Ik gebruik al jaren een systeem dat ik ooit als zuinige server heb samengesteld als HTPC. Deze staat aangesloten op een versterker en deze is op zijn verbonden met een 1080p beamer. Eigenlijk voldoet het systeempje nog altijd prima voor wat het moet doen. Enige kanttekening is dat hij bij het opstarten vaak een paar minuten op 100% processor staat. Ziggo Go is niet lekker te kijken tenzij ik hem inlaad via Kodi.
1080p blu-rays kan ik vrijwel zonder problemen kijken via Kodi wanneer eenmaal de processor wat tot rust is gebracht. Ik dacht dus eigenlijk om voor een paar tientjes een tweedehands processor aan te schaffen om de G1610 te vervangen, om zo iets meer 'speelruimte' te krijgen.
Ik zoek een?
Intel Processor, socket 1155 dat dus past in mijn systeem.
Wat is je budget?
50 euro, liefst minder gezien de relatief eenvoudige wens
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
-Blu-ray and MKV bestanden afspelen via KODI. Belangrijk is dat HD geluidssporen (DTS-HD) ondersteund worden zoals de G1610 dat nu doet
- Ziggo Go afspelen
- Serato DJ (hiervoor moet ik waarschijnlijk nog een geheugenstripje bijprikken
- Spotify (duurt nu best lang met inladen)
Bovenstaand het huidige systeem. Ik zou dus graag het systeem houden "as is" met als vervanging de processor. Ik zat zelf te denken aan een aantal die ik tweedehands hier op tweakers zag:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470
V&A aangeboden: Intel Core i5 3570 Boxed
V&A aangeboden: Intel Core i7 2600
Voor zover ik zie zijn ze allemaal geschikt voor mijn systeem en bieden ze allemaal eigenlijk een upgrade t.o.v. de G1610. Zie ik iets over het hoofd?
Ik twijfel even of mijn geïnstalleerde geheugen compatible is met de genoemde opties (de i7 volgens mij sowieso wel)
Feedback? Vragen? Ik hoor het graag!
1080p blu-rays kan ik vrijwel zonder problemen kijken via Kodi wanneer eenmaal de processor wat tot rust is gebracht. Ik dacht dus eigenlijk om voor een paar tientjes een tweedehands processor aan te schaffen om de G1610 te vervangen, om zo iets meer 'speelruimte' te krijgen.
Ik zoek een?
Intel Processor, socket 1155 dat dus past in mijn systeem.
Wat is je budget?
50 euro, liefst minder gezien de relatief eenvoudige wens
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
-Blu-ray and MKV bestanden afspelen via KODI. Belangrijk is dat HD geluidssporen (DTS-HD) ondersteund worden zoals de G1610 dat nu doet
- Ziggo Go afspelen
- Serato DJ (hiervoor moet ik waarschijnlijk nog een geheugenstripje bijprikken
- Spotify (duurt nu best lang met inladen)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Celeron G1610 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI H61MA-E35 (B3) | € 0,- | € 0,- |
2 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 63,94 | € 127,88 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 58,69 | € 58,69 |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 37,- | € 37,- |
1 | Voedingen | Huntkey Jumper 300G | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 223,57 |
Bovenstaand het huidige systeem. Ik zou dus graag het systeem houden "as is" met als vervanging de processor. Ik zat zelf te denken aan een aantal die ik tweedehands hier op tweakers zag:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470
V&A aangeboden: Intel Core i5 3570 Boxed
V&A aangeboden: Intel Core i7 2600
Voor zover ik zie zijn ze allemaal geschikt voor mijn systeem en bieden ze allemaal eigenlijk een upgrade t.o.v. de G1610. Zie ik iets over het hoofd?
Ik twijfel even of mijn geïnstalleerde geheugen compatible is met de genoemde opties (de i7 volgens mij sowieso wel)
Feedback? Vragen? Ik hoor het graag!