Hi allen,
Graag win ik advies in om mijn inmiddels erg verouderde prebuild te vervangen. Hij loopt af en toe vast en stopt programma's zonder dat ik dat wil. Vandaar dat ik alvast kijk voor een nieuw systeem excl. videokaart (de oude neem ik dan nog wel even mee). Hieronder wat verdere informatie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor werk (Excel e.d. - geen zware software), web development en gaming (nu vooral CS:GO en Civilization VI, maar met het nieuwe systeem hoop ik wat zwaardere games te proberen)!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag EUR 1.300,00 incl. videokaart gaan kosten. Gezien de huidige markt lijkt het mij verstandig nog te wachten met de videokaart en deze op een later moment aan te schaffen. Als er redenen zijn om een wat duurder component aan te schaffen en het totaal wordt EUR 1.400,00 wil ik daar wel over nadenken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Daarnaast heb ik nog een harde schijf van 1TB in mijn huidige systeem die ik mee kan nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Optioneel nog een extra setje iCue-fans en eventueel een custom koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik vind vooral prijs-kwaliteit belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, het zou prettig zijn als het syteem niet te lawaaierig is aangezien ik veel digitale meetings heb. Verder ben ik niet vies van een beetje RGB.
Ga je overklokken?
Nee, op dit moment ben ik dat niet van plan. Tenzij jullie hier andere adviezen over hebben.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor een breed advies over de componenten die ik zou moeten gebruiken binnen mijn budget, waarom ik juist niet zou moeten kiezen voor bepaalde componenten en welke videokaart ik hier (mochten de prijzen weer wat normaler zijn) in dit systeem kan stoppen. Maar mocht je andere adviezen hebben dan please let me know!
Alvast dank voor jullie respons en advies!
Groeten,
Ingmarinos
Graag win ik advies in om mijn inmiddels erg verouderde prebuild te vervangen. Hij loopt af en toe vast en stopt programma's zonder dat ik dat wil. Vandaar dat ik alvast kijk voor een nieuw systeem excl. videokaart (de oude neem ik dan nog wel even mee). Hieronder wat verdere informatie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor werk (Excel e.d. - geen zware software), web development en gaming (nu vooral CS:GO en Civilization VI, maar met het nieuwe systeem hoop ik wat zwaardere games te proberen)!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag EUR 1.300,00 incl. videokaart gaan kosten. Gezien de huidige markt lijkt het mij verstandig nog te wachten met de videokaart en deze op een later moment aan te schaffen. Als er redenen zijn om een wat duurder component aan te schaffen en het totaal wordt EUR 1.400,00 wil ik daar wel over nadenken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar) | € 159,- | € 159,- |
1 | Monitoren | LG 34UM69G-B Rood, Zwart | € 337,59 | € 337,59 |
1 | Toetsenborden | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 (Razer Orange) - US layout | € 159,72 | € 159,72 |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Gaming headsets | HyperX Cloud II Gun metal | € 82,19 | € 82,19 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 791,40 |
Daarnaast heb ik nog een harde schijf van 1TB in mijn huidige systeem die ik mee kan nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit | € 95,34 | € 95,34 |
1 | Netwerkadapters | TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E | € 32,69 | € 32,69 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16 | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M | € 87,05 | € 87,05 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,89 | € 101,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 744,87 |
Optioneel nog een extra setje iCue-fans en eventueel een custom koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik vind vooral prijs-kwaliteit belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, het zou prettig zijn als het syteem niet te lawaaierig is aangezien ik veel digitale meetings heb. Verder ben ik niet vies van een beetje RGB.
Ga je overklokken?
Nee, op dit moment ben ik dat niet van plan. Tenzij jullie hier andere adviezen over hebben.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor een breed advies over de componenten die ik zou moeten gebruiken binnen mijn budget, waarom ik juist niet zou moeten kiezen voor bepaalde componenten en welke videokaart ik hier (mochten de prijzen weer wat normaler zijn) in dit systeem kan stoppen. Maar mocht je andere adviezen hebben dan please let me know!
Alvast dank voor jullie respons en advies!
Groeten,
Ingmarinos