Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Zijn de nvidia 1080 videokaarten nog te koop op de webshops zo ja waar dan?
...

Atx moederbord van asus 9600k proc met 8 gb kingston geheugen bluray brander lg,650 watt voeding.
...

verschillende webshops al bekeken van bekende computer boeren maar tot nu toe geeneen meer gevonden.
ik wil hem graag nieuw hebben tweede hands is geen optie ivm overklokken.

Bij voorbaat dank rjmno1. :)
...

Beste antwoord (via rjmno1 op 07-04-2021 17:58)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
@rjmno1
Zo moeilijk is het toch niet om zelf te zoeken?
https://nl.hardware.info/...ogelijk-weer-in-productie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kijk in de Pricewatch: https://tweakers.net/pricewatch/. Als je ze daar niet vindt, dan zijn ze er niet in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 07-04-2021 17:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
GTX 1080 is al 2 jaar EOL. Daar is allen nog 2e hands aan te komen voor een overigens veel te hoge prijs. Denk aan €450 - €500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Hahn schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:46:
Kijk in de Pricewatch: https://tweakers.net/pricewatch/. Als je ze daar niet vindt, dan zijn ze er niet in Nederland.
Je had wel iets beter je best kunnen doen. :+

https://tweakers.net/vide...qWFpaGSjpKhoYmRuVJsbW0tAA

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
@rjmno1
Zo moeilijk is het toch niet om zelf te zoeken?
https://nl.hardware.info/...ogelijk-weer-in-productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Wanneer zal hij weer in de schappen liggen?moeilijk te voorspellen natuurlijk.
Ik kijk er naar uit bedankt voor deze mega informatie.
Ben benieuwd hoeveel hij gaat kosten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door rjmno1 op 07-04-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dat gaat niet gebeuren. EOL betekent End Of Line. Met andere woorden die worden niet meer gemaakt. Er zijn sindsdien 2 nieuwe generaties op de markt gekomen en bij elke nieuwe generatie wordt over het algemeen de generatie ervoor niet meer geproduceerd.

Och, ik zit weer eens niet op te letten. Excuses.

[ Voor 54% gewijzigd door Dwarlorf op 07-04-2021 18:33 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom wil je die kaart specifiek? Heb je een bepaald doel in gedachten? Misschien kunnen we je adviseren een kaart te vinden die wél voldoet. Hoewel kaarten krijgen in het algemeen lastig is nu. De nVidia GeForce GTX1080 serie is al een aantal jaar niet meer in productie/oud, en heeft inmiddels twee opvolgers in dezelfde markt segmentering: de RTX2080 en de RTX3080 (die de 2080 vervangt).

Wat is je échte vraag (de vraag onder de vraag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik deed expres niet alles voorkauwen, omdat dit perfect iets is wat iedereen zelf kan opzoeken, en mensen hooguit een klein zetje in de richting hoeven te hebben. Maar goed, jij doet dat weer teniet door het wel helemaal voor te kauwen... Bedankt hè ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 07-04-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Umbrah schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:37:
Waarom wil je die kaart specifiek? Heb je een bepaald doel in gedachten? Misschien kunnen we je adviseren een kaart te vinden die wél voldoet. Hoewel kaarten krijgen in het algemeen lastig is nu. De nVidia GeForce GTX1080 serie is al een aantal jaar niet meer in productie/oud, en heeft inmiddels twee opvolgers in dezelfde markt segmentering: de RTX2080 en de RTX3080 (die de 2080 vervangt).

Wat is je échte vraag (de vraag onder de vraag).
Ja die kaarten zijn gewoonweg te duur, als die 1080 idd alang eol is en dus niet meer verkrijgbaar word het een 1650 super maar die hebben weiniger geheugen.maar hebben misschiem meer gpu cores.
Maar zitten wel denk ik in dezelfde prijsklassen.Nu ben ik dus weer aan het twijfelen waar ik het voor nodig heb.
Ik gebruik zelf voor te gamen ut99 en sommige spellen die gratis zijn te downloaden van epic games met de gamelauncher.ik zit nu zelf met die i5 9600k met videokaart en die heeft maar 1gb geheugen.
En die kan dus ook niet alles mooi laten zien.ik heb liever ook een 3090 met ray traysing en veel geheugen erop maargoed daar is het budget niet voor.
Welke kaart kunnen julie mij aanraden?Er komt sowieso een upgrade voor het geheugen nog 16gb erbij voor meer werkgeugen en zodat ik alles beter en sneller kan draaien. :)
het budget is 300 a 500 euro. :)

[ Voor 30% gewijzigd door rjmno1 op 07-04-2021 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
rjmno1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:30:
[...]

Ja die kaarten zijn gewoonweg te duur, als die 1080 idd alang eol is en dus niet meer verkrijgbaar word het een 1650 super maar die hebben weiniger geheugen.maar hebben misschiem meer gpu cores.
Elke videokaart is te duur, of die nu nieuw is of gebruikt maakt niet uit. Alles kost gewoon 2x zoveel dan 4 maanden geleden.

1650 Super presteert flink minder dan een 1080 hoor! 1070 zit op het niveau van een 1660 Super en de 1080 zit daar dus nog boven., richting een RTX 2060. Wil je nu een videokaart dan zal je bankpas daar flink van gaan smeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Uszka schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:38:
[...]

Elke videokaart is te duur, of die nu nieuw is of gebruikt maakt niet uit. Alles kost gewoon 2x zoveel dan 4 maanden geleden.

1650 Super presteert flink minder dan een 1080 hoor! 1070 zit op het niveau van een 1660 Super en de 1080 zit daar dus nog boven., richting een RTX 2060. Wil je nu een videokaart dan zal je bankpas daar flink van gaan smeulen.
Dan zal ik een tijdje moeten wachten daarvoor ik vind het intern geheugen ook fors aan de prijs voor een reepje 16gb van kingston value ram betaal je ook 100 euro of meer voor ,die waren een tijdje geleden ook goedkoper.
Juist daarom wilde ik graag die 1080 hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
rjmno1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:41:
[...]

Dan zal ik een tijdje moeten wachten daarvoor ik vind het intern geheugen ook fors aan de prijs voor een reepje 16gb van kingston value ram betaal je ook 100 euro of meer voor ,die waren een tijdje geleden ook goedkoper.
Juist daarom wilde ik graag die 1080 hebben. :)
1x 16GB Kingston ValueRAM heb je al voor €65-80, en daarvan is de prijs in de laatste 6 maanden weinig tot niet omhoog gegaan, als ik zo in de Pricewatch kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De linkt tussen het ram en de gpu zie ik niet.

Waarom zou je valueram willen in een custombuilt met 9600K? En waarom 16GB naast een enkele 8GB. Zo heb je nog steeds maar een deel in dual channel draaien. Vervang dan de enkele 8GB voor een 16GB dualchannel kit. Een 16GB kit @3200 MT/s pak je al voor 8 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Ik denk dat ik idd een kit koop van 32 gb ,dat wil zeggen 2x 16 gb dual channel.
ik betaal er wel iets meer voor maar ik heb het er voor over.En plaats ik deze om en om licht aan de kleur van de banken waar ze komen te staan meestal zit er een geheugenbank tussen zodat hij lekker snel geheugen kan pakken. :)Btw ik heb alles op eufi draaien.ik zit ook nog te denken aan een tweede m2 harde schijf aangezien ik de epic games launcher heb draaien waar veel gedownload word en dus de drive sneller vol is. :)

[ Voor 60% gewijzigd door rjmno1 op 08-04-2021 23:53 ]

Pagina: 1