Hallo Tweakers,
Vanmiddag heb ik ongelooflijk veel geluk gehad en is het mij gelukt om een AMD RX 6800XT Midnight Black Edition te kopen voor MSRP bij amd.com. Nu wil ik daar de rest van mijn computer bij bestellen maar heb nog een paar vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de computer eigenlijk alleen gaan gebruiken om te gamen (op 4k).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de overige componenten wil ik graag een maximum van 900 tot 1000 euro aanhouden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hiervoor genoemde RX 6800XT en ik heb nog een WD blue van 1TB die ik kan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje al zelf samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Mogelijk dat ik de CPU iets wil overklokken als de koeler die ik heb gekozen dit toestaat.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een aantal punten waar ik nog niet zeker over ben:
Vanmiddag heb ik ongelooflijk veel geluk gehad en is het mij gelukt om een AMD RX 6800XT Midnight Black Edition te kopen voor MSRP bij amd.com. Nu wil ik daar de rest van mijn computer bij bestellen maar heb nog een paar vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de computer eigenlijk alleen gaan gebruiken om te gamen (op 4k).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de overige componenten wil ik graag een maximum van 900 tot 1000 euro aanhouden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hiervoor genoemde RX 6800XT en ik heb nog een WD blue van 1TB die ik kan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje al zelf samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 338,50 | € 338,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 84,70 | € 84,70 |
1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 109,- | € 109,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,89 | € 101,89 |
Totaal | € 906,44 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Mogelijk dat ik de CPU iets wil overklokken als de koeler die ik heb gekozen dit toestaat.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een aantal punten waar ik nog niet zeker over ben:
- Is de voeding die ik heb gekozen goed genoeg? Ik heb gelezen dan 650W genoeg is maar dat 850W mogelijk beter is voor toekomstbestendigheid.
- Is 3200MHz snel genoeg voor de 5600x? Of is de performance winst van bijv. 3600MHz toch wel het geld waard?
- Zijn de standaard bijgeleverde case fans genoeg qua koeling?
- Ik heb overwogen om voor Intel te gaan maar ik denk dat ik qua performance meer heb aan de 5600x + Smart access. Of is het toch handiger om te besparen op de CPU en meer geld te steken in bijv. het geheugen?