Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Goedemiddag,

Ik die mee met de challenge tussen kunst en quarantaine en zou graag onderstaande afbeelding willen namaken.

Heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt.

Groeten,
Niek30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_2-KCALpXjpKWdJ7XYmYRTE_4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEFjK9V4LEvMvtSi2UOGfxBw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-05 20:55
Lange sluitertijd gebruiken (paar seconden) en eerste deel het portret en daarna handen voor het gezicht laten houden

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Bedoeld u het volgende:

Een sluitertijd van bijvoorbeeld 4 seconden:

- eerste 2 seconden als portret,
- volgende 2 seconden met handen voor het gezicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
Of andersom 😂 Punt is vooral dat je in die langere sluitertijd beide doet (handen voor ogen en portret) je hebt wel een nd-filter nodig om de sluitertijd lang genoeg op te rekken gok ik.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
Niek30 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:34:
Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Bedoeld u het volgende:

Een sluitertijd van bijvoorbeeld 4 seconden:

- eerste 2 seconden als portret,
- volgende 2 seconden met handen voor het gezicht?
Ja dat bedoel ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Ik ga dat eens proberen, dank u wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
Niek30 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:36:
Ik ga dat eens proberen, dank u wel.
Hier anders nog een manier met twee foto’s in photoshop

https://m.youtube.com/watch?v=CYokwSzZiFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Beste Banix,

En wat als ik bijvoorbeeld onderstaande foto wil na maken. Hoe zou ik mij zelf in een dergelijke foto kunnen zetten? Heeft u hier toevallig ook ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF8rELbyYmvIZc7jvhTmcQNioZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YdXFYXKa4C0X7iEEu347xyHB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 20:02
Dit is een schilderij, geen foto. Dus leer schilderen als je het wilt namaken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Dit lijkt mij wel een foto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdGjstnjCQYPKFWbR9efm4XO29k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5zNKXwAlwECH71WFrKoltx9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 20:02
Ja, dat is een foto. En nu?

Je hebt al wat tips gekregen, ben je daar al eens mee aan de slag gegaan? Want het lijkt erop dat je nu maar gewoon wat foto's laat zien met de vraag 'hoe doe ik dit?', maar je mag zelf ook wel wat moeite doen en zelf experimenteren. Is ook een stuk leerzamer dan wanneer anderen alles voorkauwen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-04-2021 12:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Of misschien een (online) photoshop cursus gaan volgen.

Je zult toch een berg photoshop skills nodig hebben om echt iets moois te maken.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Ik was er al mee bezig gegaan en had de gedachte om te leren van mensen met ervaring.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek30
Hallo,

Ik heb geprobeerd de foto zo te maken met photoshop. Dit is gelukt! Ik zal alleen het haar grijzer moeten kunnen maken om deze meer op de foto te laten kijken. Ik heb online gezocht naar filmpjes maar ik kom er niet helemaal uit.

Kan iemand mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_Zv5-Y9kVdD6FeJik-GVV0aR9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wyCuuPvApsnDUOH471LXsRiN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 12:58
Niek30 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:31:
Goedemiddag,

Ik die mee met de challenge tussen kunst en quarantaine en zou graag onderstaande afbeelding willen namaken.

Heeft iemand tips voor mij?
Ik denk: lukt alleen met photoshop en niet met een dubbele belichting.

Kijk naar de mond en de ogen; die zijn perfect scherp en niet half belicht.
Je kiest dus met photoshop waar je 100% de mond laat zien, en waar 100% de handen.

Ik zit wel te denken hoe je de foto's dan neemt. Als je een foto van het gezicht met de handen neemt en eentje zonder, heb je het probleem dat het hoofd bewogen heeft tussen de twee foto's en niet op exact dezelfde plaats staat. Dat maakt het moeilijk om de 2 foto's de mergen.

Misschien neem je een foto van het gezicht en een van de handen zonder gezicht, en leg je die twee over elkaar heen.

Iemand slimme ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:32

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Op Tweakers wordt iets meer eigen inzet wel gewaardeerd. Wat had je zelf al uitgezocht en geprobeerd? Daarnaast dwaalt de discussie heel snel af en zitten we met 3 losse vragen. Het antwoord op al deze vragen is gelukkig hetzelfde: Photoshop.

Er is meer dan genoeg Photoshop leermateriaal online te vinden. Dus voordat dit een online Photoshop-cursus in chat-vorm wordt, gaat er een slotje op.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.