Ikzelf zo voor AMD gaan omdat ik persoonlijk vind dat die beter bezig zijn. Dat TDP (warmte-output) wordt bij AMD anders gemeten dan Intel, voor de verandering klopt die van Intel gewoon wat beter.
Als je graag stil wilt, zou je voor een koeler
zoals deze kunnen gaan. Ik heb ook zoiets (again, dat was gewoon een random pick) en dat bevalt me zeer goed. Door de grootte kan het wel wat warmte absorberen (dus niet je fan aan/uit/aan/uit/aan/uit) en door de dubbele ventilator kunnen ze beide op 50%
Ikzelf heb ze altijd op zachtjes aan staan (elk op 25% ofzo) voor een continue basiskoeling en dat bevalt me zeer goed, 1 van de beste keuzes die ik wat dat betreft heb gemaakt.
Waterkoeling heb ik ook naar gekeken, maar vond ik een forse investering die bovendien niet harder koelt. Je verplaatst de warmte naar een plek waar je het makkelijker kunt uitblazen, maar als je basic setup klopt kun je zeer vergelijkbare prestaties verwachten voor veel minder budget. Waterkoeling heeft wel een wow-factor, maar dat mag je zelf bepalen.
-- -
Betreft CPU zou ik ipv ene 3600 eerder gaan voor een 5600. Voor puur gamen is dat meer dan je gebruikt, maar voor een redelijk kleine extra investering heb je meer algemene PC. Doordat ie algemeen breder in te zetten is, is het hele apparaat wel prettiger.
-- -
Ram is qua hoeveelheid prima, 16GB is een comfortabele hoeveelheid. Niet overdreven, niet beperkend. let op dat als je ze op 3200 wilt draaien je dat wel aanzet in je bios

-- -
Je voeding is een klasse brons. Persoonlijk ben ik van mening dat in een tijd waar we weten dat je bewust met je energie om moet gaan, je minimaal voor gold zou moeten gaan.
Ik zou de RGB droppen (ga je toch minimaal zien, komt aan de onderkant van je kast. Aan de buitenkant-onderkant. Waar ie op staat).
-- -
Storage is wat aan de lage kant. Persoonlijk zou ik er nog een goedkope 1TB M.2 bij doen en daar al je games op installeren, en je huidige goede dan voor Windows gebruiken.
-- -
Als je een stille PC wilt, kan ik je aanraden met je fan-control te spelen. Soms moet dat in de bios, soms kan dat via tools. Ik heb bv mn achterste fan altijd minimaal op 25% staan. Daardoor is er altijd een minimale airflow en bouwt warmte niet echt op. Al mn andere fans staan uit bij simpel PC gebruik (beetje browsen enzo).
[
Voor 52% gewijzigd door
Martijn.C.V op 07-04-2021 15:56
]