Hoi! Ik heb een vraag die ik, voordat ik onnodig in overleg ga, even neergelegd wil hebben over mijn relatiebeding van mijn ex-werkgever. Ik ben per dit jaar overgestapt naar een detacheerder in de IT, mijn vorige werkgever heeft niks met de IT sector te maken. Situatie is dat ik gedetacheerd kan worden bij een organisatie welke onderdeel is van dezelfde overkoepelende (overheids)instantie als een relatie/klant van mijn oude werkgever, ik heb in mijn werk echter niks met hen, of hetzelfde soort werk te maken. Als ik het goed lees mag dit gewoon volgens mijn relatiebeding uit mijn oude contract:
Wat ik hier lees is dat ik geen zakelijk contact mag hebben met relaties/contacten van mijn oud-werkgever, wanneer dit contact (berichten, gesprekken, werk wat ik uitvoer) op welke manier dan ook een relatie heeft met het werk van mijn oud-werkgever. Ik mag dus wel zakelijk contact met ze hebben wanneer dit totaal geen relatie heeft met mijn oude werk (wat hier dus volgens mij het geval is, doordat ik in een totaal andere sector werk uitvoer wat mijn oude werkgever niet doet). Klopt mijn interpretatie hiervan?...
[ Voor 23% gewijzigd door Th0m4s op 27-04-2021 10:20 ]