.
[ Voor 99% gewijzigd door muharemj op 12-04-2021 15:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door muharemj op 12-04-2021 15:27 ]
[ Voor 66% gewijzigd door deepbass909 op 07-04-2021 14:06 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Welke dekking biedt deze garantie?muharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:28:
De auto werd geleverd met 6 maanden AutoTrust garantie (dus de garantie verloopt via een externe partij, en niet via het autobedrijf zelf).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Als er garantie op zit, waarom dan een deel van de kosten betalen? zijn dat de manuren?muharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:28:
Hoi,
Ik heb vorige maand een tweedehandse auto gekocht bij een autobedrijf, waar ik (naar mijn mening) best veel geld voor heb neergelegd (12.5K).
De auto werd geleverd met 6 maanden AutoTrust garantie (dus de garantie verloopt via een externe partij, en niet via het autobedrijf zelf).
Nog geen week na aanschaf, brandde het motorlampje en begonnen de remmen te piepen, terwijl ik er maar een paar honderd km. mee had gereden.
Het motorlampje bleek te branden omdat de bobines en bougies vervangen moesten worden.
Verder moesten de remblokken achter aangeschuind moesten worden, en de remblokken voor vervangen worden.
Het totaalbedrag kwam uit op ongeveer €900,-. Hiervan is (na overleg) €200,- vergoed door het autobedrijf, €400,- vergoed door de garantie en €300,- betaald uit eigen zak.
Eenmaal toen de auto gerepareerd was, reed ik dezelfde dag nog op de snelweg. Na 1,5 uur rijden brandde het EPC-lampje. Op advies heb ik de auto stopgezet en aan de kant gezet, om te voorkomen dat de motor schade zou oplopen omdat op dat moment niet duidelijk was waarom het lampje brandde.
Vervolgens heb ik de auto 150km moeten transporteren (door een takeldienst) naar de garage, wat mij 200 euro heeft gekost.
Bij de garage bleek dat de sensor "Lambdasonde 1" vóór de katalysator vervangen moest worden. Dit kost zo'n €450,- totaal, waarvan ik €130,- uit eigen zak moet betalen.
I intend to live forever. So far, so good.
Blijkbaar moet ik 30% van de reparaties uit eigen zak betalen, dit volgens AutoTrust in verband met:Jazzy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:31:
Misschien goed om nog even toe te lichten wat de reden is dat jij meebetaalt aan de reparaties.
Ze kunnen er niks beters van maken helaas, volgens AutoTrust had ik een onderhoudspakket/dekking bij het autobedrijf zelf kunnen aanschaffen om dit soort dingen te voorkomen..Falcon schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:32:
En wat zei AutoTrust toen je ze belde?
Dat lijkt te kloppen met wat ik bijvoorbeeld hier zie, dus dat is niets geks.muharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:37:
[...]
Blijkbaar moet ik 30% van de reparaties uit eigen zak betalen, dit volgens AutoTrust in verband met:
Afschrijvingspercentage Verbetering Auto naar rato kilometerstand en/of leeftijd van de auto
Auto is uit 2014 met een kilometerstand van +- 150.000
[ Voor 19% gewijzigd door Cheesy op 07-04-2021 13:41 ]
Blijkbaar moet ik 30% van de reparaties uit eigen zak betalen, dit volgens AutoTrust in verband met:mugenmarco schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:34:
[...]
Als er garantie op zit, waarom dan een deel van de kosten betalen? zijn dat de manuren?
[ Voor 12% gewijzigd door gysman11 op 07-04-2021 13:41 ]
Klopt, daar heb ik an sich niks tegen, maar ik vind het vreemd dat een auto binnen één week zoveel kuren kan tonen. Als de katalysator ook vervangen moet worden, ben ik ook weer €1000,- kwijt.gysman11 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:39:
"Blijkbaar" is natuurlijk een merkwaardige term hier. Dat zou je vooraf moeten weten.
Ik heb even wat gegoogled:
https://www.vwe.nl/upload...n_Autotrust_Standaard.pdf
Hierin staat: "45 euro eigen risico en percentage vergoeding van onderdelen is gebaseerd op km en leeftijd" (tabel).
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 07-04-2021 13:49 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 3% gewijzigd door Malandro op 07-04-2021 13:55 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Yucon op 07-04-2021 14:14 ]
[ Voor 27% gewijzigd door DropjesLover op 07-04-2021 14:11 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Is vreemd, maar niet ongebruikelijk.muharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:41:
[...]
Klopt, daar heb ik an sich niks tegen, maar ik vind het vreemd dat een auto binnen één week zoveel kuren kan tonen. Als de katalysator ook vervangen moet worden, ben ik ook weer €1000,- kwijt.
[ Voor 13% gewijzigd door Muismat1991 op 07-04-2021 14:28 ]
Zonder het model/type kun je niet zeggen of het veel of weinig geld is. Op autoscout kun je zo het tienvoudige uitgeven aan een auto die ook 150k heeft gereden. Leuke Porsche of Lambomuharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:28:
Hoi,
Ik heb vorige maand een tweedehandse auto gekocht bij een autobedrijf, waar ik (naar mijn mening) best veel geld voor heb neergelegd (12.5K).
Volgens mij ben je gewoon een beetje genaaid door het autobedrijf.muharemj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:28:
Het motorlampje bleek te branden omdat de bobines en bougies vervangen moesten worden.
Verder moesten de remblokken achter aangeschuind moesten worden, en de remblokken voor vervangen worden.
[...]
Bij de garage bleek dat de sensor "Lambdasonde 1" vóór de katalysator vervangen moest worden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq