer.t14wo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:46:
[...]
Het is wel even een sleuf.Met de juiste haakse slijper met brede diamantschijf 1 keer op en neer. Maar ik begrijp het wel hoor. Geeft je een enorme zooi terwijl je net je huis netjes hebt. Ik zal niet ontkennen dat ik ook zulke puntjes thuis heb na verbouwen.
Tenzij er een verlaagd gipsplafond is toegepast dan is er vrij weinig meer aan te doen.
Natuurlijk kan dat wel.FRANQ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:36:
[...]
Je kan niet zomaar een sleuf zagen/frezen in een betonnen plafond/verdiepingsvloer.
Tenzij er een verlaagd gipsplafond is toegepast dan is er vrij weinig meer aan te doen.
Een sleufje van 2cm breed en 2 cm diep brengt geen structurele schade aan. Of denk je dat er ook geen sleuven in dragende muren zitten om een leiding te leggen?
Als je dit netjes doet, evt. met een lampsnoer en een foto maakt waar de sleuf loopt is er geen probleem om dit zo te doen.
Nee dat kan niet.t14wo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Natuurlijk kan dat wel.
Een sleufje van 2cm breed en 2 cm diep brengt geen structurele schade aan. Of denk je dat er ook geen sleuven in dragende muren zitten om een leiding te leggen?
Als je dit netjes doet, evt. met een lampsnoer en een foto maakt waar de sleuf loopt is er geen probleem om dit zo te doen.
Er zijn vast wel bouwkundigen hier op het forum die dat kunnen uitleggen.
Een muur is totaal iets anders als een vloer.
Dat is niet Appels met peren vergelijken maar Appels met een motorfiets vergelijken.
Daarnaast vind ik iets van lampsnoer in stucwerk wegwerken.
Volgens mij is dat verboden, maar kan dat niet zo snel terugvinden.
Grijze kabel mag wel in muren en plafonds volgens de nen.
Zou gewoon op veilig spelen en gele pijp en VD draad pakken, dan heb je ook geen of minder kans op verborgen gebreken bij verkoop van het huis.
[ Voor 20% gewijzigd door FRANQ op 21-06-2022 11:31 ]
Als je de regelgeving en voorschriften van de leveranciers volg kan dat niet.t14wo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Natuurlijk kan dat wel.
Een sleuf in een draagmuur is heel anders als een sleur in een plafond/ vloer.
De belasting op een draagmuur is een verticale belasting, en sleuven worden doorgaans ook verticaal gemaakt.
In een kalkzandsteen wand mag je ook geen (grote) horizontale verslepingen maken.
De vloer bedacht met een bepaalde hoogte in verband met de doorbuiging.
Gemiddeld bij een breedplaatvloer zit de wapening op +/- 20-25 mm vanuit de onderzijde van de vloer.
Dit is de bescherming en aanhechting van het beton aan de wapening. Bij het maken van een sleuf verklein je die bescherming behoorlijk.
Ook is het mogelijk dat je extra scheurvorming krijg.
Voor jouw beeld, gemiddeld is een verdiepingsvloer 250 mm dik, waar je dan 20 mm vanaf haal, = +/- 8% van de hoogte.
Ik heb het even gecheckt bij een ingenieur met 40 jaar ervaring. Dit is gewoon een non-issue. Er was niet eens een berekening nodig om te concluderen dat zo'n kleine sleuf (duidelijk) effect heeft op de sterkte. Maargoed. Op Tweakers zitten vooral mensen die alles via de exacte regels willen doen en elkaar ook vooral daarop constant willen wijzen.FRANQ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:29:
[...]
Nee dat kan niet.
Er zijn vast wel bouwkundigen hier op het forum die dat kunnen uitleggen.
Een muur is totaal iets anders als een vloer.
Dat is niet Appels met peren vergelijken maar Appels met een motorfiets vergelijken.
Daarnaast vind ik iets van lampsnoer in stucwerk wegwerken.
Volgens mij is dat verboden, maar kan dat niet zo snel terugvinden.
Grijze kabel mag wel in muren en plafonds volgens de nen.
Zou gewoon op veilig spelen en gele pijp en VD draad pakken, dan heb je ook geen of minder kans op verborgen gebreken bij verkoop van het huis.
Fijn dat je het gecheckt hebt.t14wo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Ik heb het even gecheckt bij een ingenieur met 40 jaar ervaring. Dit is gewoon een non-issue. Er was niet eens een berekening nodig om te concluderen dat zo'n kleine sleuf (duidelijk) effect heeft op de sterkte.
Dus je mag gewoon een sleuf maken in de breedte van een kanaalplaatvloer van 30mm diep om je 19mm pvc pijp kwijt te kunnen en weer vlak af te kunnen smeren?
Want je weet niet wat de opbouw van de situatie van @mevrouwKees_1 is.
Ik zou zelf dat verlaagde plafond gewoon doortrekken tot aan de muur, en dan kun je vanalles in je plafond verplaatsen.
Regels zijn er niet voor niks.Maargoed. Op Tweakers zitten vooral mensen die alles via de exacte regels willen doen en elkaar ook vooral daarop constant willen wijzen.
En zeker dingen waarbij je onherstelbare (nouja alles is herstelbaar) schade aanricht kun je beter voorzichtig zijn.
Ik lul hier vooral uit eigen klus ervaring waarbij ik veel informeer, en wat ik leer van anderen.
[ Voor 43% gewijzigd door FRANQ op 21-06-2022 16:10 ]
Dat snap ik helemaal.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:33:
Dat verlaagde deel zit daar niet voor niets. Wij gaan niets meer aanpassen of verlagen. En dat snoer wordt nog netjes gemaakt maar daar komt geen sleuf aan te pas.
En een sleuf is ook geen goed idee.
Zeker niet zonder de exacte situatie te kennen.
Lamp zelf ziet er strak uit, maar die zwarte puck en de snoeren lijken een afterthought. Had dat niet netter gekund voor 1000 euro vraag ik me dan af. Bijvoorbeeld met een mooie kap in de stijl van de lamp over het plafond?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vraag: als je de lamp (ook) via een schakelaar wil bedienen, gaat ie weer aan als je de lichtschakelaar bedient? Of moet je dan de lamp weer aanzetten met de hand?
(Indien t laatste dan is t geen optie).
Waarom zou je ? Ding zet je 1 x “aan”Smithkj schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:01:
Toffe lamp. Wij zoeken nog zoiets.
Vraag: als je de lamp (ook) via een schakelaar wil bedienen, gaat ie weer aan als je de lichtschakelaar bedient? Of moet je dan de lamp weer aanzetten met de hand?
(Indien t laatste dan is t geen optie).
En bedien je met hand beweging.
Maar
Hij gaat gewoon aan met schakelaar en is dan ook direct bedienbaar
dan adviseur ik hue ;)kan je hey google roepen.. die pendant kan op een smart switchSmithkj schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:05:
Als je thuiskomt en je wil vanaf de hal keukenlicht aandoen. Dan is t makkelijk. Hoef je niet in t donker daarheen te lopen (ook te overzien).
Welke smart switch is dat dan? Ik kijk naar de Shelf (Pro) maar zou idealiter in elk geval deels willen integreren met bestaande Hue verlichting.mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:10:
[...]
dan adviseur ik hue ;)kan je hey google roepen.. die pendant kan op een smart switch