Telefoonlijn verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny022
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-10-2023
Mijn vraag

Allereerst: mocht dit niet in dit topic niet horen, excuses.
Ik heb een situatie waarbij ik mijn televisie, dus ook de modem, wil verplaatsen van de ene kant van de woonkamer naar de andere kant.
Dit wil ik het liefst doen zonder de kabel door de woonkamer te trekken.
Nu heb ik een punt waarvan ik denk dat ik het kan gebruiken om daar de internetkabel uit te laten komen en de huidige te laten vervallen, zie bijgevoegde fotos.
De foto met het telefoonaansluiting is de huidige situatie waar de telefoonkabel uit komt.

Nu dus de vraag: is het mogelijk en zo ja, is dat iets dat een 'leek' kan doen of moet er toch een installateur naar kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7l_x_tEfu5x5XXCMi060z9Ay_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrXXOtHHy4D1VISNTmR43TKm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEj7oUYZAlpvYYJU4T1j1hdcutY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJqlziFkZRAUVneoHey8QfWB.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet kijken waar die kabel je woning binnenkomt. Is dat in de meterkast, in de woonkamer of ergens anders in huis? Wanneer die in de meterkast binnenkomt kan de kabel mogelijk via de kruipruimte ergens anders door de vloer gestoken worden om in de woonkamer uit te komen. Wanneer de kabel in de woonkamer binnenkomt moet je in de kruipruimte kijken waar die naar toe gaat, mogelijk kun je 'm dan ook verleggen naar een andere plaats in je woonkamer.

Kortom: kijken waar de kabel binnenkomt in je woning en waar het ISRA punt zit. Hier kun je zien hoe zoiets er uitziet: Wikipedia: ISRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:35:
Je moet kijken waar die kabel je woning binnenkomt. Is dat in de meterkast, in de woonkamer of ergens anders in huis? Wanneer die in de meterkast binnenkomt kan de kabel mogelijk via de kruipruimte ergens anders door de vloer gestoken worden om in de woonkamer uit te komen. Wanneer de kabel in de woonkamer binnenkomt moet je in de kruipruimte kijken waar die naar toe gaat, mogelijk kun je 'm dan ook verleggen naar een andere plaats in je woonkamer.

Kortom: kijken waar de kabel binnenkomt in je woning en waar het ISRA punt zit. Hier kun je zien hoe zoiets er uitziet: Wikipedia: ISRA
@Kenny022 Als aanvulling hier op: Als je het (PSTN) ISRA punt wil laten verplaatsen (Oud PTT en nu dus KPN eigendom): Neem even contact op met KPN en laat door hén een opdracht uit zetten bij bijvoorbeeld Volker Wessels nadat je akkoord bent gegaan met de offerte ( €400,- is een richtlijn waar je op moet / kunt gaan rekenen voor die verplaatsing).

Ga alsjeblieft niet zélf met de bekabeling vóór het ISRA (en dus bekabeling aan de provider kant) aan het rommelen!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny022
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-10-2023
Dank voor jullie reactie!

Kan ik wel even mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kenny022 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:52:
Dank voor jullie reactie!

Kan ik wel even mee verder.
& @Will_M
https://www.mijnaansluiting.nl/home kan je dit regelen

* Gas
* Elektriciteit
* Water
* Riool (beperkte gebieden)
* Warmte, stadsverwarming
* Media en communicatie, zoals televisie, internet en telefoon.

[ Voor 33% gewijzigd door vso op 08-04-2021 16:55 ]

Tja vanalles