Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 21:13
Mijn vraag
Beste,
Al dagen heb ik ruzie om een slimme deurbel op te hangen..

Het gaat om de volgende hardware:
- Domme buzzer gong (2 aansluitingen)
- Netatmo deurbel met chime module
- ABB TS8/8 SWH bel trafo in de meterkast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMafSQWs7qfIeNKQ2UiQ1NcQTaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cXz9YJwJYSZtjNxMSRxMTWc7.png?f=user_large

Hoe hing het op de domme/oude manier?
van Trafo 'poort' 6 naar buzzer gong op aansluiting x
buzzer gong op aansluiting y naar domme deurbel knop aansluiting x
deurbelknop aansluiting y in trafo 'poort' 8

De handleiding geeft aan dat de chime module aangesloten dient te worden op de gong, dus op x y aansluiting van de buzzer. De Netatmo deurbel is uiteraard aangesloten op de x en y van de voormalig deurbel knop.
De deurbel brand paars wat aangeeft in de handleiding betekend dat de chime module van 1 low naar 1 high moet. Ook dan blijft de deurbel paars branden. Meerdere resets geprobeerd, chime module op alle mogelijke manier geprobeerd, niets geeft een verschil.

Gister een honeywell d142 gekocht, aangezien mijn buzzer niet tussen de compatible gongs stond. Ook hierbij hetzelfde euvel.

Ik heb geen idee wat er nou mis gaat en had niet verwacht zoveel ruzie te hebben met het aansluiten van een slimme deurbel.

Heeft er iemand een zelfde setup? Voornamelijk het gedeelte met de trafo. Hopelijk heeft er iemand de gouden tip..

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Richard_AFC schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:28:
De deurbel brand paars wat aangeeft in de handleiding betekend dat de chime module van 1 low naar 1 high moet. Ook dan blijft de deurbel paars branden...
Misschien moet je de handleiding goed lezen

Als de LED paars is:
Zet op uw gongmodule de 1-2-schakelaar op 2 en laat de
LOW-HIGH-schakelaar op LOW staan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 21:13
Brahiewahiewa schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:04:
[...]

Misschien moet je de handleiding goed lezen

Als de LED paars is:
Zet op uw gongmodule de 1-2-schakelaar op 2 en laat de
LOW-HIGH-schakelaar op LOW staan.
Verkeerd gekeken in de handleiding bij het typen van dit topic.
Die optie heb ik inderdaad geprobeerd, zonder resultaat. Dit geldt overigens voor alle opties van de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Ik heb besloten om dit ding ook eens te gaan installeren. Heb hem nu eerst ruim een week proef draaien in de huiskamer (losse bel, losse trafe).

Dit is de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5WhvTSO2BaoMtM3i3ed6LPa2Rc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G3icqliOq5Sj8LlsZDfgk8Oh.jpg?f=user_large

In schakelbord (Attema) zit een 8VA (8V, 1A) trafo.

Ik heb twee losse trafo's. Ik heb al gezien dat bij 8V, 1A de Netatmo niet 100% stabiel is. Ik heb een paar reboots gezien. Als ik de andere trafo gebruik op 12V, 1.75A dan is alles stabiel.

Dit zou het schema moeten zijn. Aan de bovenkant het schakelbord zitten drie schroefjes waar de draden
naar de bel en naar de knop zitten aangesloten/doorverbonden. Idee is om de losse trafo en het weerstands doosje van Netatmo hier tussen te zetten (met paar kroonsteentjes). Moet wel een nieuwe bel, want de huidige is 3-8V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkN_j_5n7Szm35U8IdgskZ0uBhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n88ti8vH29gdCSdPkznmnb9d.jpg?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel