Op zoek naar een Draadloze muis met enkele thumb-knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Ik ben op zoek naar een draadloze muis ter vervanging van mijn bedrade muizen. Ik ben langzaam aan al mijn randapparatuur aan het vervangen voor draadloze varianten, nu is de muis aan de beurt.

Ik loop hierbij echter tegen wat vragen aan. Ik heb wat onderzoek gedaan naar wat verschillende muizen (wat zijn er veel draadloze muizen zeg, damn!), en daarbij de volgende voorlopige conclusie:
- Op vrijwel alle draadloze Corsair muizen is iets aan te merken; losse rubbertjes, stomme scrollwheels, dubbelkliks terwijl je maar 1x klikt, etc. Dit zijn wel vaak reviews van 2-3-4 jaar geleden dus ik weet niet in hoeverre dat vandaag de dag nog een probleem is.
- Razer muizen hebben voor zover ik weet altijd de Razer Synapse software nodig. Ik heb een gruwelijke hekel aan software die pas aanspringt na het inloggen, waarna de kleuren, DPI en button settings van je muis pas goed staan. Daarnaast hoorde ik dat je voor elke update aan Synapse je PC mag rebooten. Niet zo'n fan van.
- De doorgaans erg extreme designs van de Logitech muizen staan me niet zo aan.

Na wat wikken en wegen heb ik vooralsnog een shortlist van 2 muizen:
pricewatch: Corsair Ironclaw RGB Wireless
pricewatch: Logitech G502 Lightspeed

De eisen zijn namelijk:
- Mogelijkheid om DPI settings/kleuren/button config op te slaan op het device zelf (harware profiles), zodat ik na 1x instellen iCue (of de Logitech variant daarvan) in theorie zou kunnen de-installen (of in ieder geval niet standaard mee laten opstarten).
- Tussen de 4 en 8 extra knoppen bij de duim voor games of programma's.
Ik gebruik nu de pricewatch: Corsair Scimitar Pro RGB Zwart voor games die veel knopjes vereisen, en de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart voor shooters. De 12 knoppen die de Scimitar biedt gebruik ik bijna nooit allemaal, dus ik hoop door een muis te kiezen met 4-8 knoppen, dat ik afscheid kan nemen van 2 aparte muizen
- Niet te veel bombarie qua aestethics
- RGB hoeft niet per sè maar is tegenwoordig onvermijdelijk denk ik
- Het liefst heb ik wel het gevoel dat ik echt iets aan het bewegen ben, een muis van 0,5 gram gaat niet zo goed bevallen denk ik

Zijn er tweakers met ervaringen met deze 2 muizen? Of zie ik een hele goede optie over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:40
Daffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:40:
[..].
- Tussen de 4 en 8 extra knoppen bij de duim voor games of programma's.
[..]
Als je deze knoppen nu verwerkt in een StreamDeck? Is daarmee je muis-zoekopdracht niet een stuk makkelijker?
pricewatch: Elgato Stream deck

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
MX Master, zitten niet extreem veel extra knoppen op, een stuk of 3. Maar gebruik het hier al een lange tijd, werkt altijd goed en zonder rare kleuren, hoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
DonJunior schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:45:
[...]

Als je deze knoppen nu verwerkt in een StreamDeck? Is daarmee je muis-zoekopdracht niet een stuk makkelijker?
pricewatch: Elgato Stream deck
Een streamdeck zal voor sommige use cases best een goede optie zijn, maar ik speel soms games waar je veel knopjes voor nodig hebt (Elite Dangerous, World of Warcraft, Overwatch, etc). Dan wil ik gewoon snel bij die knoppen kunnen komen.
Wat die streamdeck dan extra biedt kan ik ook uit mijn bestaande toetsenbord halen :P (minus €150,-)
Maar het idee is juist dat ik die knoppen bij de hand (no pun intended) heb.
Ambianz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:48:
MX Master, zitten niet extreem veel extra knoppen op, een stuk of 3. Maar gebruik het hier al een lange tijd, werkt altijd goed en zonder rare kleuren, hoeken etc.
Thanks voor de tip! Ik heb zelf wel echt als harde eis dat er minstens 4 programmeerbare knoppen bij de duim zitten, omdat dat het minimale is wat ik nodig heb om met de games die ik nu speel vooruit te kunnen zonder daarbij helemaal opnieuw te moeten wennen aan andere button layouts (je wordt toch een dagje ouder hè).
De Logitech G502 heeft er ook 'maar' 3, maar heeft dan wel weer wat extra knopjes op andere plekken

[ Voor 3% gewijzigd door Daffie op 07-04-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:40
Daffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:51:
[...]

Een streamdeck zal voor sommige use cases best een goede optie zijn, maar ik speel soms games waar je veel knopjes voor nodig hebt (Elite Dangerous, World of Warcraft, Overwatch, etc). Dan wil ik gewoon snel bij die knoppen kunnen komen.
Wat die streamdeck dan extra biedt kan ik ook uit mijn bestaande toetsenbord halen :P (minus €150,-)
Maar het idee is juist dat ik die knoppen bij de hand (no pun intended) heb.

[...]

[..]
Mijn streamdeck heb ik altijd onder mijn linkerhand naast mijn toetsenbord liggen.. maar ik snap je punt.
Wat dat betreft zou je inderdaad ook gewone macro knoppen kunnen halen.. ieder zijn ding. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22
Heb je grote klauwen? Want ik de Glaive RGB Pro, wat volgens mij de bedraadde versie met iets minder knoppen is van de Ironclaw, maar je moet wel fatsoenlijke handen hebben, anders kan hij wel wat groot zijn.

was voor mij juist de reden hem te kopen, maar het is wel handig om te weten :)
Pagina: 1