Bonprinters aantal

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
Ik heb een vraag voor u.

Is het mogelijk bij een horecakassa om via de software 3 bonprinters aan te sluiten,
en deze allemaal hetzelfde bonnetje te laten printen.
De bon printers staan op verschillende locaties in de keuken, maar moeten wel dezelfde bon krijgen.

Dank voor uw reactie

heb gezocht maar kan niets vinden

Kassa met windows 10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

https://itstillworks.com/...on-two-printers-at-a-time

Kan, maar hoe stuur je de opdracht naar de printer? Met specifieke software neem ik aan (geen office)?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 882605 op 06-04-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
het gaat om kassa software van de horeca, de kassa versturd het bericht naar de bonnen printers.

Geen gewone printer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
sdr-computer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:24:
het gaat om kassa software van de horeca, de kassa versturd het bericht naar de bonnen printers.

Geen gewone printer
Dan zou ik dat vragen aan de leverancier van de kassa software. Kan vast wel, want dat lijkt me een standaard functionaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 674295

lol, soms vraag ik mij af wat er in het hoofd van vragenstellers zich afspeelt ("ze hebben vast een glazen bol bij Tweakers, ze weten alles").. :+

@sdr-computer we weten natuurlijk niet welke kassa software je gebruikt en das vrij essentieel voor de beantwoording van je vraag.... Jou vraag is nu hetzelfde als de vraag "kan mijn auto 200km/u rijden?". Nogal moeilijk te beantwoorden als je niet weet in wat voor auto ik rijd. (hint: ik heb geen auto :P )

Stel je vraag dus eens bij de leverancier van de kassa software. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
Wat hij vraagt is meer 'ik heb een auto, kan die rijden'?

Waarschijnlijk wel ja. Want dat is wat auto's doen. Kassa's printen bonnen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
Glazenb bol misschien niet,m aar lezen is ook een vak apart.
Staat duidelijk bij dat ik heb gezocht maar niet heb kunnen vinden.

lekkere bijdehand

Maar bedankt voor de reacties

[ Voor 93% gewijzigd door sdr-computer op 07-04-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 20:12
Misschien kun je dan beter navragen of er een manier is om bonnen alleen de juiste kant op te sturen :p
3 bonprinters binnen een restaurant is tamelijk gangbaar (1x keuken, 1x bar en 1x kassa), dan zou je toch denken dat 't dan mogelijk zou moeten zijn de keuken in meerdere op te splitsen?
Klinkt namelijk een beetje als symptoombestrijding, en de "keuken groep/printer" dus beter 3 aparte kunnen zijn (bijv koude gerechten/warme gerechten/desserts).

Ik zou zelf iig horendol zijn geworden van een printer die maar door gaat en m'n aandacht niet nodig heeft

Maar goed, "een horecakassa met Windows 10" zegt nog steeds bar weinig, het hele verhaal valt of staat vooral met welke software er nou precies op draait. Worst case scenario zou je op zoek moeten gaan naar een programma om een virtuele printer aan te maken, die vervolgens dezelfde job naar 3 fysieke printers kan sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door ShitHappens op 07-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

sdr-computer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:04:

lekkere bijdehand

Klopt, ik ben in deze situaties graag lekker bijdehand.

Ik hoop dan dat mensen de hint begrijpen en de vraag zodanig aanvullen met informatie zodat we ook daadwerkelijk er iets mee kunnen in plaats van gissen, aannames doen en flauwe opmerkingen maken.

Nu weten we nog steeds niet welke software je POS gebruikt en ik ben de oplader van mn glazenbol helaas kwijt; dus verder komen we zo niet. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 07-04-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
sdr-computer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:18:
De bon printers staan op verschillende locaties in de keuken, maar moeten wel dezelfde bon krijgen.
Ja het kan.

Ik heb zelf ooit zulke horeca software ontwikkeld en geleverd.
Maar begin er niet aan, het is dan hopeloos mismanagement in de keuken.
De chefkok zou de taken van die bon moeten managen, niet dat er opeens 3x een biefstuk wordt gebakken omdat de bon op 3 plekken hangt. Been there, seen it happen...

Tip: print alleen de producten op plek X in de keuken die relevant zijn.
Zo kon mijn POS drank printen bij de bar. Frikandel bij de snackbar, ijs bij de ijssalon en de biefstuk in de keuken.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 07-04-2021 20:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
sdr-computer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:04:

lekkere bijdehand

Tja dan is het antwoord op de vraag of het kan: ja, natuurlijk kan dat!
Maar ik vermoed dat je hoopt op een wat uitgebreider antwoord dan een ja/nee ;)
Dan is het handig te zeggen welke printers je gebruikt, hoe ze aangesloten zijn en wat voor PoS software je gebruikt (en wat de leverancier zei/waarom je het niet aan de leverancier wilt vragen).

'Windows 10' is namelijk niet een PoS applicatie maar het OS waar die applicatie op draait, hoewel het de software beperkt tot 'niet bare metal microcontroller' blijven er nogal wat pakketten over.

Je kan prima op een Windows 10 pc drie printers aansluiten en een tooltje vinden die printopdrachten naar alle drie de printers stuurt, je kan ook iemand bij printer #1 zetten die de bonnetjes daar in scant en naar 3 printers stuurt :+ Tuurlijk kan het technisch gezien, maar kan het in de specifieke software die jij gebruikt, geen idee ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

zoeken bij google naar 'print to several printers at once' geeft opties. Printer pooling. Programma’s kopen als “LeadTools ePrint Professional," "INTELLIscribe" of "Print Distributor”. (Geen idee of doe werken, dat was de eerste Google hit). Maar die zal je al hebben geprobeerd want eerste Google hit.
Gezien bovenstaande lijkt het me beter om even een nieuw topic te starten met meer concrete info dan dat er niets is te vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.