Toon posts:

Help mij de opties te bekijken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb jullie mening nodig voor het volgende:
Een klant van ons wil zijn 4 filialen gaan koppelen op 1 database. Nu zijn dat er ook nog 4. Maar ze willen nog wel snel kunnen blijven beschikken over hun database.
Zijn er volgens mij de volgende opties:

- 1 SQL db op elk filiaal die elk uur inbelt naar de db op een webserver om te repliceren.
- 1 SQL db op elk filiaal die elk uur inbelt naar de db op een EIGEN webserver om te repliceren.
- Alles over directe lijnen met maar 1 db op het hoofdfiliaal
- Hebben jullie nog meer opties???

Ik heb het over webservers en SQL db omdat ze ook de plannen hebben om het geheel online te kunnen beheren en onderhouden met goede snelheden (a la een erg simpele variant als jobnews en monsterboard). Het bedrijf heeft over 3 maanden beschikking over 4 directe lijnen en ADSL.

Wat vinden jullie? Geef mij de plussen en minnen alsjeblieft.

Groetjes,

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch vast wel iemand met een mening hierover?

Verwijderd

Als je iets meer gegevens kan geven zoals snelheid lijnen en besturingssystemen en soort data die van de db komt, kan ik je waarschijnlijk verder helpen
:+

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 05:55

lijkt mij het handigst...als je toch allemaal een verbinding hebt, heb je altijd een db die volledig up to date is...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:15 schreef wilbert het volgende:

lijkt mij het handigst...als je toch allemaal een verbinding hebt, heb je altijd een db die volledig up to date is...
Helemaal mee eens, alleen zou ik dan op elk filiaal wel een extra DB zetten die gesynct is met de master-db. Op die manier ligt je handel niet stil als je lijn eruit ligt en kun je altijd terugvallen op ISDN/ADSL/POTS als het misgaat.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1