Welke Ultrawide monitor is de beste keus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
Ik weet niet of dit de juiste categorie is om deze vraag te stellen. Anders hoor ik graag waar dit topic wel thuis hoort ;-)

Ik zoek een?
Ultrawide monitor

Wat is je budget?
Ik denk rond de 600€ max. Kan hier evt. iets van afwijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een Windows gaming laptop(gtx1060) en een Lenovo T480 met Linux.

Waar wil ik de monitor voor gebruiken?
Voornamelijk voor development, ik gebruik de Windows laptop voor Unity game development en de Linux (werk laptop) voor overig development. Af en toe zal ik eens een spelletje willen spelen op de monitor maar heb ook een PS5 staan bij mijn LG OLED dus ik denk dat het meevalt hoevaak ik op deze monitor zal gamen, de laptop is ook niet erg krachtig voor die formaat scherm. Maar misschien dat ik eens age of empires/overwatch opstart of wat oudere titels.

Ik wil wel een monitor met minimaal 100hz met veda mount.

Welke monitor heb ik nu?
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

Wat heb ik zelf al gevonden?
Zelf twijfel ik tussen deze 2 monitoren, maar een alternatief is natuurlijk ook welkom.

pricewatch: LG 35WN75C Zwart

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Wat is mijn vraag?
Het iiyama scherm is natuurlijk gefocust op games, maar met mijn huidige laptop is 144fps toch niet haalbaar op deze resolutie. Daarnaast heb ik een ps5 dus lijkt de kans klein dat ik er in de toekomst veel op game.

De LG is net een inch groter en heeft usbc changing. Mijn werklaptop kan hier mee overweg dus dat is natuurlijk erg fijn. Ik verwacht dat een toekomst laptop hier ook mee overweg kan.

Is de LG de beste keus voor mijn doeleinde of kan ik beter voor de IIyama gaan of iets totaal anders.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 06:44
Ik wil je niet nog meer laten twijfelen, maar ik denk dat de volgende 8 schermen in aanmerking komen:
https://tweakers.net/pric...;1584748;1572268;1569422/

De wat duurdere tussen 500 en 550 euro hebben USB-C power delivery.

• LightPhoenixNL
Djarune schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:
Ik wil je niet nog meer laten twijfelen, maar ik denk dat de volgende 8 schermen in aanmerking komen:

Bedankt voor je reactie, uit dit lijstje maak ik op dat het of 100hz/4a5ms met power is. Of 144/165hz/1ms zonder power delivery.

Als ik af en toe een spel speel (speel vooral op de ps5 op mijn tv) merk ik dan verschil tussen die 1ms of 5ms. Of is voor incidenteel gamen die 5ms ook prima?

Het is een beetje of het een of het ander, maar voor 1 computer heb ik toch al een HDMI nodig dus in die zin is misschien de power functie weer minder noodzakelijk. Maar zoveel ga ik er ook weer niet op gamen dus in die zin is misschien de 144hz weer niet nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door LightPhoenixNL op 07-04-2021 11:07 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LightPhoenixNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:21:
Zelf twijfel ik tussen deze 2 monitoren, maar een alternatief is natuurlijk ook welkom.

pricewatch: LG 35WN75C Zwart

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart
Waarom deze twee?
Welke video inputs heb je nodig op de monitor?
Djarune schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:

Waarom bijvoorbeeld geen pricewatch: Philips 345B1C/00 Zwart

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-04-2021 21:48 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 06:44
Dat is een goede toevoeging voor bij de 8 hierboven.

@LightPhoenixNL ik denk dat je eerst de eisen en wensen op orde moet hebben. Daarna ga je de reviews af van de schermen die overblijven. Succes!

• LightPhoenixNL
Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:45:
[...]

Waarom deze twee?
Welke video inputs heb je nodig op de monitor?

De iiyama lijkt me een prima gaming monitor, deze heb ik een tijdje gevolgd en iiyama heeft een flickering probleem met freesync opgelost die bijv ook bij aoc aan de orde is. Wat bijv door aoc niet opgelost is zover ik weet.

De LG heeft door tweakers een best buy award gekregen.

Hier kwam eigenlijk deze selectie vandaan.

Mijn Windows laptop heeft een HDMI 2.0 aansluiting en mijn Lenovo een usb-c/hdmi (weet even niet welke versie).

[...]

Waarom bijvoorbeeld geen pricewatch: Philips 345B1C/00 Zwart
Philips heeft ook mooie schermen, dit scherm hebben we ook op kantoor (of vergelijkbaar model). Alleen lukte het een collega niet om de 3440x1440 resolutie met zijn laptop (exact dezelfde als ik heb) aan te sturen. Bij mij ging het dan weer wel goed alleen geeft dit toch iets minder vertrouwen in de Philips. De Samsung ultra wides lukt het ons beide wel bij.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Ik heb de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart. Ben er erg tevreden over en heb zelf geen problemen met flickering (ik dacht dat dit opgelost was met een software update?) Mocht je specifieke vragen hebben laat maar weten. De prijs in de pricewatch is wel erg hoog momenteel. Heb hem zelf rond black friday voor 400 euro gekocht.

Paar dingen:
De bijgeleverde monitor standaard neemt veel ruimte in, daarom heb ik die vervangen met een monitor standaard. Werkt ook goed om kabels en dergelijke weg te werken.

De USB hub die er in zit is handig als je vaak doet videobellen en een aparte webcam op je monitor wilt plaatsen.

Het scherm heeft, zoals alle gebogen schermen, wel wat backlight bleed. Dit is alleen zichtbaar bij het opstarten of een zwarte screensaver.

[ Voor 6% gewijzigd door sjenk op 08-04-2021 14:11 ]

Pagina: 1