Ingebrande OLED na iets meer dan 2,5 jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb sinds 26 juni 2018 een OLED55C7V gekocht bij de (web)winkel t.w.v. €1499.

Nu valt het mij sinds kort op dat bijv. bij het reclame blok van de NPO er een vlek in het beeld zit.
Ik vermoedde zelf dat het beeld ingebrand is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx8vIFEP3PnxY2D1Hx9L0-G_pjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsHPvVpECs9exBpDtn9DolX3.jpg?f=fotoalbum_large

Na contact opgenomen te hebben met LG bevestigen zij dat het beeld ingebrand is.
Ook boden zij reparatie en vervanging van het scherm aan voor €614 (!!!)

Hierna contact opgenomen met (web)winkel en ook zij bieden met CE Repair reparatie en vervanging aan maar dan voor €591 (!!!)
Met deze melding
de prijsopgave is op basis van coulance. De afschrijving is gebaseerd op de UNETO-VNI afschrijvingstabel. U betaald 47,2 % van de totale reparatiekosten, LG neemt het restant voor haar rekening.
Buiten arbeid, transport en handling, worden alleen de vervangen onderdelen in rekening gebracht. Deze prijsopgave is derhalve indicatief.
Ik vind het bizar dat ik zoveel zou moeten betalen voor een toestel dat nog geen 3 jaar oud is.

Helemaal omdat een mede Tweaker hetzelfde probleem heeft gehad en uiteindelijk maar €200 hoefde bij te betalen voor een nieuwer model
TV defect na 2.5 jaar, Mediamarkt doet moeilijk

Wat vinden jullie hier van en hoe pak ik het aan bij de (web)winkel dat ik geen genoegen neem met hun reparatie kosten??

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-04-2021 17:26 . Reden: Naam (web)winkel verwijderd, gezien deze niets toevoegt aan de discussie bij een (lopend) geschil. ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Dat de winkel en fabrieksgarantie voorbij is betekend niet dat je geen rechten hebt, integendeel. Je hebt namelijk recht op een deugdelijk product, mede afhankelijk wat je hebt afgesproken met de webshop en de verwachtingen die zich met dat meebrengt.

Ik zou praktisch gezien de webshop aanschrijven (email) met je klacht en dat je binnen 4 weken een oplossing wilt, gezien je het product normaal hebt gebruikt en de (economische) levensduur van zo'n TV niet 2 tot 3 jaar is. Indien daar niet aan wordt voldaan dan kan je de overeenkomst ontbinden.
Als ze niet willen toegeven kan je overwegen om te gaan dagvaarden. Wellicht bij het dreigen daarvan dat er nog wat af kan van de reparatiekosten.
Maar helemaal in deze context (2,5 jaar high end-tv) zou je een kosteloze vervanging / reparatie moeten hebben. Het Quelle arrest is hier erg duidelijk over, geen gebruikersvergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Holland1994 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:26:
Dat de winkel en fabrieksgarantie voorbij is betekend niet dat je geen rechten hebt, integendeel. Je hebt namelijk recht op een deugdelijk product, mede afhankelijk wat je hebt afgesproken met de webshop en de verwachtingen die zich met dat meebrengt.

Ik zou praktisch gezien de webshop aanschrijven (email) met je klacht en dat je binnen 4 weken een oplossing wilt, gezien je het product normaal hebt gebruikt en de (economische) levensduur van zo'n TV niet 2 tot 3 jaar is. Indien daar niet aan wordt voldaan dan kan je de overeenkomst ontbinden.
Als ze niet willen toegeven kan je overwegen om te gaan dagvaarden. Wellicht bij het dreigen daarvan dat er nog wat af kan van de reparatiekosten.
Maar helemaal in deze context (2,5 jaar high end-tv) zou je een kosteloze vervanging / reparatie moeten hebben. Het Quelle arrest is hier erg duidelijk over, geen gebruikersvergoeding.
Korte, duidelijke uitleg over het arrest:
https://www.hetrechtenstu...ie/eclieuc2008231-quelle/

Meer lezen over het Quelle arrest doe je hier:
https://eur-lex.europa.eu...i=ecli:ECLI:EU:C:2008:231

Essentie
Volgens Europees consumentenrecht mag een verkoper aan de consument geen vergoeding vragen die bedoeld is voor reparatie of vervanging van een defect van een product.

Rechtsregel
De verkoper heeft de plicht om een product te leveren dat naar behoren werkt tot de economische levensduur. Indien het product een gebrek heeft, heeft de consument ex art. 7:21 BW recht op vervanging of herstel daarvan. Hierop kan alleen een uitzondering worden gemaakt als blijkt dat dit onmogelijk is of wanneer dit redelijkerwijs niet van de verkoper gevergd kan worden.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een email naar de (web)winkel gestuurd met daarin vermeld dat ik niet akkoord ga met de reparatie die ik zelf zou moeten betalen. En dat ik graag een oplossing binnen 4 weken willen, Indien daar niet aan wordt voldaan wil ik de koop overeenkomst ontbinden.

Ik houd jullie op de hoogte als er zich nieuwe ontwikkelingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:46
Dit gaat nog een uitdaging worden, want dat oleds inbranden is een bekende eigenschap en ik verwacht dat de leverancier dit ook gaat zien als normaal slijtage, wat dus niet onder garantie valt. Je zal dan moeten bewijzen dat je de tv de afgelopen 2 jaar niet abnormaal hebt gebruikt (dus 24/7 aan op 1 kanaal ofzo).
Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet zou moeten/mogen gebeuren, en dat je recht hebt op garantie, maar recht hebben en je gelijk halen zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:04
Enig idee hoe dit gekomen is? Vaak statische beelden laten staan of normaal gebruikt..

Vraag dit omdat ikzelf ook een OLED heb staan en ik iedereen in huis erop wijs dat ze de tv uitzetten en niet onnodig laten branden met de kans op bovenstaande

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
BTFD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:59:
Enig idee hoe dit gekomen is? Vaak statische beelden laten staan of normaal gebruikt..

Vraag dit omdat ikzelf ook een OLED heb staan en ik iedereen in huis erop wijs dat ze de tv uitzetten en niet onnodig laten branden met de kans op bovenstaande
Gezien het hier redelijk vaak voorkomt op Tweakers verwacht ik gewoon dikke pech/eigenschap van Oled panelen. (van andere merken durf ik niet te zeggen. aangezien zij de meeste verkochten zullen daar ook de meeste klachten van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Langdurig stilstaand beeld (bijvoorbeeld een logo van een zender, de HUD van een spel, stilstaand scherm van apps als Spotify e.d.), vaak in combinatie met een té hoog ingestelde helderheid. Daarnaast hebben veel modellen tv's functies om dit te voorkomen, maar als je bijvoorbeeld de tv niet op standby laat staan maar volledig uitzet werken sommige van die functies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
sjaakwortel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:56:
Je zal dan moeten bewijzen dat je de tv de afgelopen 2 jaar niet abnormaal hebt gebruikt (dus 24/7 aan op 1 kanaal ofzo).
Nee hoor dat hoeft de TS niet te bewijzen. Dit soort topics zijn al veel vaker voortgekomen en de stappen die je moet nemen om je garantie eis te claimen zijn al vaak beschreven. Volgens mij is er ook al zelfs een voorbeeld dagvaarding. Bewijslast voor abnormaal gebruik komt daar niet in voor.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet zou moeten/mogen gebeuren, en dat je recht hebt op garantie, maar recht hebben en je gelijk halen zijn twee verschillende dingen.
Dat is helemaal waar en ik zie veel van dit soort garantie issues met oled tv. Standaard reactie na twee jaar is geen garantie dus betalen. En daar doorheen breken gaat de TS dus tijd kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
We Are Borg schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:14:
[...]

Nee hoor dat hoeft de TS niet te bewijzen. Dit soort topics zijn al veel vaker voortgekomen en de stappen die je moet nemen om je garantie eis te claimen zijn al vaak beschreven. Volgens mij is er ook al zelfs een voorbeeld dagvaarding. Bewijslast voor abnormaal gebruik komt daar niet in voor.

[...]
Dat is helemaal waar en ik zie veel van dit soort garantie issues met oled tv. Standaard reactie na twee jaar is geen garantie dus betalen. En daar doorheen breken gaat de TS dus tijd kosten :)
Het gaat erom of Mediamarkt aanwijzingen heeft dat OP de TV zelf schuld heeft hieraan. Maarja zolang ze die aanwijzingen niet geven. Indien ze wel aankomen met verdenkingen zou je dat op basis van branduren e.d. kunnen weerleggen. Misschien ook handig dat je dit ook gaat melden bij de ACM. Hoe meer meldingen er binnen komen bij de Mediamarkt hoe meer kans dat ze ernaar gaan kijken.
https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter

Ik las inderdaad dat het vaker voorkomt door statische beelden, en hamer er net als jou op dat de tv uit moet bij geen gebruik.
Tuurlijk iedereen zet zijn favo film of programma wel eens op pauze, maar nooit langer dan een minuut.
Lijkt mij ook raar dat ie daar precies op inbrand in het midden

[ Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 08-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

OMD

Dit is een fantastische product eigenschap van OLED tv's. Vertellen ze uiteraard niet als je er één koopt. Hameren naar de winkel waar je hem gekocht hebt dat het product niet correct functioneert zoals je mag verwachten van een tv van deze leeftijd en prijs.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:24
Ik vind het zelf een vrij rare plek voor een brandplek.
Linksboven of onderin kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, maar middenin het scherm?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 19:43
Als ik je 2 tips mag geven. Bedenk je dat je dit (vrijwel) altijd wint mits je bereid bent juridisch traject in te gaan. Niet heel ingewikkeld, genoeg voorbeelden incl correspondentie etc in dit forum. Vriendelijke verzoeken etc gaan niet helpen. Ik heb al eens eerder geschreven, het lijkt er sterk op dat alle winkeliers het beleid hebben je proberen af te schepen met slechts gedeeltelijke vergoeding en dat de meeste mensen dat accepteren uit gemakzucht of onwetendheid. Als je doorzet zal men op het moment van dagvaarding inbinden, maar niet eerder. Dus vraag jezelf even af of je het de moeite vindt.
2e tip volgt daar logisch uit voort. Na eenmalig vriendelijk verzoek meteen juridische stappen zetten. Bespaart je veel tijd en ergernis.
En hou ons hier svp op de hoogte.
Succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24
loki504 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:05:
[...]

Gezien het hier redelijk vaak voorkomt op Tweakers verwacht ik gewoon dikke pech/eigenschap van Oled panelen. (van andere merken durf ik niet te zeggen. aangezien zij de meeste verkochten zullen daar ook de meeste klachten van komen.
Heb bijna 3 jaar een Panasonic oled. En heb nog steeds geen inbranding. Denk dat ik ondertussen bijna 2000 uur er op heb zitten.
Maar:
- Ik kijk geen NL tv. Dus geen logo's en felle reclames
- Word niet gebruikt met gaming/pc met statische beelden.

Ik gebruik waar hij voor bedoelt is. Series en films kijken in hoge kwaliteit O-)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Dit was ook de reden voor mij om geen OLED te kopen (zelfs na veelvuldig aandringen van de verkoper). Ik dacht dat OLED TVs een reparatie/calibratie programma hebben die meestal 's nachts draait de Intensiteit van de pixels te nivelleren, heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Iedere Oled(iig de C7 want die heb ik zelf ook) zal na iedere 4 uur gebruik een programmaatje draaien om het een en ander even "op te schonen". In standby stand. Tevens wordt er na iedere 2000 uur gebruik een veel uitgebreider programma gedraaid, welke ongeveer een uur duurt. Heb al 2 van die programma's gehad, heb schat ik rond de 5000 uur gedraaid op m'n C7. Geen greintje last verder, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 13:57
Had zelf ook de c7 en daar ook burnin opgetreden (windows taakbalk), bij mij gelukkig ruim binnen de garantieperiode.

Met 189 euro bijbetaling ingeruild voor een C9 bij PlatteTV. Deden ze verder niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 13:52
Mon0lith schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:22:
[...]

Ik las inderdaad dat het vaker voorkomt door statische beelden, en hamer er net als jou op dat de tv uit moet bij geen gebruik.
Tuurlijk iedereen zet zijn favo film of programma wel eens op pauze, maar nooit langer dan een minuut.
Game je veel? Lijkt wel de plek waar een character in 3de persoonsvorm zit...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 13:33
EJonk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:49:
[...]

Ligt het aan mij of kan je bijna de letters lezen van de ingebrande "ondertiteling" vooral die bovenste regel. Ik zie namelijk een "g". Of dit is van een soort interface tekst die er heel vaak staat of dit is heel snel gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
EJonk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:49:
[...]

Sinds ik 3,5 jaar geleden kinderen heb gekregen kan je het niet echt 'gamen' noemen :>

Misschien 1 à max 2 uurtjes per week, en dan vooral FPS

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 08-04-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mon0lith schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb een Humax en een Nvidia Shield, die hebben allebei een "pauze stand": bij de Humax komt er een klok in beeld die "rondspringt", de Shield gaat langzaam naar zwart. Ik game niet, heb er ook geen NUC op aangesloten dus geen kans op inbranden.
DutchOwnage schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:23:
Iedere Oled(iig de C7 want die heb ik zelf ook) zal na iedere 4 uur gebruik een programmaatje draaien om het een en ander even "op te schonen". In standby stand. Tevens wordt er na iedere 2000 uur gebruik een veel uitgebreider programma gedraaid, welke ongeveer een uur duurt. Heb al 2 van die programma's gehad, heb schat ik rond de 5000 uur gedraaid op m'n C7. Geen greintje last verder, maar dat terzijde.
Hoe zie je of dat programma gedraaid heeft? Ik heb ook een C7, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets van gezien heb.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pietervs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:22:
[...]

[...]

Hoe zie je of dat programma gedraaid heeft? Ik heb ook een C7, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets van gezien heb.
Dat kleine programmaatje na 4 uur merk je aan de welbekende "klik" uit je tv als je 'm op stand-by zet. Dit gaat volledig automatisch en krijg je niets van te zien. Bij het grote programma na 2000 uur krijg je vanzelf een pop-up in je beeldscherm te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 08-04-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DutchOwnage schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:26:
[...]

Dat kleine programmaatje na 4 uur merk je aan de welbekende "klik" uit je tv als je 'm op stand-by zet. Bij het grote programma na 2000 uur krijg je vanzelf een pop-up in je beeldscherm te zien.
Dan zal ik die pop-up ongetwijfeld wel een keer gehad hebben. Die klik hoor ik ook regelmatig, nooit geweten dat dat daarvan was... voortaan wat eerder naar bed zodat we die klik minder vaak horen... :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 13:52
Mon0lith schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:07:
[...]

Sinds ik 3,5 jaar geleden kinderen heb gekregen kan je het niet echt 'gamen' noemen :>

Lol, ik zeg al niks meer :9

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 15:51
Mon0lith schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:07:
[...]

Dat verklaart het, Dora is ingebrand :X

Bij dit soort zaken blijft het lastig wat onder slijtage valt en wat niet; mocht het niet willen vlotten met de webwinkel kan je ook altijd nog even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering als je die hebt :)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Fortnite health en shield bar? Mijn vader heeft na veel gezeur met de winkelier en lg (hameren op coulance) 1000 euro terug gekregen, en een Samsung gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:26
(jarig!)
Tsja... hopelijk krijg je er wat van de kosten af (of helemaal geen) na wat heen en weer gedoe.

Dit is exact de rede waarom ik toch maar voor het inferieure QLED ben gegaan. Op sommige momenten baal ik daar van wanneer ik bij mijn vader ben en een OLED in actie heb gezien. Maar op momenten zoals dit soort topics ben ik er direct weer blij mee...

Ik game nu dan ook ongegeneerd op de QLED want toch geen burn-in.

Maar goed... mocht je een rechtsbijstand verzekering hebben zou ik hun even raadplegen voor advies :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

sjaakwortel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:56:
Dit gaat nog een uitdaging worden, want dat oleds inbranden is een bekende eigenschap en ik verwacht dat de leverancier dit ook gaat zien als normaal slijtage, wat dus niet onder garantie valt. Je zal dan moeten bewijzen dat je de tv de afgelopen 2 jaar niet abnormaal hebt gebruikt (dus 24/7 aan op 1 kanaal ofzo).
Ik meen me te herinneren dat je op sommige (smart) tv's in de instellingen kan terugzien hoe lang deze aan heeft gestaan. Ik kan alleen helaas niet zo snel vinden hoe/wat/waar...

Maar ik ben wel benieuwd. Een TV van 1500 euro, zou bij redelijk normaal gebruik toch wel langer mee moeten gaan dan 3 jaar voor een OLED... ben heel erg benieuwd hoe dit voor TS gaat aflopen, dus ik haak hier eventjes aan. Even meelezen :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Toevallig een standby killer gebruikt cq de tv regelmatig van het stroom gehaald?

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 09-04-2021 02:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:48
Wat vervelend voor jou deze situatie. Ik ben ook een intensieve kijker op mijn LG 55EG910V 55-inch OLED televisie Full-HD model 2015. Tot op heden nog geen last gehad van inbranding en bij de nieuwe modellen lijkt het vaker voor te komen. Ik raad je aan om even te telefoneren of langs te gaan bij de shop en je verhaal doen.

Prijzen zijn nauwelijks gestegen mijn OLED 2015 kocht ik in Mei 2016 voor €1499,- na een cashback van €300,- door LG.

Succes en hopelijk wordt je goed geholpen

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 09-04-2021 02:28 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Van der Berg schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 02:27:
Ik raad je aan om even te telefoneren of langs te gaan bij de shop en je verhaal doen.
Zeker een studie gevolgd aan de ODU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Kleine update:

Ik ben vandaag langs gegaan bij de desbetreffende (web)winkel.
Na mijn verhaal gedaan te hebben, en aangegeven dat ik geen genoegen neem met zulke hoge reparatiekosten kwamen ze met een coulance.

Eerst bood CE Repair mij een reparatie aan van €591, en nu zou deze door de (web)winkel teruggebracht worden naar €271.

Ook heb ik nog even een balletje opgegooid of een vervangend model met bovengenoemde bijbetaling een optie was. Waren ze niet meteen happig op, hier zouden ze mij nog over terugbellen

Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan. Snap dat ik niet het hele bedrag terug krijg, maar dit komt toch wel meer in de buurt ivm andere Tweakers die hetzelfde probleem hebben gehad.
Moet ik nu doorpakken en kijken of ik een nieuw model kan krijgen of mijn verlies pakken'?

Edit: naar even snel bij de (web)winkel gekeken te hebben zijn er weinig vergelijkbare modellen die in de buurt komen. Alleen de pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart

[ Voor 19% gewijzigd door Mon0lith op 10-04-2021 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54
ik snap niet dat je langs gaat voor het gesprek? Je vordering per mail is toch duidelijk? 4 weken om te kosteloos een conform product te leveren, anders beroep ik me op het recht te ontbinden.
Nu doe je precies wat ze graag willen: betalen voor iets waar je gewoon recht op hebt.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Bockelaar schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:04:
ik snap niet dat je langs gaat voor het gesprek? Je vordering per mail is toch duidelijk? 4 weken om te kosteloos een conform product te leveren, anders beroep ik me op het recht te ontbinden.
Nu doe je precies wat ze graag willen: betalen voor iets waar je gewoon recht op hebt.
Omdat dat hier in het topic ook geopperd is.
Heb ook nog helemaal niks toegezegd, ik heb alleen hetzelfde verhaal daar nog een keer verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mon0lith schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:53:
Kleine update:
Ik ben vandaag langs gegaan bij de desbetreffende (web)winkel.
Na mijn verhaal gedaan te hebben, en aangegeven dat ik geen genoegen neem met zulke hoge reparatiekosten kwamen ze met een coulance.
Eerst bood CE Repair mij een reparatie aan van €591, en nu zou deze door de (web)winkel teruggebracht worden naar €271.
Ook heb ik nog even een balletje opgegooid of een vervangend model met bovengenoemde bijbetaling een optie was. Waren ze niet meteen happig op, hier zouden ze mij nog over terugbellen

Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan. Snap dat ik niet het hele bedrag terug krijg, maar dit komt toch wel meer in de buurt ivm andere Tweakers die hetzelfde probleem hebben gehad.
Moet ik nu doorpakken en kijken of ik een nieuw model kan krijgen of mijn verlies pakken'?

Edit: naar even snel bij de (web)winkel gekeken te hebben zijn er weinig vergelijkbare modellen die in de buurt komen. Alleen de pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart
Dat is aan jezelf natuurlijk, daar kunnen leden hier niet over oordelen. Er lopen tal van topics met soortgelijke klachten, daar staat zat info in over wat je rechten zijn, en hoe te handelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24

servies

Veni Vidi Servici

Mon0lith schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:53:
Da's natuurlijk onzin, de OLED55CX6LA Zwart is de opvolger van jouw televisie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit helpt TS niet met zijn probleem en levert alleen offtopic discussies op.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 10-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoeveel recht heeft eigenlijk zo’n winkel tegenover de fabrikant ná een periode van nog geen 3 jaar oud?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Falcon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:50:
Hoeveel recht heeft eigenlijk zo’n winkel tegenover de fabrikant ná een periode van nog geen 3 jaar oud?
Dat is het risico van de winkel, niet voor de consument?

(Per winkel/keten zal het contract met de fabrikant verschillen, vnml de grijze import bedrijven zijn niet de beste vrienden met de fabrikanten)

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 10-04-2021 18:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Falcon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:50:
Evenveel als de consument. Lang leven het Regrensrecht(simpel gezegt schade verhalen op de veroorzaker).

Al doen de meeste dat niet omdat een goede naam bij hun leverancier belangrijker is als x euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Gewoon blijven doordrammen op het Quelle arrest en vele uitspraken van de geschillencommissie.
Je hebt gewoon recht op een kosteloze reparatie, ik denk dat ik al weet waar je je tv hebt gekocht.
Ik heb hetzelde gehad met een tv waarbij een groene streep in beeld kwam, na contact te hebben opgenomen met de winkel kwamen ze met een een prijsopgave vanaf ce-repair omdat ik buiten mijn 2jaar fabrieksgarantie zat en op basis van het uneto vni. Na ongeveer 2maanden en 30mails heb ik uiteindelijk een kosteloze reparatie gekregen, wel schuilden ze zich onder coulance van de winkel ipv dat ik wettelijk gezien gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sjoerdvdijk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:03:
Gewoon blijven doordrammen op het Quelle arrest en vele uitspraken van de geschillencommissie.
Je hebt gewoon recht op een kosteloze reparatie, ik denk dat ik al weet waar je je tv hebt gekocht.
Ik heb hetzelde gehad met een tv waarbij een groene streep in beeld kwam, na contact te hebben opgenomen met de winkel kwamen ze met een een prijsopgave vanaf ce-repair omdat ik buiten mijn 2jaar fabrieksgarantie zat en op basis van het uneto vni. Na ongeveer 2maanden en 30mails heb ik uiteindelijk een kosteloze reparatie gekregen, wel schuilden ze zich onder coulance van de winkel ipv dat ik wettelijk gezien gelijk had.
Dat is het vaste riedeltje, hoe 90% van de winkels zich helaas gedraagt. ook terug te lezen in gelijk topics hierover. Coulance my-ass, gewoon nakomen van conformiteit heet zoiets. Maar als men dat gaat doen, gaat het hen meer geld kosten. Dit kan men dan weer verhalen op hen leverancier, en heeft een consument-koper niets mee van doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 02-10 12:38
Toevallig is het moederbord van mijn Philips OLED TV vorige week kapot gegaan. Precies na 2 jaar en 3 maanden na aankoopdatum.

Inderdaad, geen garantie en lang wachten voor CE Repair langs kan komen om te repareren. Kosten 150 euro.

Heb geen rechtsbijstandsverzekering dus moet juridische kosten uit eigen zak betalen, en bovendien zou ik dan nog 4, 5 weken zonder TV zitten dus het zal wel, ik koop in elk geval niet meer bij die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:40
Heb hetzelfde gehad bij 2 jaar, ook 55c7. Winkel leek er mee bekend en heeft een reparatie met LG geregeld (nieuw paneel). Gebruikte de tv gewoon normaal, maar het zijn wat dat betreft simpelweg geen goede tv's.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62286538
Zo zijn er tig voorbeelden in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mastermind schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:57:
Toevallig is het moederbord van mijn Philips OLED TV vorige week kapot gegaan. Precies na 2 jaar en 3 maanden na aankoopdatum.

Inderdaad, geen garantie en lang wachten voor CE Repair langs kan komen om te repareren. Kosten 150 euro.

Heb geen rechtsbijstandsverzekering dus moet juridische kosten uit eigen zak betalen, en bovendien zou ik dan nog 4, 5 weken zonder TV zitten dus het zal wel, ik koop in elk geval niet meer bij die winkel.
Zou ik, als ik jou was, alsnog achteraf schriftelijk in beklag gaan. Wellicht dat je dan nog 150 euro kan terugverdienen. Bezwaarschrift schrijven op basis van de tips in dit topic. Mocht je willen kan ik je er wel bij helpen/bezwaarschrift van feedback voorzien alvorens te verzenden. :9

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 02-10 12:38
@PeacekeeperNL Achteraf? Kan dat? Ik zit er in elk geval wel over te denken mijn ervaringen in de Shopreviews van Tweakers neer te zetten, al is het om anderen te waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mastermind schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:07:
@PeacekeeperNL Achteraf? Kan dat? Ik zit er in elk geval wel over te denken mijn ervaringen in de Shopreviews van Tweakers neer te zetten, al is het om anderen te waarschuwen.
Je beklag doen kan sowieso altijd nog. Al hoeven ze er uiteraard geen gehoor aan te geven.

Shopreview schrijven hier op Tweakers kan sowieso altijd een aanrader zijn, al zou ik daar dan ook een eventuele klachtenafhandeling bij opnemen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Ik zou toch graag willen adviseren om een melding te doen als een webshop zo makkelijk van zijn wettelijke garantie of wilt komen. Waarom melden? De ACM kan actie ondernemen als ze veel meer meldingen binnen krijgen zodat wettelijke garantie ook meer prioriteit krijgt.
https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

Daarnaast hebben andere webshops die "bekend" staan om hun klantenservice ook problemen met de wettelijke garantie. Vaak geeft de webshop dan zelf 3 jaar winkelgarantie, maar daarna, bijvoorbeeld met dure elektronica en witgoed kan je fluiten naar je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Vanmiddag eindelijk reactie gehad van desbetreffende (web)winkel
Dank voor uw reactie. Goed dat u contact met ons opneemt wanneer zaken onduidelijk zijn.
Ik begrijp dat u afgelopen zaterdag bij ons in de winkel bent geweest bij mijn collega. Hij heeft u een voorstel gedaan betreffende onze coulance-regeling, maar ik heb begrepen dat u daar ook niet mee akkoord bent gegaan. Hieronder willen we u graag nog eens uitleggen hoe wij tot deze regeling zijn gekomen.

U heeft uw televisie nu bijna drie jaar in gebruik. Uiteraard is het ontzettend vervelend dat deze televisie nu gebreken vertoont en heeft u daarbij recht op een regeling. Deze regeling betreft een splitsing tussen de kosten voor de consument en voor de verkopende partij. Omdat door de reparatie de levensduur van uw tv wordt verlengd, is het bij wet vastgelegd dat de consument mee betaalt. Als dit niet het geval zou zijn gaat dit niet op.

In dit geval bent u verantwoordelijk gesteld voor 47,2% van de kosten, uitkomende op € 591,97. De rest betaalt LG. Om u nog eens extra tegemoet te komen, hebben wij nog een aparte berekening gemaakt. Deze heb ik bijgevoegd aan de mail. Netto betaalt u dus maar € 314,85 van de € 1036,50 voor een nieuw paneel. Dit is een uiterst coulant aanbod welke wij niet verder kunnen vergroten.
Uiteraard hoeft u hier niet mee akkoord te gaan en kunt u de restwaarde terugkrijgen. Deze berekening heb ik ook voor u toegevoegd.

Hopende u zo voldoende informatie te hebben gegeven en horen graag welke oplossing u passend is.
Wat moet ik hier nou mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
Vervelend maar helemaal zoals verwacht. Klopt ook niks van hun antwoord. Verhaal over verlening levensduur
en wettelijk geregeld is onzin (zoek even in forum, genoeg over geschreven).

Deze zin is ook wel vermakelijk en duidelijk niet geschreven door iemand die juridisch onderlegd is, "In dit geval bent u verantwoordelijk gesteld voor 47,2% van de kosten". VErantwoordelijk gesteld?? En door wie dan?? Complete onzin.

Zoals ik al eerder schreef hierboven, je moet nu even de keuze maken, accepteren of je recht halen. Niet heel moeilijk maar moet je wel wat voor doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Dus eerst was het 614, toen 591, toen 271 en nu 314.? Lekker logisch en klantvriendelijk...
En wat geven ze als restwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Gaat inderdaad wat moeite kosten, maar inderdaad zoals ik al in de verschillende posts hier heb gelezen heb je gewoon recht op kosteloos herstel omdat het apparaat niet aan de te verwachten levensduur voldoet.

Dus, als je rechtsbijstand hebt, zou ik daar zeker gebruik van gaan maken. Scheelt een hoop kopzorgen en nemen (als het goed is) een hoop werk uit handen. En anders voor jezelf de afweging maken hoeveel moeite je erin wilt steken en of het je waard is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Ik heb dus geen rechtsbijstand :/
En dan het juridische traject ingaan...

Kan natuurlijk wel zeggen dat ik nu niet opeens 314 ga betalen ipv 270.
Bulldock schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:18: En wat geven ze als restwaarde?
Ja die slimmerds zijn vergeten de bijlage bij te voegen, hier ga ik achteraan aangezien ik ook benieuwd ben naar de restwaarde

[ Voor 100% gewijzigd door Mon0lith op 16-04-2021 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svinken
Stuur een mail (zoek even hier in forum) met daarin uitleg (niet conform etc), en concept dagvaarding. Geef ze 2 weken en laat dan dagvaarding uitbrengen. En weet dat je bovenstaand aanbod nu hebt op de mail, dus dat heb je al binnen. Zoek even op OLED op shoppingforum en je komt het kant en klaar tegen. Heb je helemaal geen bijstandsverzekering oid voor nodig. Kan prima zelf en hier zijn genoeg mensen die graag helpen.

Of idd gewoon betalen. Ik vind dit soort trajecten altijd smullen en leuk om mn gelijk te halen maar dat is mijn afwijking. Ik kan heel slecht tegen dit soort bedrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Svinken op 16-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svinken
PS Waarom zou je gaan mailen over restwaarde? Is toch niet relevant en kost allemaal tijd, aandacht en geeft ze de indruk dat er met je te onderhandelen valt. Je moet zelf de regie nemen ipv reageren op mails van winkel, nou ja zo doe ik het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
doncarpachio in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Hier zie je dat LG ook gevoelig is voor het forum en komen ze met 250 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13
Mon0lith schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:50:
Vanmiddag eindelijk reactie gehad van desbetreffende (web)winkel
[...]
Wat moet ik hier nou mee :/
Kan je ze niet zover krijgen om je de opvolger te verkopen?
Hun redenatie is dat je tv nu 47% in waarde gedaald is en dus nog 53% van de oorspronkelijke waarde waard is. Dat is dan 1500 * 53% = 795 euro.
Op basis van hun coulance voorstel willen ze blijkbaar 320 bijleggen (591-271).
Dus een TV van 795+320= 1115 euro zou dan mogelijk zijn. Bijna exact het bedrag wat de opvolger van je huidige tv kost.
Wellicht kan je dan nog voorstellen om iets bij te betalen voor een upgrade naar een beter/luxer model.
Persoonlijk zou ik nooit willen betalen voor een reparatie van mijn huidige TV. Bijbetalen voor een nieuw model wel omdat je dan weer een nieuwe tv krijgt met vaak weer garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
chrisborst schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:01:
[...]

Kan je ze niet zover krijgen om je de opvolger te verkopen?
Hun redenatie is dat je tv nu 47% in waarde gedaald is en dus nog 53% van de oorspronkelijke waarde waard is. Dat is dan 1500 * 53% = 795 euro.
Op basis van hun coulance voorstel willen ze blijkbaar 320 bijleggen (591-271).
Dus een TV van 795+320= 1115 euro zou dan mogelijk zijn. Bijna exact het bedrag wat de opvolger van je huidige tv kost.
Wellicht kan je dan nog voorstellen om iets bij te betalen voor een upgrade naar een beter/luxer model.
Persoonlijk zou ik nooit willen betalen voor een reparatie van mijn huidige TV. Bijbetalen voor een nieuw model wel omdat je dan weer een nieuwe tv krijgt met vaak weer garantie.
Bedankt voor de reactie! Heb dit ook meegenomen in mijn antwoord aan de (web)winkel.

Die hebben ondertussen hier ook weer op gereageerd, maar dat de coulance niet geldt voor een nieuw product :S
Het klopt dat u een andere coulance aanbieding heeft gekregen van mijn collega, omdat de datum van klachtconstatering anders is.
De coulance die wij aanbieden geldt op de reparatie, niet op de aanschaf van een nieuw product. Als u dus alsnog besluit tot aanschaf van een nieuw product, wordt deze coulance dus niet verrekend. In het geval van reparatie wij dus akkoord met de coulance op de reparatie waar u dus de kosten van €271,30 voor uw rekening neemt. Deze afhandeling gaat via CE repair en u kunt dus akkoord geven op deze factuur. Daarna kunt u bij ons langskomen en handelen wij deze coulance met u af.
Wij horen graag uw beslissing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Heeft even geduurd maar de webwinkel heeft mij gecompenseerd.

Zelf €250 betaald en de rest van de €591 aan vervanging heeft de webwinkel gelapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Blijft toch zonde van die 250 euro, als je voet bij stuk had gehouden was het waarschijnlijk kosteloos geweest. Ik heb het ook gehad(van tv van andere tweaker) en na een paar mails is de tv kosteloos gerepareerd(nieuw paneel).
Pagina: 1