Mede tweakers,
Momenteel word mijn project woning gebouwd, over een 10tal weken hopelijk klaar en opgeleverd. > dus geen keuze in de panelen/omvormer/warmptepomp..
Het is een 0 op de meter woning.
Na enkele keren aan dringen, ben k er achter gekomen wat voor materiaal geplaatst word:
15x Ja-solar JAM60S17-320L-HC-BK (volledige schuin dak vol)
Goodwe GE4200D-NS
En een ventilatielucht warmte pomp":
Nibe F370. Verwarmt beneden met vloer verwarming en het gewone water natuurlijk.
Boven met elektrische radiatoren..
Qua merken van alle 3 zegt mij allemaal niks, echt reviews over het spul is ook niet vinden, dus heb geen idee dat het wat fatsoenlijk spul is.
De vragen waar ik mee zit, en hopelijk jullie daar op kunnen antwoorden:
-De panelen hebben piek vermogen van is 320wp, dus met 15 kom ik op 4800.
Maar de omvormer gaat tot max 4200 als ik het zo zie. Gaat dit goedkomen?
Heb nu het idee dat er nu 600 verdwijnt hiermee?
-En is de combi van panelen/omvormer een goeie combi?
-Heb het idee dat de warmtepomp ook niet bepaald modern is. kom een filmpje tegen van 2015. Dus is dan al minimaal 6 jaar oud
Dan zou je zeggen dat er wel wat beters/nieuwer/efficiënter te krijgen is?
-Kan ik zomers ook koelen met die Nibe, dus koud water door de vloer? Ik weet dat de pompen die vaak buiten staan dat wel kunnen, maar bij deze kan ik dat niet terug vinden. Zit niet echt te wachten op huis van 30 graden in de zomer..
Kan iemand mij hier op antwoorden/ervaring delen?
Ik zal later nog wat meer panelen denk ik moeten bij plaatsen, want dit geheel is zelf voorzien (0 op meter), maar de rest van meuk vind stroom ook lekker
Momenteel word mijn project woning gebouwd, over een 10tal weken hopelijk klaar en opgeleverd. > dus geen keuze in de panelen/omvormer/warmptepomp..
Het is een 0 op de meter woning.
Na enkele keren aan dringen, ben k er achter gekomen wat voor materiaal geplaatst word:
15x Ja-solar JAM60S17-320L-HC-BK (volledige schuin dak vol)
Goodwe GE4200D-NS
En een ventilatielucht warmte pomp":
Nibe F370. Verwarmt beneden met vloer verwarming en het gewone water natuurlijk.
Boven met elektrische radiatoren..
Qua merken van alle 3 zegt mij allemaal niks, echt reviews over het spul is ook niet vinden, dus heb geen idee dat het wat fatsoenlijk spul is.
De vragen waar ik mee zit, en hopelijk jullie daar op kunnen antwoorden:
-De panelen hebben piek vermogen van is 320wp, dus met 15 kom ik op 4800.
Maar de omvormer gaat tot max 4200 als ik het zo zie. Gaat dit goedkomen?
Heb nu het idee dat er nu 600 verdwijnt hiermee?
-En is de combi van panelen/omvormer een goeie combi?
-Heb het idee dat de warmtepomp ook niet bepaald modern is. kom een filmpje tegen van 2015. Dus is dan al minimaal 6 jaar oud
-Kan ik zomers ook koelen met die Nibe, dus koud water door de vloer? Ik weet dat de pompen die vaak buiten staan dat wel kunnen, maar bij deze kan ik dat niet terug vinden. Zit niet echt te wachten op huis van 30 graden in de zomer..
Kan iemand mij hier op antwoorden/ervaring delen?
Ik zal later nog wat meer panelen denk ik moeten bij plaatsen, want dit geheel is zelf voorzien (0 op meter), maar de rest van meuk vind stroom ook lekker
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |