Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Reactie van Sebastius gefixeerd op +1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +28Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-04 15:11
Zojuist zag ik dat een reactie van @sebastius, die overweldigend door de community op +3 is gemod, is gefixeerd op +1.

sebastius in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij'

Dit zou, in mijn beleving, wel degelijk een +3 moeten zijn. Waarom?
De community is het overduidelijk niet eens met de gekozen route. Dit blijkt uit de vele reacties en ook het forumtopic.

@sebastius is geen "gewone" Tweaker, maar een vooraanstaand lid van de community. Hij heeft nota bene op dit moment zijn eigen frontpage artikel, met uitgelichte banner en al.

Zijn reactie vertolkt enerzijds zijn ongenoegen, maar anderzijds geeft het ook zicht op een stukje voorgeschiedenis. Ja, het is vooral een mening, maar niet "zomaar een mening".

Dat iemand als Sebastius er iets van vind heeft nieuwswaarde en is het lezen waard. Ik vind dat, en 138 andere Tweakers vinden dat ook. Reden genoeg voor een +3 zou je denken.

Deze post fixeren op +1 voelt als een misplaatste poging om deze duidelijke, tekenende en binnen de context belangrijke mening naar de achtergrond weg te moffelen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-04 14:35
Is gewoon een vorm van censuur. T.net mag op haar eigen feestje zelf de regels bepalen.
Dat het net zo stinkt als verkenning is jammer maar niet onrechtmatig.

Sowieso wordt er sterk gecensureerd door T.net op inhoud op T.net en GoT als dit afwijkt van de agenda van T.net.

Je kritisch opstellen richting T.net of overheidsbeleid is een ongeschreven regel waar hier strikt tegen wordt opgetreden.

Deal with it, of zoek een ander platform of beter, maak een alternatief voor GoT :)

[Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 07-04-2021 13:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:28

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

TLDR- versie: meningmodden moet kunnen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:34
Zo dat zijn aardig sneue praktijken imo. Ik modereer zo af en toe op de frontpage, daar stop ik per direct mee.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:57
En lees ik nou goed dat jouw post hierover in We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij verwijderd is @Bjornski ?

omniscale.nl

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
eL_Jay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:58:
Is gewoon een vorm van censuur. T.net mag op haar eigen feestje zelf de regels bepalen.
Dat het net zo stinkt als verkenning is jammer maar niet onrechtmatig.
https://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

Maar zonder grappen, of dit nou echt censuur is... Bedoel iemand die zich een beetje verdiept in een onderwerp scrollt wel wat verder dan de 1e reactie toch? Kom je vanzelf hier uit. Het is alleen wel erg bijzonder gezien het idioot aantal hoge upvotes van de door de TS gelinkte post en het extreem lage upvotes van de post de nu bovenaan staat.

[Voor 35% gewijzigd door n9iels op 07-04-2021 14:30]

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Alles is inderdaad verwijderd. Ook alle reacties die daarna kwamen.
Door @RoD die zo te zien ook FP mod is?
Het zou je sieren hier ook te reageren aangezien je wel alles verwijderd en hierheen linkt.

Of is fp powermod iets anders dan fp mod @RoD ? Dan heb ik niks gezegd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:32:
[...]

Alles is inderdaad verwijderd. Ook alle reacties die daarna kwamen.
Door @RoD die zo te zien ook FP mod is?
Het zou je sieren hier ook te reageren aangezien je wel alles verwijderd en hierheen linkt.

Of is fp powermod iets anders dan fp mod @RoD ? Dan heb ik niks gezegd.
Ja, ik ben ook FP-mod. Ik heb echter niet de reactie gefixeerd, dat was een collega. Die zal hier ongetwijfeld tzt reageren.

Verder is dit natuurlijk geen reactie die op +3 hoort. Die is voor "essentiële toevoegingen" aan het artikel, en dat is dit niet. Een +1 is een prima score voor deze reactie (want gewoon ontopic). Dat je het er mee eens bent is nadrukkelijk geen reden om een +3 te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
Met betrekking tot het verwijderen van reacties in dat topic: is er dan echt niets geleerd van de Premium/Plus-rel? Daar ging men er ook al met zo'n gestrekt been in wat natuurlijk alleen maar olie op het vuur was.

omniscale.nl

Acties:
  • +12Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RoD schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:35:
[...]

Ja, ik ben ook FP-mod. Ik heb echter niet de reactie gefixeerd, dat was een collega. Die zal hier ongetwijfeld tzt reageren.

Verder is dit natuurlijk geen reactie die op +3 hoort. Die is voor "essentiële toevoegingen" aan het artikel, en dat is dit niet. Een +1 is een prima score voor deze reactie (want gewoon ontopic). Dat je het er mee eens bent is nadrukkelijk geen reden om een +3 te geven.
voor de goede orde: ik ben het eens met de +1.

Trackers of betalen...⛔Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:25

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

posttoast schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:36:
Met betrekking tot het verwijderen van reacties in dat topic: is er dan echt niets geleerd van de Premium/Plus-rel? Daar ging men er ook al met zo'n gestrekt been in wat natuurlijk alleen maar olie op het vuur was.
Dat heeft niks met "er met gestrekt been in gaan" te maken. Discussie over frontpage moderatie heeft gewoon niks te zoeken in We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij

Dat is dus gewoon een kwestie van de discussie on-topic houden. Discussie die verder dus prima gevoerd mag worden, getuige dit topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:36:
@Orion84 legt het eigenlijk al uit, maar omdat ik de modbreak heb gezet nog even een reactie. De reden voor de moderatie staat eigenlijk al in de modbreaks. Het lijkt me niet teveel gevraagd dat het een beetje ontopic blijft, het ergens mee oneens zijn is namelijk geen vrijbrief om topics te gaan verstoren. En dat betekent dus ook hier: verder commentaar op de moderatie graag via mail of DM. Daar discussieer ik graag nog even verder, als je dat zou willen, maar hier graag weer ontopic.

Hier kan het dan verder gaan over de fixatie op deze post en reacties op de TS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
Strikt genomen heb je daar helemaal gelijk in @Orion84. Maar het feit dat dit wederom een onderwerp is dat (blijkbaar) behoorlijk gevoelig ligt in de community zou voor mij reden zijn om misschien iets minder strak op de moderator-knop te zitten. Al is het maar om emoties die toch al hoog zitten niet nog verder op te laten laaien.

Maar goed, ik ben geen moderator en werk ook niet voor Tweakers.net, dus doe vooral wat je wilt met mijn advies :)

omniscale.nl

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:25

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

posttoast schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:44:
Strikt genomen heb je daar helemaal gelijk in @Orion84. Maar het feit dat dit wederom een onderwerp is dat (blijkbaar) behoorlijk gevoelig ligt in de community zou voor mij reden zijn om misschien iets minder strak op de moderator-knop te zitten. Al is het maar om emoties die toch al hoog zitten niet nog verder op te laten laaien.

Maar goed, ik ben geen moderator en werk ook niet voor Tweakers.net, dus doe vooral wat je wilt met mijn advies :)
Deze discussie op 2 plekke tegelijk voeren wordt niemand wijzer van en verstoort alleen maar de daadwerkelijke discussie over de cookiewall etc. We zijn in die topics al aardig terughoudend, maar zaken die daadwerkelijk compleet off-topic zijn halen we wel weg / splitsen we wel af om een en ander overzichtelijk te houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
Dank voor je toelichting. Ik realiseer me dat dit ook off-topic is, dus ik hoop dat je me vergeeft, maar ik zou dan aanraden om wanneer je een post weghaalt in dat topic iets meer toelichting te geven dan:
Aangezien je Frontpagemoderatie al gevonden, graag de discussie daar. Hier hoort het niet thuis.
Ik snap dat je meer te doen hebt dan elke moderatie van een uitgebreid epistel te voorzien, maar ik kan me goed voorstellen dat het "kort" houden wat je hier doet in dit geval op sommige mensen de uitwerking van de rode lap op een stier heeft. Je kunt formeel gelijk hebben, maar er is ook nog zoiets als perceptie. Is misschien niet helemaal eerlijk, maar wel hoe communicatie (zeker op een forum, waarbij je elkaar niet aan kunt kijken) werkt.

Enfin, zoals gezegd: deze discussie hoort hier ook niet thuis, ik zal er verder ook over ophouden.

omniscale.nl

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:40

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
RoD schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb de reactie gefixeerd en aan het bovenstaande heb ik eigenlijk weinig toe te voegen. Slecht voorbeeld doet slecht volgen en dus moet er gestuurd worden om te voorkomen dat enkel de populaire meningen bovenaan staan terwijl de informatieve reacties wegzakken.

Ik snap dat dergelijke artikelen gevoelig liggen en ik zal niet snel om mismoderaties bij een dergelijk artikel de moderatierechten uitschakelen, maar de uiteindelijke scores wil ik wel een beetje op orde houden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• posttoast
Er zit hierin natuurlijk wel een zekere paradox omdat "informatief" en "populair" in een bericht dat de community zo enorm raakt misschien wat meer raakvlakken hebben dan, om maar een voorbeeld te noemen, een nieuwsbericht waarin staat dat Dell 4 nieuwe monitoren op de markt brengt. In dit geval gaat er van de reactie van sebastius (afgezien van het feit dat hij het zelf eens is met de +1) blijkbaar zo'n sterk signaal uit, dat veel mensen zich geroepen voelen hem omhoog te modden.

Je kunt je afvragen of je in dit geval die scheiding wel zo strikt moet volgen. Al is het maar (en ik noem het nog maar weer een keer) om de perceptie. Ik twijfel niet aan jouw goede bedoelingen, maar ik snap wel dat mensen dit ervaren als het verstoppen van kritiek. Zoals @Bjornski zegt moet je een bericht van sebastius wel in context plaatsen; "[...] het is vooral een mening, maar niet 'zomaar een mening'"

omniscale.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bjornski
Dat lees je goed en tot twee keer toe. Kennelijk was zelfs wijzen op het bestaan van dit topic en de relevantie ervan niet toegestaan.
Orion84 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:41:
[...]

Dat heeft niks met "er met gestrekt been in gaan" te maken. Discussie over frontpage moderatie heeft gewoon niks te zoeken in We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij

Dat is dus gewoon een kwestie van de discussie on-topic houden. Discussie die verder dus prima gevoerd mag worden, getuige dit topic.
Ik ervaar het wel degelijk als "met een gestrekt been".

Het minste wat @RoD had kunnen doen was toelichten waarom of dit offtopic zou zijn. In andere topics wordt er ook in eerste instantie gereageerd door een mod, worden modbreaks gebruikt en/of beslissingen toegelicht en dan pas posts verwijderd.

Daar komt bij dat in mijn beleving de moderatie rondom dit topic wel degelijk deel is van de discussie. Zelfs al vind je dat het niet zo is, ik ervaar deze moderatie als symptomatisch voor het negeren of de mond snoeren van de community rondom deze kwestie. En, die strekking had ik duidelijk in mijn posts aangegeven.

De strekking was niet "Hé, hier is verkeerd gemodereerd" (daarvoor is het mismoderatietopic). De strekking is "Hé, Tweakers moffelt posts die al te kritisch zijn weg".
sebastius schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:37:
[...]
voor de goede orde: ik ben het eens met de +1.
Dat siert je en ik kan daar een heel eind in mee. Van iedere andere Tweaker had ik de post ook een +1 gevonden, maar het feit dat je bergen content maakt en prominent op de FP staat geeft een andere lading aan die post. Voor mij (en, ik denk, 138 anderen) maakte dat de post nieuwswaardig.

Is jouw post essentieel? In de basis, een willekeurige tweaker die een mening ventileert is niet essentieel.
Maar, de reactie van de community als geheel is natuurlijk wel een wezenlijk onderdeel van het verhaal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 09:21
Ik vind het maar een kansloos gedoe eigenlijk. Ik bedoel, dat mensen +3 geven is overduidelijk met een reden. Wie is tweakers dan om het het modereren naar een +1? Ik bedoel, Tweakers heeft zijn bestaansrecht te danken aan de community - de vele gebruikers, reacties, de moderaties, reviews en dergelijke. Als Tweakers dit gaat overrulen kunnen we net zo goed stoppen met moderatie vanuit de community.

Je gaat mij niet wijsmaken dat hier een belang van Tweakers HQ achter zit :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dirk schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb de reactie gefixeerd en aan het bovenstaande heb ik eigenlijk weinig toe te voegen. Slecht voorbeeld doet slecht volgen en dus moet er gestuurd worden om te voorkomen dat enkel de populaire meningen bovenaan staan terwijl de informatieve reacties wegzakken.

Ik snap dat dergelijke artikelen gevoelig liggen en ik zal niet snel om mismoderaties bij een dergelijk artikel de moderatierechten uitschakelen, maar de uiteindelijke scores wil ik wel een beetje op orde houden.
Ik ben het met je eens :) De reactie had geen specifieke verbetervoorstellen, dus jouw handelen is terecht. Ik vind het bijzonder dat mijn reactie er nu uitgepikt wordt om nog een extra holy war over te voeren, ik heb zelf weinig behoefte aan een online kiftpartij met een groep vrijwilligers die zich ook al jaren inzetten voor t.net.

Trackers of betalen...⛔Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Bjornski schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:22:
[...]
Dat siert je en ik kan daar een heel eind in mee. Van iedere andere Tweaker had ik de post ook een +1 gevonden, maar het feit dat je bergen content maakt en prominent op de FP staat geeft een andere lading aan die post. Voor mij (en, ik denk, 138 anderen) maakte dat de post nieuwswaardig.

Is jouw post essentieel? In de basis, een willekeurige tweaker die een mening ventileert is niet essentieel.
Maar, de reactie van de community als geheel is natuurlijk wel een wezenlijk onderdeel van het verhaal.
Hoewel ik graag overtuigd ben van m'n eigen gelijk vind ik dat je me teveel op een voetstuk plaatst. Ik ben niet de messias van T.net.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Hoewel ik begrijp dat juist bij dergelijke artikelen emoties hoog liggen wil je imo wel moderatie van emotie toch gescheiden houden. Dit om te voorkomen dat er verschillende toepassingen van regels zijn waardoor een geen touw meer aan het gehele systeem valt vast te knopen. Juist bij modereren is het belangrijk duidelijk te zijn. het modereren wordt verder al gedaan door vrijwillige crew en niet door hq zelf. Voor de kritische geluiden in alle ruimte in reacties zelf.

select * from Fish;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:02

Sharky

Skamn Dippy!

Dirk schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:08:
[...]

Slecht voorbeeld doet slecht volgen
Eigenlijk vind ik dit wel ernstig. T.net draait (net als alle websites) op (en om) z'n gebruikers. Als je als mod gaat bepalen wat de gebruikers relevant vinden, helemaal in deze context begeeft je je op glad ijs. Of dun ijs, wat het gezegde ook is.

This too shall pass

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sharky schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:40:
[...]

Eigenlijk vind ik dit wel ernstig. T.net draait (net als alle websites) op (en om) z'n gebruikers. Als je als mod gaat bepalen wat de gebruikers relevant vinden, helemaal in deze context begeeft je je op glad ijs. Of dun ijs, wat het gezegde ook is.
We hanteren hiervoor gewoon de richtlijnen: https://tweakers.net/info/faq/karma/, ook bij dit onderwerp. Meningmodden blijft simpelweg niet de bedoeling, en dit zijn duidelijke "mee eens"-moderaties.

• Mangu429
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 07-04 17:35
RoD schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:54:
[...]

We hanteren hiervoor gewoon de richtlijnen: https://tweakers.net/info/faq/karma/, ook bij dit onderwerp. Meningmodden blijft simpelweg niet de bedoeling, en dit zijn duidelijke "mee eens"-moderaties.
Zijn jullie met pauze dan? Want in de betreffende thread gaat het al urenlang ook over andere zaken die beter een eigen topic verdienen. Die worden niet verwijderd.
Zie je wat je teweegbrengt met die ene mod active? Nog meer achterdocht en minachting.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mangu429 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:35:
[...]

Zijn jullie met pauze dan? Want in de betreffende thread gaat het al urenlang ook over andere zaken die beter een eigen topic verdienen. Die worden niet verwijderd.
Zie je wat je teweegbrengt met die ene mod active? Nog meer achterdocht en minachting.
De reactie is niet verwijderd, hij staat gewoon op +1.

• Bjornski
RoD schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:36:
[...]

De reactie is niet verwijderd, hij staat gewoon op +1.
Volgens mij doelt @Mangu429 op het verwijderen van mijn posts in het topic. Niet op het +1 fixeren van de post van sebastius op de FP.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True