Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tv van 43 en 48-50 Inch

Wat mag het kosten?
ca 500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, vooral Netflix, NLZIET en af en toe wat op de PS4/gamecube. Kamer is normaal redelijk donker, maar wil hem ook haaks op de muur kunnen zetten om vanaf buiten (naar binnen) tv te kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur. Zelf kan ik met korting bij ICS een tv kopen bij samsung. Hier vond ik voor 43 inch de 43TU7020 voor 413 euro. Als alternatief vond ik TU8000 en 43PUS8505 of zijn broertje de 43PUS8535.

Voor vond ik 48-50 inch
Bij ICS de 50TU7020 voor 439 euro. En de TU8000 is eventueel ook nog optie. en de Hisense 50A7500F en de 50U7QF kan ik nog ergens voor 550 krijgen

Welke vragen heb je hier nog over?
HDR(10+?) lijkt beter te zijn dan HDR, maar geen idee of je dat in dit segment gaat merken. Types en Nummers verschillen nauwelijks maar doet de kwaliteit dat wel?

bijvraag i.v.m. de grootte: muurbeugel is volgens mij IWH 7000, volgens specificatie zou ik t/m 50 inch 180 graden moeten kunnen draaien. Astand midden beugel tot muur is 49cm, dat gaat niet lukken. Mis ik een verlengstuk oid?

[ Voor 23% gewijzigd door filthy rich op 07-04-2021 14:25 ]

en aans löpt wa vast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[i]HDR(10+?) lijkt beter te zijn dan HDR, maar geen idee of je dat in dit segment gaat merken. Types en Nummers verschillen nauwelijks maar doet de kwaliteit dat wel?
Netflix content is HDR10 of Dolby Vision. Los daarvan voegen de tv's ook niets toe met HDR, behalve de U7QF. Daaronder zijn de verschillen klein. De 43'' Samsung's kunnen zowel een IPS of VA paneel hebben. Dit verschilt van batch tot batch. De 50'' zijn wel altijd VA (bij elk merk). Bij een gelijk type biedt de de TU80 een tikkeltje extra. De Philips zijn IPS tv's met Android, Ambilight, WCG en Dolby Vision. Onderling is de remote het verschil. De Hisense A75F is een VA tv met WCG, dat zou bij Samsung de (50'')TU85 zijn. De U7QF biedt FALD en een redelijke helderheid voor enigszins impact bij HDR. Onlangs heeft Hisense de Kijk app toegevoegd, maar ik weet niet of dat voor NLziet al het geval is, zou op korte termijn volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
Dus voor 43 inch zeg je eigenlijk: maakt niet uit wat je neemt (ga lekker voor goedkoopste, maar liever wel VA en geen IPS/Philips?).
Voor 50 inch neem de U7QF? en als 2e keus maakt het ook niet echt uit (als maar VA)?

[ Voor 14% gewijzigd door filthy rich op 08-04-2021 09:56 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Min of meer wel ja. Het verschil is naast lcd-type vooral smartplatform, aansluitingen, design en features. Dat is ook persoonlijke voorkeur. De tv's met WCG en Dolby Vision zullen wat meer fleur geven bij HDR, maar verwacht geen wonderen. Kijk voor veel value ook eens naar de TCL P616, hier verkocht als P615 en P618. Wat 50 inch betreft geldt inderdaad hetzelfde. Wil je meerwaarde bij HDR dan is de U7QF de enige optie dichtbij budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
benbaba schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:18:
Min of meer wel ja. Het verschil is naast lcd-type vooral smartplatform, aansluitingen, design en features. Dat is ook persoonlijke voorkeur. De tv's met WCG en Dolby Vision zullen wat meer fleur geven bij HDR, maar verwacht geen wonderen. Kijk voor veel value ook eens naar de TCL P616, hier verkocht als P615 en P618. Wat 50 inch betreft geldt inderdaad hetzelfde. Wil je meerwaarde bij HDR dan is de U7QF de enige optie dichtbij budget.
Duidelijk en de KD43XH8096BAEP voor 43 inch en LG 49NANO816NA voor 50 inch , hoe vergelijkt die met de bovenstaanden of blijft de conclusie dan hetzelfde?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Zie rtings.com
Er worden sinds 2018/2019 geen premium modellen <48-50" uitgebracht. Helaas. Dus alle 43" modellen hebben vaak een wat minder paneel/mindere CPU voor processing etc.

De uitzondering is de Samsung The Frame van 2019/2020, daar is een 43" versie van die je misschien een keer als buitenkansje voor een lagere prijs dan normaal kan kopen.

Dat is gelijk een VA paneel (beter beeld, beter donker beeld, slechtere kijkhoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
filthy rich schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:56:
[...]

Duidelijk en de KD43XH8096BAEP voor 43 inch en LG 49NANO816NA voor 50 inch , hoe vergelijkt die met de bovenstaanden of blijft de conclusie dan hetzelfde?
Beide IPS tv's met WCG. Conclusie blijft dus hetzelfde. Je hebt in de basis VA vs IPS. Soms een WCG als 'extra' en in het geval van de U7QF FALD. De hierboven voorgestelde Frame is in 43'' IPS en ook geen premium model. De eerste die wat afstand neemt is de U7QF gevolgd door de Q80/86T met daarboven de XG90, XH95 (en 48CX), maar dat is een ander (prijs)segment. Overigens is dat voornamelijk bij HDR content, NLZIET (SDR) zal er niet veel beter uitzien.
Pagina: 1