Commands python lijst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baue22
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2024
Goedendag,

Ik ben bezig met een python cursus. In deze cursus wordt theorie afgewisseld met oefeningen, deze oefeningen komen met uitwerking. Nu zie ik steeds vaker in de uitwerkingen commando's terugkomen die ik niet ken. vaak ziet dat er ongeveer zo uit: string.command(). Is er ergens een overzicht van al deze commando's en hun functies want vaak snap ik ze meteen maar was ik er zelf niet op gekomen omdat ik ze niet ken.

Nog enkele voorbeelden van die commands:
.append()
.lower()
.strip()
.isdigit()

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Beste antwoord (via baue22 op 07-04-2021 16:58)

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Al de functies die op een string toegepast kunnen worden zijn op de volgende pagina te vinden: https://docs.python.org/3/library/string.html

Als je wilt weten welke functies je van een variabele kunt aanroepen kun je de dir() functie gebruiken, hier staat echter geen uitleg bij:
code:
1
2
3
>>> test = "Hello World!"
>>> dir(test)
['__add__', '__class__', '__contains__', '__delattr__', '__dir__', '__doc__', '__eq__', '__format__', '__ge__', '__getattribute__', '__getitem__', '__getnewargs__', '__gt__', '__hash__', '__init__', '__init_subclass__', '__iter__', '__le__', '__len__', '__lt__', '__mod__', '__mul__', '__ne__', '__new__', '__reduce__', '__reduce_ex__', '__repr__', '__rmod__', '__rmul__', '__setattr__', '__sizeof__', '__str__', '__subclasshook__', 'capitalize', 'casefold', 'center', 'count', 'encode', 'endswith', 'expandtabs', 'find', 'format', 'format_map', 'index', 'isalnum', 'isalpha', 'isascii', 'isdecimal', 'isdigit', 'isidentifier', 'islower', 'isnumeric', 'isprintable', 'isspace', 'istitle', 'isupper', 'join', 'ljust', 'lower', 'lstrip', 'maketrans', 'partition', 'replace', 'rfind', 'rindex', 'rjust', 'rpartition', 'rsplit', 'rstrip', 'split', 'splitlines', 'startswith', 'strip', 'swapcase', 'title', 'translate', 'upper', 'zfill']

Als beginner kun je het beste de documentatie van Python goed doorlezen en gebruiken tijdens je leerproces :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23

Matis

Rubber Rocket

Dat heeft er allemaal mee te maken wat voor "type" de variabele heeft welke voor de ".append()", ".lower()" etc. staat.

Bij lijsten kun je .append() gebruiken. Voor strings kun je .lower() en .strip() gebruiken en .isdigit() zou je (theoretisch) op alle types kunnen gebruiken.

Zie ook: https://docs.python.org/3/library/stdtypes.html

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 07-04-2021 11:40 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Al de functies die op een string toegepast kunnen worden zijn op de volgende pagina te vinden: https://docs.python.org/3/library/string.html

Als je wilt weten welke functies je van een variabele kunt aanroepen kun je de dir() functie gebruiken, hier staat echter geen uitleg bij:
code:
1
2
3
>>> test = "Hello World!"
>>> dir(test)
['__add__', '__class__', '__contains__', '__delattr__', '__dir__', '__doc__', '__eq__', '__format__', '__ge__', '__getattribute__', '__getitem__', '__getnewargs__', '__gt__', '__hash__', '__init__', '__init_subclass__', '__iter__', '__le__', '__len__', '__lt__', '__mod__', '__mul__', '__ne__', '__new__', '__reduce__', '__reduce_ex__', '__repr__', '__rmod__', '__rmul__', '__setattr__', '__sizeof__', '__str__', '__subclasshook__', 'capitalize', 'casefold', 'center', 'count', 'encode', 'endswith', 'expandtabs', 'find', 'format', 'format_map', 'index', 'isalnum', 'isalpha', 'isascii', 'isdecimal', 'isdigit', 'isidentifier', 'islower', 'isnumeric', 'isprintable', 'isspace', 'istitle', 'isupper', 'join', 'ljust', 'lower', 'lstrip', 'maketrans', 'partition', 'replace', 'rfind', 'rindex', 'rjust', 'rpartition', 'rsplit', 'rstrip', 'split', 'splitlines', 'startswith', 'strip', 'swapcase', 'title', 'translate', 'upper', 'zfill']

Als beginner kun je het beste de documentatie van Python goed doorlezen en gebruiken tijdens je leerproces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
*snip* Zeg gewoon wat je te zeggen hebt, nergens voor nodig om bijdehand te gaan lopen doen

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 07-04-2021 11:42 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:41:
[mbr]*snip* Zeg gewoon wat je te zeggen hebt, nergens voor nodig om bijdehand te gaan lopen doen[/]
Jammer dat ik meteen op de vingers wordt getikt door een moderator omdat ik aangeef dat je dit soort informatie makkelijk kan vinden via Google. :X

In Google invoeren wat je wilt weten: 'Python .command()' etc... dan vind je 9 van de 10 keer wel een antwoord op je vraag.

Zo doe ik het tenminste zelf (ben zelf ook bezig met Python cursus) en dat leek me ook de meest logische oplossing om informatie te vinden over een bepaalde functie.. maar dat is blijkbaar te simpel gedacht. |:(

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 11:56
In Google invoeren wat je wilt weten: 'Python .command()' etc... dan vind je 9 van de 10 keer wel een antwoord op je vraag.

Zo doe ik het tenminste zelf (ben zelf ook bezig met Python cursus) en dat leek me ook de meest logische oplossing om informatie te vinden over een bepaalde functie.. maar dat is blijkbaar te simpel gedacht. |:(
Het gaat hier ook niet zozeer om weten wat een bepaald commando doet, maar om weten welke commando's er in de eerste plaats beschikbaar zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@MrSenne Oh okee.. dat was me niet geheel duidelijk geworden uit de startpost.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat deze commando's dan niet benoemd worden in de cursus.. of?

Maar goed om antwoord te geven op de vraag van TS. Er is niet echt een lijst met alle Python commando's omdat dit in principe gewoon class functions of methodes zijn.
Dus als ik een class aanmaak, kan ik daar zelf functies bij schrijven.
Het enige wat je dan kan doen is zoals @Luc45 aangeeft de functie 'dir(x)' aanroepen. waarbij x de classe is waar je meer info van wilt.
Of dus Google op de Class met keywords als 'methods/functions' etc..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

DataGhost

iPL dev

Hij is hier nu een aantal keer gelinkt maar ik wil het nog even expliciet zeggen: het weten waar de documentatie van je gebruikte taal te vinden is, alsmede het gebruik ervan zijn zeer belangrijk zowel tijdens als "na" het leren van die taal en/of programmeren in het algemeen. Zelfs in een cursus mag je, en is het zelfs aan te raden, hiervan gebruik maken omdat daar in principe alle zaken staan die je erover zou willen weten. Het staat er alleen niet in cursus-vorm dus zo vullen ze elkaar mooi aan.

Dus: Python 3 documentatie, en specifieker de Library Reference en Language Reference zal je enorm veel nodig gaan hebben en enorm veel nut aan hebben. Rechts bovenin op die pagina's staat trouwens een zoekveld waarmee je ook erg goed kan zoeken op "commando's", methods, types e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

DataGhost

iPL dev

DonJunior schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:22:
@MrSenne Oh okee.. dat was me niet geheel duidelijk geworden uit de startpost.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat deze commando's dan niet benoemd worden in de cursus.. of?
Veel zaken zijn natuurlijk gewoon duidelijk uit de context, en zeker bij een cursus voor beginners wil je ze niet direct overladen met de hele library, dat blijft helemaal niet plakken. Nou ben ik wel met je eens dat de in dit topic genoemde "dir()-functie" benoemd had moeten worden.

Naar mijn mening geeft een programmeercursus je genoeg informatie om te leren programmeren, zelf problemen op te lossen en je weg te vinden in gevallen die niet expliciet in de cursus behandeld worden, dus daar hoeft zeker niet een uitputtende lijst bij te staan van alles wat er in een bepaalde taal mogelijk is. Al is het alleen maar omdat moderne talen constant blijven veranderen en een cursus dus altijd "verouderd" zal zijn als die te specifiek op een bepaalde versie ingaat. De vraag van TS gaat, voor zover ik kan zien, juist de cursus voorbij. Dat kan zowel iets goeds als iets slechts over de kwaliteit van de cursus zeggen, maar in het algemeen is het een zeer gezonde vraag die hopelijk naar de juiste plek leidt (het officiële naslagwerk, dus niet een voorkauw-feest zoals stackoverflow).
Pagina: 1