Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Smartwatch Round-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:54
reviews: De beste smartwatches van negen merken
Wat vind je van dit artikel?
Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.
Ok nou bij deze: ik vind het een top artikel. Niets op aan te merken 👍
Lekker uitgebreid, genuanceerd en het leest lekker weg.

💯

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@Eric van Ballegoie
Heb er wel iets aan op te merken, ik las:
Apple, Fitbit, Garmin, Polar, Samsung en Suunto sturen alle gezondheids- en sportdata die wordt verzameld, naar hun servers.
En:
Wil je jouw gezondheids- en sportdata alleen op het horloge zelf en lokaal op je telefoon opslaan, dan kan dat bij Huawei, Mobvoi en OPPO. Geen van deze drie partijen vereist cloudopslag, al bieden Huawei en Mobvoi wel die mogelijkheid.
Bij Apple is dit toch hetzelfde? Je kan het naar iCloud-synchroniseren (dit wordt overigens end-to-end versleuteld met behulp van je keychain), maar je kan er ook prima voor kiezen om dat niet te doen. Mijn Health-data wordt niet naar iCloud gestuurd en is ook geen onderdeel van m'n iCloud backup; uitsluitend van m'n lokale backups.

Hoe het met de anderen zit weet ik niet, maar de suggestie dat dit bij Apple verplicht zou zijn en er geen optie is om het uit te zetten lijkt me incorrect. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• fruitbakje
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-04 09:07
Bij de Suunto staat het volgende (nadruk zelf toegevoegd):
De Suunto 7 is een grote klok met een diameter van vijf centimeter. Het horloge is met zijn hoogte van 1,5cm ook de dikste uit de test. Daarmee staat hij prima rond een brede mannenpols, maar het is zeker geen horloge voor dames.
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag uitmaken ;). Wel goed dat de omvang van het horloge genoemd wordt hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Wat mij betreft had de Polar M, misschien wel de ignite primair gepakt moeten worden, en de V in de footnote.

Polar is gewoon primair een sporthorloge, met wat smart watch bijzaken... Om dan het topmodel te pakken wat (in elk geval bij de V/M 1) geen echt verschil heeft op dat smart watch deel is gewoon een rare keuze.

• batteries4ever
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:49
Geweldig goed artikel met een breed overzicht voor wie door de bomen het bos niet meer ziet: Tweakers in optima forma!
Wat ik nog mis: ik ben nou niet erg sportief en heb om te proberen een Aikela Smartwatch gekocht van €25.- een factor 10 goedkoper dan de goedkoopste hier. Geen eigen GPS maar voor de rest alle sensoren, IP68, 12 dagen batterij, "iWatch look" enz.
Ok, de software is bepaald om te janken, tijden het sporten kun je niets instellen, maar 4 watchfaces zonder instelmogelijkheid. Maar he, het ding geeft complimentjes als je de zoveel stappen/km/cal hebt bereikt, en de tijd, houdt bij wat je per activiteit/dag/week hebt gedaan. Eigenlijk alles wat je (of in ieder geval ik) echt nodig hebt! Gaat-ie kapot of raak ik hem kwijt dan is dat ook geen grootverlies.

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-04 15:03

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
theblindman schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:21:
reviews: De beste smartwatches van negen merken

[...]

Ok nou bij deze: ik vind het een top artikel. Niets op aan te merken 👍
Lekker uitgebreid, genuanceerd en het leest lekker weg.

💯
Dank!
WhatsappHack schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:11:
@Eric van Ballegoie
Heb er wel iets aan op te merken [...]
Hoe het met de anderen zit weet ik niet, maar de suggestie dat dit bij Apple verplicht zou zijn en er geen optie is om het uit te zetten lijkt me incorrect. ;)
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de tekst aangepast.
fruitbakje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:34:
Bij de Suunto staat het volgende (nadruk zelf toegevoegd):

[...]

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag uitmaken ;). Wel goed dat de omvang van het horloge genoemd wordt hoor.
Klop uiteraard helemaal, we leven in een vrij land. ;) Ik bedoelde vooral te zeggen dat het een nogal grote klok is. :+
Ronald schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:30:
Wat mij betreft had de Polar M, misschien wel de ignite primair gepakt moeten worden, en de V in de footnote.

Polar is gewoon primair een sporthorloge, met wat smart watch bijzaken... Om dan het topmodel te pakken wat (in elk geval bij de V/M 1) geen echt verschil heeft op dat smart watch deel is gewoon een rare keuze.
We hebben zoals geschreven opzettelijk van alle merken de topmodellen genomen (muv Garmin), juist om te zien wat de verschillende fabrikanten te bieden hebben. Van Apple hadden we bijvoorbeeld ook de Watch SE kunnen kiezen en van Garmin de Vivoactive 4 of Forerunner 245. Dat Polar ook in haar duurste horloges weinig extra functionaliteit biedt, lijkt me toch goed om te weten?
batteries4ever schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:46:
Geweldig goed artikel met een breed overzicht voor wie door de bomen het bos niet meer ziet: Tweakers in optima forma!
Wat ik nog mis: ik ben nou niet erg sportief en heb om te proberen een Aikela Smartwatch gekocht van €25.- een factor 10 goedkoper dan de goedkoopste hier. Geen eigen GPS maar voor de rest alle sensoren, IP68, 12 dagen batterij, "iWatch look" enz.
Ok, de software is bepaald om te janken, tijden het sporten kun je niets instellen, maar 4 watchfaces zonder instelmogelijkheid. Maar he, het ding geeft complimentjes als je de zoveel stappen/km/cal hebt bereikt, en de tijd, houdt bij wat je per activiteit/dag/week hebt gedaan. Eigenlijk alles wat je (of in ieder geval ik) echt nodig hebt! Gaat-ie kapot of raak ik hem kwijt dan is dat ook geen grootverlies.
Wellicht dat we een volgende keer een aantal (zeer) goedkope horloges op een rij zetten. Zoals je zelf aangeeft kunnen goedkopere horloges (of fitnesstrackers, zie deze review van vorig jaar) ook al best veel.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:52
Zeker een goed artikel 👍 vond alleen de video wel wat te lang, ik dacht 40 minuten ofzo 🙀 en saai (geen afwisseling in presentatie). Misschien volgende keer opknippen en af en toe wat anders tussendoor in de video qua beelden/presentatie bij zulke lange? 👊

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Eric van Ballegoie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:50:

[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de tekst aangepast.
Hetzelfde geldt voor Samsung, als je Samsung Health voor het eerst opent krijg je de vraag of je de data lokaal of in de cloud wil opslaan. Dit is later ook via de instellingen aan te passen.

Galaxy Z Fold2 | Z Flip | S21 Ultra | Note20 Ultra

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True