Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een internet abonnement bij ziggo lopen. Dit komt binnen op een relatief nieuwe connectbox.
Deze connectbox staat niet in de bridge modus. Vanuit poort 1 van de connectbox gaat een utp cat6 naar de unifi dream machine pro en hier is mijn hele netwerk op gebouwd.

Nu heb ik op de UDM pro een VPN server geinstalleerd volgens de stappen van de user manuel en via verschillende youtube video's.

Wanneer ik mijn publiek IP adres probeer te benaderen via VPN instellingen op mijn iphone of laptop krijg ik geen verbinding.

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd zit in mijn installatie of moet de ziggo connectbox in bridge modus staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

larsehh schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:24:
...Heeft iemand enig idee wat er verkeerd zit in mijn installatie of moet de ziggo connectbox in bridge modus staan?...
Welke poorten heb je allemaal geforward naar de UDM?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05 13:26
Je maakt nu gebruik van Dubbel NAT... ik zou het modem van Ziggo mooi in bridge laten zetten en de UDM het werk laten doen waar hij voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
Brahiewahiewa schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:00:
[...]

Welke poorten heb je allemaal geforward naar de UDM?
Momenteel heb ik in de Ziggo Connect box nog niks geforward. Ik heb alleen de router als enige apparaat in poort 1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
larsehh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:05:
[...]

Momenteel heb ik in de Ziggo Connect box nog niks geforward. Ik heb alleen de router als enige apparaat in poort 1 zitten.
Daar heb je dan toch je probleem te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

lier

MikroTik nerd

larsehh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:05:
Als jij services (zoals een VPN) wil aanbieden via Internet dan moet je dat ook aan je firewall doorgeven. Standaard blokkeert een firewall al het verkeer dat naar jouw netwerk wil (en gelukkig maar ;) ).

Zoals al opgemerkt moet je dus porten gaan forwarden, maar nog veel fijner is om de Connectbox in bridge te (laten?) zetten zodat je alle firewall zaken op 1 plek kan beheren: je UDM.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
lier schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:23:
[...]

Als jij services (zoals een VPN) wil aanbieden via Internet dan moet je dat ook aan je firewall doorgeven. Standaard blokkeert een firewall al het verkeer dat naar jouw netwerk wil (en gelukkig maar ;) ).

Zoals al opgemerkt moet je dus porten gaan forwarden, maar nog veel fijner is om de Connectbox in bridge te (laten?) zetten zodat je alle firewall zaken op 1 plek kan beheren: je UDM.
Ik heb hier inderdaad denk ik wat over het hoofd gezien. De UDM pro maakt automatisch porten aan voor de VPN en firewall rules maar deze poorten moeten op de connectbox dus ook open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, wat je over het hoofd ziet is dat je connectbox nu ook aan het routen is, en daar dus je point of entry zit. Daar moeten sowieso poorten open.
Maar je hebt een dijk van een router die stabieler en beter is dan die connectbox. Die heb je niet voor niks gekocht, Je maakt het jezelf onnodig lastig door die connectbox niet in bridge mode te (laten) zetten. Aghankelijk van je regio kun je het wellicht zelf, en anders ziggo helpdesk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICTspul
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door ICTspul op 13-04-2021 17:14 ]

Pagina: 1