Workstation / Gaming Build / €2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjerry
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04-2021
Het is weer tijd voor een nieuwe build. Tegenwoordig ben ik veel bezig met meerdere programma's tegelijk (Photoshop, Illustrator met meerdere projecten tegelijk open), veel tabs in Chrome. Het is dus van belang dat ondanks er vele applicaties open staan tegelijk alles nog redelijk vlot verloopt. Gamen doe ik tegenwoordig minder, maar ik vind het wel fijn dat als er een nieuw spel uitkomt (AC Valhalla, COD etc) ik deze een beetje smooth kan spelen met mooie graphics.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Photoshop & Illustrator (Worden dagelijks gebruikt. ''Semiprofessioneel'' Belangrijk dat deze vlot ook de grotere projecten kunnen bewerken.)
- Games (Nieuwste games, liefst op de hoogst mogelijke instellingen) op een 1440p resolutie. Ik hoef geen 60+ FPS op ultra, maar 20 op high is ook niet wat ik graag wil
- Allround werkzaamheden (Veel applicaties tegelijk open zoals 15+ tabs in Chrome, meerdere progammas tegelijk. De standaard riedel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa €2000. Randapparatuur neem ik mee van mijn huidige systeem en ook een Windows licentie is niet nodig

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur neem ik mee. Beeldscherm: AOC U2790PQU ook. In mijn huidige build heb ik een RX 480 zitten. Deze is aan vervanging toe, maar mocht er aanbevolen om bijvoorbeeld 2 maandjes te wachten op nieuwe GPU's dan kan ik indien nodig tijdelijk deze kaart in de build gebruiken. Met de huidige prijzen lijkt mij dit het beste?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mid tower kast, liefst zo stil mogelijk. Als een extra fan van een paar 10tjes hiervoor kan zorgen dan graag

Ga je overklokken?
Dit is geen must. Nog nooit gedaan maar indien het kan en nodig is zie ik hier wel potentie in

Wat verwacht je van ons?
Advies over de gekozen componenten. Kan ik beter gaan voor iets anders? Zoals jullie kunnen zien is het lijstje nog niet compleet. Ik ben nog opzoek naar een videokaart (wellicht dus iets voor later), voeding en misschien indien nodig extra fans? Tevens hoor ik graag jullie feedback over de gekozen reepjes geheugen. Ik heb gelezen dat deze Ryzen serie soms moeilijk kan doen met het interne geheugen.

Build:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 444,-€ 444,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 158,99€ 158,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,50€ 98,50
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 76,90€ 76,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 227,50€ 227,50
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,89€ 101,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,78

Thanks all!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:54
Je kan de huidige gpu gebruiken, maar verwacht niet dat heel ever green vol zit met GPU's, of toch nu meteen een gpu kopen (denk aan 3060ti?)

Voeding hoeft op zich niet zo zwaar, maar dat hangt af van welke gpu je kiest.

Extra fans hangt ook af van gpu. Bij zoiets als de 3060ti hoeft het niet, bij een 3080 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjerry
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04-2021
Thanks Ruud. Zelf zat ik wel te denken aan een 3080. Waarom kies jij in dit geval voor de 3060TI?

Inderdaad, ik ben bang dat de GPU schaarste nog wel even aanhoud maar als tegen het einde van de zomer de kaarten beter op voorraad zijn of wellicht zelfs er binnenkort alweer een nieuwe (betere serie) uitkomt, dan kan ik er 3-4 maandjes op wachten. Mits de RX480 natuurlijk zolang voldoet.

Edit: Ik sta ook open voor eventuele prebuild systemen. Hier heb ik zelf uiteraard ook voor gekeken maar de systemen die ik eigenlijk ben tegen gekomen zijn niet helemaal wat ik zocht.

[ Voor 19% gewijzigd door superjerry op 08-04-2021 18:13 ]