Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mijndomein vraagt administratiekosten voor verhuizen domein

Pagina: 1
Acties:

• Melvin.P
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-04 08:28
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.

Vorig jaar heb ik bij Mijndomein voor bijna nop twee domeinnamen voor een jaar ondergebracht. De dienst bevalt mij niet zo, dus ik ben van plan om mijn abonnement niet te verlengen en kort voor het verlengmoment op te stappen.

Vandaag informeerde ik of ik daarbij nog ergens specifiek op moet letten. Het antwoord was dat ik gewoon vóór de verlengdatum de domeinen moet wegverhuizen. Dat ging echter gepaard met de opmerking dat bij beëindiging binnen 1 jaar, administratiekosten in rekening gebracht worden voor verhuizing van mijn domeinnamen.

Die regel vind ik nogal merkwaardig, omdat het klanten na één jaar dus eigenlijk vier opties geeft;
- klant blijven,
- een 'boete' betalen voor behoud van zijn domeinnaam,
- een jaar abonnementsgeld betalen,
- of afstand doen van zijn domeinnaam.

Daarbij voert Mijndomein aan dat deze regel halverwege het afgelopen jaar aan de algemene voorwaarden toegevoegd is. Ik had toen de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.

Of je nu van een stuntaanbieding gebruik gemaakt hebt of niet, al met al lijkt er gewoon geen mogelijkheid om na (bijna) één jaar zonder bijkomende kosten bij Mijndomein te vertrekken met behoud van je domeinnaam. In het extreme; als ik een uur vóór verlenging opstap moet ik administratiekosten betalen, als ik een uur ná verlenging opstap moet ik voor een heel jaar betalen.

Ik vraag mij af of dit wel mag. Naar mijn idee kun je het niet op zo'n manier dichtbouwen. Meningen zijn welkom, en een gewaarschuwd mens telt voor twee...

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07:52
Ik vind dat ze maar rare voorwaarden stellen. Het is dus als volgt:
Het wegverhuizen van de domeinnaam, binnen 1 jaar. Kosten: €5 per domeinnaam.
Bron: https://www.mijndomein.nl...mein/algemene-voorwaarden

Aan de ene kant proberen ze je dus binnen te halen voor een klein prijsje en krijg je een trap na als je binnen een jaar weer vertrekt. Bovendien rekenen onderaan de streep ze dus hetzelfde als de concurrentie die €6 à 7 per jaar rekent.

Ergens kan ik me ook wel indenken dat men het continue rondpompen van grote aantallen domeinen wilt tegen gaan (het gebeurt!) maar ik vind dit soort werkwijzen ontzettend klantonvriendelijk. Als je als registrar niet wilt dat je iedere een groot aantal inkomende en uitgaande migraties hebt, doe dan gewoon niet mee aan het prijzencircus.

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
MainframeX schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:57:
Ik vind dat ze maar rare voorwaarden stellen. Het is dus als volgt:

[...]

Bron: https://www.mijndomein.nl...mein/algemene-voorwaarden

Aan de ene kant proberen ze je dus binnen te halen voor een klein prijsje en krijg je een trap na als je binnen een jaar weer vertrekt. Bovendien rekenen onderaan de streep ze dus hetzelfde als de concurrentie die €6 à 7 per jaar rekent.

Ergens kan ik me ook wel indenken dat men het continue rondpompen van grote aantallen domeinen wilt tegen gaan (het gebeurt!) maar ik vind dit soort werkwijzen ontzettend klantonvriendelijk. Als je als registrar niet wilt dat je iedere een groot aantal inkomende en uitgaande migraties hebt, doe dan gewoon niet mee aan het prijzencircus.
Dat is toch ook juist hun businessmodel? Ze proberen je binnen te halen met dat ze de goedkoopste zijn, en als je dan binnen een jaar weggaat (en ze niet het hogere bedrag kunnen rekenen voor het tweede jaar) dan brengen ze de korting alsnog in rekening.

Of het mag weet ik niet, maar ze zijn zeker niet de enige partij die dat zo doet

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
@Oon Dat het hun business model is snap ik ook wel. Ik had het alleen zelf niet zo gedaan. Daar komt alleen maar gezeur van; opzeggende klanten die nooit meer terugkomen en extra last op de support/administratie want je kunt er donder op zeggen dat de ts hier een melding voor heeft lopen.

Oh en dat anderen het doen maakt het niet minder onbeschoft ;)

• Melvin.P
We lijken het er in elk geval over eens te zijn dat of het nu mag of niet, dit geen toffe manier is van zakendoen.

Toch vraag ik mij echt af of deze regel gerechtvaardigd is. Volgens mij mag je niet bemoeilijken dat iemand probleemloos en boetevrij wil opstappen bij afloop van een periode.

En wat betekent ‘vertrek binnen een jaar’ nou eigenlijk? Ik wil niet voortijdig weg, maar gewoon bij afloop van de overeengekomen termijn.

• RobinL94
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 06:46
Maar je beëindigd niet binnen 1 jaar, je beëindigd per einde van het contract. Daarnaast, en over dat onderwerp heb ik ook al eens aan de stok gehad met mijndomein, is na het eerste jaar je contract maandelijks opzegbaar bij een stilzwijgende verlenging. En dat is precies wat ze doen. Ze verlengen stilzwijgend je contract, incasseren voor een nieuw jaar. Maar als je vervolgens wilt opzeggen gaan ze moeilijk doen.
Check de wet van dam hiervoor.

Ik zou aangeven dat je per einde van het contract je domeinnaam wilt verhuizen. Dat moet toch mogelijk zijn?

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Melvin.P schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:43:
We lijken het er in elk geval over eens te zijn dat of het nu mag of niet, dit geen toffe manier is van zakendoen.

Toch vraag ik mij echt af of deze regel gerechtvaardigd is. Volgens mij mag je niet bemoeilijken dat iemand probleemloos en boetevrij wil opstappen bij afloop van een periode.

En wat betekent ‘vertrek binnen een jaar’ nou eigenlijk? Ik wil niet voortijdig weg, maar gewoon bij afloop van de overeengekomen termijn.
Maar heel strict genomen, je kunt ook gewoon weg na een jaar. Het punt is dat je je domein mee wilt nemen, en die verhuizing vraagt daadwerkelijk een administratieve handeling. Ze moeten namelijk de transfercode verschaffen. Dat ze daar zoveel geld voor vragen is absurd, maar er is dus wel een administratieve handeling.

Vergelijk het met EasyJet. Lekker goedkoop ticket, maar als je vervolgens graag ook je eigen benen mee wilt nemen moet je alweer bijbetalen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Chielemans
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:02
Kan je niet schriftelijk aangeven dat je precies na een jaar (en dus voordat het nieuwe jaar ingaat) je contract opzegt?
Dus, letterlijk op (datum), 0:00:00?

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Chielemans schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:14:
Kan je niet schriftelijk aangeven dat je precies na een jaar (en dus voordat het nieuwe jaar ingaat) je contract opzegt?
Dus, letterlijk op (datum), 0:00:00?
Alleen krijg je de domain transfer niet zo precies geregeld. Een andere vraag zou zijn: wat kost een verlenging, als die goedkoper is, verlengen en daarna alsnog maken dat je weg bent.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• RobIII
  • Registratie: december 2001

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dat zul je bij een duurdere partij dan ook niet zo snel hebben. Maar ga je voor een duppie op de eerste rang zitten, tja, dan kun je dit soort praktijken verwachten. <insert_surprised_pikachu>.

Die administratiekosten zullen, wat, een paar euro zijn? (Edit: 5 hele euro's...). Neem ze voor lief, zie het als leergeld en door.

[Voor 10% gewijzigd door RobIII op 08-04-2021 11:34]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• RobinL94
Ik zou gewoon een paar dagen nadat het nieuwe contract in is gegaan opzeggen. Met een maand opzegtermijn moet je dan hooguit 2 maanden extra betalen.

Mijndomein gaat zeggen dat je het hele jaar moet betalen, maar dat hoeft dus niet, zoals ik zei staat dat vermeld in de Wet van Dam. Gewoon aangeven dat ze je een factuur kunnen sturen voor de resterende 2 maanden en daarmee afhandelen. Zullen ze wel even moeilijk over doen maar gewoon volhouden.

• Legendfusion
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-04 17:59

Legendfusion

https://hedio.nl

Mensen willen altijd zo goedkoop mogelijk. Dan krijg je dit. Zeg niet dat ik het eens ben met de handelswijze, maar pay peanuts, get monkeys. Simple as that.

Hedio, domeinen/hosting

• L_Jinx
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 09:18

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

RobinL94 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:13:
Ik zou gewoon een paar dagen nadat het nieuwe contract in is gegaan opzeggen. Met een maand opzegtermijn moet je dan hooguit 2 maanden extra betalen.

Mijndomein gaat zeggen dat je het hele jaar moet betalen, maar dat hoeft dus niet, zoals ik zei staat dat vermeld in de Wet van Dam. Gewoon aangeven dat ze je een factuur kunnen sturen voor de resterende 2 maanden en daarmee afhandelen. Zullen ze wel even moeilijk over doen maar gewoon volhouden.
Kan je aangeven waar jij het gevonden hebt in deze wet?
Ik heb hier ook al eens discussie over gehad en dit toen niet hard kunnen maken adhv deze wet. Wel voor hostingkosten, maar niet voor domeinregistratie.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
L_Jinx schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:10:
[...]

Kan je aangeven waar jij het gevonden hebt in deze wet?
Ik heb hier ook al eens discussie over gehad en dit toen niet hard kunnen maken adhv deze wet. Wel voor hostingkosten, maar niet voor domeinregistratie.
Volgens mij geldt de wet van dam inderdaad niet op domeinen omdat het een uniek product is en geen generiek product. Je hebt geen 2 dezelfde domeinnamen op internet.

Daarnaast mijndomein betaald ook voor een heel jaar de domeinkosten en niet voor 1 maand. Ik zou zeggen neem je verlies en leer ervan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• RobinL94
Dat Mijndomein de kosten voor een heel jaar moet betalen is hun probleem. Ze kunnen er ook gewoon voor kiezen om niet stilzwijgend te verlengen en de klant aan het einde van het contract vragen of ze willen verlengen. Maar er wordt bewust voor gekozen om dat niet op die manier te doen en men gaat er vanuit dat de meeste mensen dan net te laat opzeggen (vaak nadat de incasso voor de nieuwe periode is gedaan). Om vervolgens gewoon stug vol te houden dat er voor een heel jaar betaald moet worden. Dat noem ik misleiding.

Ik heb al 2x in deze situatie gezeten met Mijndomein, en de eerste keer heb ik lang vol moeten houden om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk werd het onder 'coulance' teruggestort. De tweede keer zijn ze de discussie niet meer aangegaan en heb ik het direct terug gekregen.

De verhalen hierboven over 'dubbeltje op de eerste rang' zijn allemaal leuk en aardig, maar deze praktijken zijn het bestaansrecht van zulke bedrijven en mensen zouden eens meer op hun strepen moeten gaan staan in plaats van 'achja laat dat tientje maar zitten dan'. Kun je wel zeggen dat het in dit geval maar om €5 gaat maar deze bedrijven zijn gewoon principieel verkeerd bezig en dat weten ze heel goed. Verlies nemen om die paar euro's is juist wat veel te veel mensen doen en daardoor kunnen deze bedrijven hun diensten tegen zulke dumpprijzen aan blijven bieden.

Zie onder andere deze link:
https://www.ictrecht.nl/b...ragen-over-de-wet-van-dam. Van welbekende tweaker @Arnoud Engelfriet.

En verschillende topics op dit forum.

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:59
RobinL94 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:18:
Dat Mijndomein de kosten voor een heel jaar moet betalen is hun probleem. Ze kunnen er ook gewoon voor kiezen om niet stilzwijgend te verlengen en de klant aan het einde van het contract vragen of ze willen verlengen. Maar er wordt bewust voor gekozen om dat niet op die manier te doen en men gaat er vanuit dat de meeste mensen dan net te laat opzeggen (vaak nadat de incasso voor de nieuwe periode is gedaan). Om vervolgens gewoon stug vol te houden dat er voor een heel jaar betaald moet worden. Dat noem ik misleiding.

Ik heb al 2x in deze situatie gezeten met Mijndomein, en de eerste keer heb ik lang vol moeten houden om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk werd het onder 'coulance' teruggestort. De tweede keer zijn ze de discussie niet meer aangegaan en heb ik het direct terug gekregen.

De verhalen hierboven over 'dubbeltje op de eerste rang' zijn allemaal leuk en aardig, maar deze praktijken zijn het bestaansrecht van zulke bedrijven en mensen zouden eens meer op hun strepen moeten gaan staan in plaats van 'achja laat dat tientje maar zitten dan'. Kun je wel zeggen dat het in dit geval maar om €5 gaat maar deze bedrijven zijn gewoon principieel verkeerd bezig en dat weten ze heel goed. Verlies nemen om die paar euro's is juist wat veel te veel mensen doen en daardoor kunnen deze bedrijven hun diensten tegen zulke dumpprijzen aan blijven bieden.

Zie onder andere deze link:
https://www.ictrecht.nl/b...ragen-over-de-wet-van-dam. Van welbekende tweaker @Arnoud Engelfriet.

En verschillende topics op dit forum.
Ik ben geen advocaat natuurlijk, maar je mag toch gewoon je domeinnaam ieder moment opzeggen? Daar zullen ze echt niet moeilijk over doen. Ze rekenen alleen administratiekosten voor het faciliteren van de verhuizing van een domein. Lijkt me dat ze daarmee prima aan de wet voldoen.

Bovendien zou ik het zelf veel te veel moeite vinden voor die 5 euro. Daarvoor ga ik echt niet 'op mijn strepen staan' of het nou mijn recht is of niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• RobinL94
Of ze wel of niet die administratiekosten mogen rekenen heb ik ook te weinig achtergrondkennis voor. Maar als je dus opzegt nadat je eerste jaar voorbij is betaal je dus geen administratiekosten maar hooguit de eerste twee maanden van het nieuwe jaar.

Dat je het teveel moeite vindt voor die paar euro snap ik natuurlijk, maar zo denkt 90% van de mensen en daardoor kunnen bedrijven op deze manier door blijven gaan. Dat vind ik op z'n minst jammer.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het nou wel of geen toffe manier van zakendoen is: wat probeer je nou te bereiken en waar steek je je energie in?
Als we zeggen "je hebt gelijk" hoort niet zo dan is dat fijn om te weten maar schiet je er per saldo niks mee op.
Bij mijndomein je gelijk halen zie ik er ook niet van komen.

My 2ct: die paar euro lappen en niet meer naar omkijken. Je kunt je energie beter besteden imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kneddah
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:40
RobinL94 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:43:
Dat je het teveel moeite vindt voor die paar euro snap ik natuurlijk, maar zo denkt 90% van de mensen en daardoor kunnen bedrijven op deze manier door blijven gaan. Dat vind ik op z'n minst jammer.
Sorry, maar na een negatieve aanvaring ga je zelf ook door met deze partij, maar onder tussen wel klagen... Op zijn zachts gezegd vind ik dat nogal apart...

Daarnaast is TS een consument in dit verhaal? Zo nee, dan gaat volgens mij de wet van Dam ook niet op in dit geval.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:51
Kneddah schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:49:
[...]

Daarnaast is TS een consument in dit verhaal? Zo nee, dan gaat volgens mij de wet van Dam ook niet op in dit geval.
Volgens de Rechtbank Gelderland gaat de Wet van Dam überhaupt niet op voor domeinnamen. Er is misschien nog wel wat af te dingen op die uitspraak, maar om voor die paar euro's een principiële procedure met zeer onzekere uitkomst te gaan voeren...

• Terminus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 14:59
Veel hostingpartijen stellen die transfercode ter beschikking via een controlepaneel. Mijndomein heeft er expliciet voor gekozen om dit niet te doen, zodat ze er zich administratiekosten voor kunnen vragen in dit geval.

Inderdaad niet echt ethisch te noemen, maar het komt er op neer dat je of voor een jaar verlengd, of die 5,- ex btw lapt voor de transfercode.

Heb je rechtsbijstand? Doe daar dan navraag. Echter kun je je afvragen of je wel zo veel moeite moet willen doen om je een paar euro te besparen. (<-- dit is waarschijnlijk ook waarom mijndomein ermee wegkomt).

• ep667
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:56

ep667

It doesn't hurt to help

Ik heb toch een redelijk domeinportfolio en dat ook wel een paar keer verhuisd, maar dit soort ‘administratiekosten’ heb ik nog nooit gezien. Dat de transfercode niet geautomatiseerd is trouwens ook niet.

Maar goed, ik denk niet dat enige wet ze tegenhoudt om dit te doen. Gewoon die 5 euro slikken (je bent waarschijnlijk dan nog steeds relatief goedkoop uit) en verkassen naar een fatsoenlijke registrar.

EP

• Mathijs
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:34
Een registar kan hem eventueel ook handmatig verhuizen, nadat je meestal iets hebt moeten ondertekenen dat jij verantwoordelijk bent als er gedoe van komt. Dat gedoe komt natuurlijk niet wanneer je zelf de houder bent.
Maar, wel veel gedoe hoor, voor 5 euro.

Ik zou zeggen stik erin, dat is meteen het laatste dat je ooit aan mij hebt mogen verdienen.

• Legendfusion

Legendfusion

Mathijs schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 02:09:
Een registar kan hem eventueel ook handmatig verhuizen, nadat je meestal iets hebt moeten ondertekenen dat jij verantwoordelijk bent als er gedoe van komt. Dat gedoe komt natuurlijk niet wanneer je zelf de houder bent.
Maar, wel veel gedoe hoor, voor 5 euro.

Ik zou zeggen stik erin, dat is meteen het laatste dat je ooit aan mij hebt mogen verdienen.
Een verhuizing via de registrar word vaak alleen in bulk aantallen gedaan, niet voor een enkel domein. Je kan vaak wel de EPP token verkrijgen via de registrar, mits je kan aantonen dat je de registrant bent. ( houderdata moet dus kloppen).

Inderdaad gewoon die 5 euro aftikken en daarna nooit meer bij MijnDomein iets onderbrengen.

Hedio, domeinen/hosting

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:22

slaay

Natuurbeleven.com

14.1.De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de Overeenkomst bepaalde termijn. De Overeenkomst zal worden verlengd met een zelfde termijn, tenzij Wederpartij uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de lopende termijn de Overeenkomst Schriftelijk opzegt overeenkomstig artikel 14.2. Voor Consumenten geldt dat de Overeenkomst na afloop van de overeengekomen termijn per maand opzegbaar is, tenzij andere afspraken worden gemaakt.
5. Wijziging Overeenkomst en Voorwaarden
5.1. Wijzigingen van en/of aanvullingen op de Overeenkomst gelden uitsluitend na Schriftelijke aanvaarding hiervan door Mijndomein. Mijndomein is niet gehouden om wijzigingen en/of aanvullingen van een Overeenkomst te aanvaarden en is gerechtigd te eisen dat een afzonderlijke Overeenkomst wordt aangegaan. Mijndomein is bevoegd eventuele(administratie)kosten met betrekking tot de wijzigingen van en/of aanvullingen op de Overeenkomst aan Wederpartij door te belasten.
5.2. Mijndomein behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging op de website van Mijndomein of per elektronische berichtgeving. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Indien de Wederpartij een wijziging in deze voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de Overeenkomst beëindigen tegen deze datum.
5.3. Indien de Overeenkomst bestaat uit een abonnement op een Dienst van Mijndomein dan kan deze door de Wederpartij op ieder gewenst moment worden gewijzigd. Mijndomein kan voor de wijziging van het product en/of pakket kosten in rekening brengen. Indien op de Overeenkomst actievoorwaarden van toepassing zijn die strijdig zijn met hetgeen is bepaald in dit artikel, prevaleren de actievoorwaarden.
Bron: https://fpmedia.mijndomei...en%20MD%20FINAAL.docx.pdf

Nu is de vraag, als je vroegtijdig een domein verhuist naar een andere provider, is dat een wijziging van de overeenkomst....
Maar je kan als consument in ieder geval gewoon na een jaar maandelijks opzeggen. Al blijft de vraag; hoe verhuis je een domein zonder een wijziging door te voeren. Mijndomein brengt nu dus alleen die 5 euro (ex BTW) in rekening indien je binnen het eerste jaar de domeinnaam verhuist. Maar volgens hun algemene voorwaarden zou dat dus ook na het eerste jaar kunnen doen..

Dich bis echt unne foëzen haas

• Legendfusion

Legendfusion

slaay schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:07:
[...]

[...]

Bron: https://fpmedia.mijndomei...en%20MD%20FINAAL.docx.pdf

Nu is de vraag, als je vroegtijdig een domein verhuist naar een andere provider, is dat een wijziging van de overeenkomst....
Maar je kan als consument in ieder geval gewoon na een jaar maandelijks opzeggen. Al blijft de vraag; hoe verhuis je een domein zonder een wijziging door te voeren. Mijndomein brengt nu dus alleen die 5 euro (ex BTW) in rekening indien je binnen het eerste jaar de domeinnaam verhuist. Maar volgens hun algemene voorwaarden zou dat dus ook na het eerste jaar kunnen doen..
Raar dit je dit aanhaalt. Dit staat namelijk los van alles.
"Voor Consumenten geldt dat de Overeenkomst na afloop van de overeengekomen termijn per maand opzegbaar is, tenzij andere afspraken worden gemaakt."

Opzeggen kan vaak wel per maand. Je krijgt alleen niks terug, omdat domeinkosten direct al voor het hele jaar in de eerste maand, op het moment van verlengen, gemaakt worden...

Hedio, domeinen/hosting

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:22

slaay

Natuurbeleven.com

Ik haal die opzegtermijn aan, omdat (nog) niet duidelijk is of TS als consument die domeinnamen heeft afgenomen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Mathijs
Legendfusion schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:15:
[...]

Een verhuizing via de registrar word vaak alleen in bulk aantallen gedaan, niet voor een enkel domein.
Dat ligt er net aan of er iemand welwillend is om je te helpen. Ik heb zo in het verleden wel eens een enkel domein verhuisd voor iemand naar transip nadat het bedrijf dat het domein geregistreerd had failliet was en met de kop in het zand naar de curator verwees. Dat had waarschijnlijk weken geduurd.

• mitalp
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07:51
Je hebt halverwge het jaar een bericht gekregen over de gewijzigde voorwaarden en de mogelijkheid om het contract te beeindigen. Daar heb je geen gebruik van gemaakt.

Alle opmerkingen over de niet ethische handelswijze etc vind ik bijzonder. Volgens mij heeft Mijndomein transparant gehandeld en valt hen niets te verwijten.

• Mathijs
mitalp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:11:
Je hebt halverwge het jaar een bericht gekregen over de gewijzigde voorwaarden en de mogelijkheid om het contract te beeindigen. Daar heb je geen gebruik van gemaakt.

Alle opmerkingen over de niet ethische handelswijze etc vind ik bijzonder. Volgens mij heeft Mijndomein transparant gehandeld en valt hen niets te verwijten.
Tja, daar kun je op meerdere manieren naar kijken. Hij had dan dus halverwege het jaar "kostenloos" kunnen verhuizen en bij een ander weer voor een jaar moeten betalen.
Daarbij is een aanbieding van het eerste jaar voor 50% en dergelijke vanuit de consument gezien fijn om te kijken wat je ergens van vind. Wanneer dan halverwege de termijn de kleine lettertjes veranderd worden, is dat misschien wel transparant, maar niet zo netjes. Zeker niet wanneer dat tot gevolg heeft dat je hoe dan ook kosten hebt daardoor, of je nu direct weg gaat of niet.

Maar nogmaals, het gaat hier om 5 euro. Een gevoel van onrecht hangt natuurlijk niet van het bedrag af waar het om gaat, maar de tijd die je eraan gaat besteden natuurlijk wel.

[Voor 8% gewijzigd door Mathijs op 09-04-2021 18:30]

• Melvin.P
Het maakt een hoop tongen los, zie ik. Prima dat de reacties gemengd zijn, goede discussie! Ik hoef ook niet minder te eten om dat tientje voor twee domeinen te kunnen betalen. Het gaat mij om de gang van zaken en ik betwijfel gewoon of dit wel mag, temeer middels een tussentijdse wijziging van de voorwaarden.

Het 'dubbeltje op de eerste rij' voelde ik natuurlijk al in de lucht hangen en dat mag ook best geroepen worden. Dat ik maar een paar dubbeltjes betaald heb klopt, maar ik verwachtte daarvoor niet op de eerste rij te zitten. Bovendien; zoals ik al zei, deze regels zijn ook van toepassing als je niet van een aanbieding gebruik maakt. Überhaupt niet, maar temeer bij iemand die de volle mep betaalt kun je dit volgens mij gewoon niet maken.

Ik was liever tevreden geweest met de dienst, en klant gebleven; bij mijn vorige provider was ik dat ook een jaar of 8. Helaas ben ik dat niet en wil ik verderop. Het is naar mijn idee Mijndomein die dan zijn verlies moet nemen, en niet ik.

Belangrijker dan al die emotie, want dat is het natuurlijk, vind ik de rechtvaardiging hiervan. Ik denk gewoon dat het helemaal niet toegestaan is, om regels in te bouwen die het je bemoeilijken om weg te gaan. Ik ga een contract aan voor prijs X, en afhankelijk van of ik dat contract verleng blijft prijs X van toepassing of wordt het ineens met terugwerkende kracht Y.

[Voor 15% gewijzigd door Melvin.P op 10-04-2021 13:17]

• arjanvr
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-04 21:34
DutchKel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:18:
[...]Daarnaast mijndomein betaald ook voor een heel jaar de domeinkosten en niet voor 1 maand. Ik zou zeggen neem je verlies en leer ervan.
Mijndomein is sidn registrar en die betalen niet per jaar maar per maand of kwartaal voor een nl domein

• Foamy
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:13

Foamy

Fulltime prutser

arjanvr schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:58:
[...]

Mijndomein is sidn registrar en die betalen niet per jaar maar per maand of kwartaal voor een nl domein
Dat hangt er vanaf hoe zij de zaken hebben vastgelegd. Ook registrars hebben bij de SIDN de optie om jaarlijks te betalen voor hun vastgelegde registraties.

blub

• Frascos
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 13-04 08:19
Mijndomein.nl zijn ratten. Ze hebben voor een lange tijd klanten ( vooral portfolio houders ) gelokt om voor 10 cent per jaar een domeinnaam te registeren.

Uiteraard zit het verhaal van 5 euro boete voor het wegverhuizen van een domeinnaam ergens mooi weg verstopt op de website, zodat ze later kunnen scoren. Het verhaal van 5 euro wegverhuizen is ook niet gemaakt voor de normale man maar voor portfolio houders met meerdere domeinnamen om geen misbruik te maken van die 10 cent registratie voor het eerste jaar. Ze willen degene die elk jaar rouleren van hosting voor hun domeinnamen een mooie verassing brengen einde van het jaar met deze verhuisboete.

Ze gaven ook aan dat we klanten op de hoogte hebben gebracht dat deze kosten zouden worden ingevoerd. Heb zelf 2 accounts en nooit een bericht hierover gehad dat het zou worden ingevoerd. Op andere plekken op het internet exact hetzelfde gelezen. Als het een normale manier van zakendoen zou zijn vermeld het dan ook netjes ergens waar we het kunnen terugvinden. Aangezien ze dit niet doen gaan we dit zelf overal op internet vermelden.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True