Platenspeler blijft schel klinken ondanks voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-04-2021
Hallo,

Ik heb twee THE platenspeler en die via een voorversterker aangesloten op mijn devine mengpaneel.

Alleen nu blijft het probleem dat die schel blijft klinken op mijn luidsprekers zelfs met de voorsterkers
...
Ik heb de aarde en alles aangesloten alleen kan het probleem niet vinden.

Ik het geprobeerd via een ander mengpaneel met direct phono ingang, daar werkt die wel gewoon op dus ben bang dat het aan mijn nieuwe mengpaneel zelf ligt.

Hoop graag dat iemand hier de oplossing heeft

Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:17
Welk devine mengpaneel? Als je het typenummer hebt helpt dat, evt. een link. Ook voor de platenspelers is het handig als we merk en type weten - als ik ze Google vind ik niks. Welke voorversterkers heb je (merk/type)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je geeft wel heel erg weinig info.....

Ik zit een beetje aan RIAA pre-emphasis te denken... Daarbij moet het mengpaneel deze curve ook weer equalizen, anders gaat het inderdaad reteschel klinken.

[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 07-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Marinus123 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:51:
Hallo,

Ik heb twee THE platenspeler en die via een voorversterker aangesloten op mijn devine mengpaneel.

Alleen nu blijft het probleem dat die schel blijft klinken op mijn luidsprekers zelfs met de voorsterkers
...

Ik het geprobeerd via een ander mengpaneel met direct phono ingang, daar werkt die wel gewoon op dus ben bang dat het aan mijn nieuwe mengpaneel zelf ligt.

Alvast bedankt
...
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag al...

wat voor voorversterker heb je ertussen. Het is wel belangrijk dat er een RIAA correctie wordt gedaan want anders klinkt het schel.
De Phono ingang op je andere mengpaneel zal dat zeker doen.
https://hifi.nl/artikel_p...erker-RIAA-correctie.html

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59

Bestla

Kvinne

Marinus123 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:51:
Hallo,

...

Alvast bedankt
...
Als dat nieuwe mengpaneel geen phono ingang heeft dan geeft dat schel geluid. Daar moet dan een voorversterker tussen die de RIAA curve toepast.

Heeft dat nieuwe mengpaneel WEL een Phono ingang of is die schakelbaar tussen Line In of Phono, zet die dan op Phono en sluit de platenspeler aan zonder voorversterker.

Wil je wel een voorversterker gebruiken, dan moet je die ALTIJD op een Line In ingang aansluiten.

Als je platenspeler een Line Out heeft kan die zonder versterking op een Line In aangesloten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 07-04-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15

bonzz.netninja

Niente baffi

Is die voorversteker wel geschikt voor je platenspeler. (zie verschil tussen MM en MC)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-04-2021
Het mengpaneel is een Devine MixDesk 1002FX-MP
En de voorversterker is DAP PRE-101 phono voorversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Dat mengpaneel is bedoeld om je eigen muziek mee op te nemen, zie ook de omschrijving op de BAX website: Deal voor producer, geluidstechnicus, en niet zozeer om stereo apparaten te mengen. Hoe heb je het aangesloten - 1 THE(chnics???, welke platenspelers heb je?) platenspeler op 1 DAP PRE-101 ingang, en dan de uitgang op de stereo in van kanaal 7/8 van de DAP, en de andere platenspeler op nog zo'n DAP, en die op kanaal 9/10?

Wat is je bedoeling? DJ-en, of zelf muziek produceren? In het eerste geval kun je beter de pre-amps en het mengpaneel omruilen voor een DJ mengpaneel zoals deze bijvoorbeeld

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 07-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:27
martyw schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:56:
Dat mengpaneel is bedoeld om je eigen muziek mee op te nemen, zie ook de omschrijving op de BAX website:
Dat heeft natuurlijk niets te maken met wat de TS ondervindt. Ook een mengpaneel dat gericht is op opname kan prima een signaal van een platenspeler mixen (mits er een RIAA voorversterker voor zit).

Zowel de voorversterker als het mengpaneel is wel behoorlijk budget spul, waar je niet te veel van mag verwachten. Een duidelijk scheller geluid is echter wel raar. Misschien een gekke vraag, maar heb je de EQ wel op neutraal staan en de FX helemaal uit? De vraag is hoe je sowieso twee platenspelers op dit mengpaneel hebt aangesloten. Alleen kanalen 7 en 8 zijn standaard line in met tulpaansluiting. De overige kanalen hebben voor line-in een jackaansluiting. Vertel eens meer over hoe je e.e.a. hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
coinman63 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:41:
[...]

Dat heeft natuurlijk niets te maken met wat de TS ondervindt. Ook een mengpaneel dat gericht is op opname kan prima een signaal van een platenspeler mixen (mits er een RIAA voorversterker voor zit).

Zowel de voorversterker als het mengpaneel is wel behoorlijk budget spul, waar je niet te veel van mag verwachten. Een duidelijk scheller geluid is echter wel raar. Misschien een gekke vraag, maar heb je de EQ wel op neutraal staan en de FX helemaal uit? De vraag is hoe je sowieso twee platenspelers op dit mengpaneel hebt aangesloten. Alleen kanalen 7 en 8 zijn standaard line in met tulpaansluiting. De overige kanalen hebben voor line-in een jackaansluiting. Vertel eens meer over hoe je e.e.a. hebt aangesloten.
TS heeft nog niet verteld hoe hij het aangesloten heeft en welke platenspelers hij heeft, foutjes zijn zo gemaakt met twee platenspelers aansluiten op een mengpaneel als deze die gemaakt is om een opname van een band te maken - of bij een live optreden van een band. Als DJ-en het doel is zijn er voor de hand liggendere oplossingen

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 08-04-2021 09:24 ]

Pagina: 1