Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N037
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
Mijn vraag
Ik heb al een aantal jaren een Nest Hello videodeurbel, deze heeft eigenlijk altijd probleemloos gewerkt. Tot een paar maanden geleden. Voor wie het nog weet, op een gegeven moment hadden we een echte winter in Nederland. Temperaturen van -10 tot -20 ‘s nachts, Elfstedentocht in zicht, hartstikke leuk. Echter: die nacht heeft mijn Nest Hello besloten om zichzelf uit te schakelen. Ik vond het wat vreemd (verder geen problemen met internet oid) maar Google wist mij te vertellen dat de Nest dit kan doen i.v.m. de extreme temperatuur, als beveiliging dus. Prima. De dagen erna bleef dit zich voordoen, ik heb daar niet al te veel aandacht aan besteed. Op een gegeven moment werden de temperaturen weer beter en bleef de Nest het ook redelijk goed doen. Af en toe kort offline, maar dat schijnt normaal te zijn volgens Nest (ben ik het zelf nog niet zo mee eens, maar afijn). De problemen werden echter in de loop der tijd alleen maar erger. Vaak was even resetten voldoende, tot het moment dat dat ook geen oplossing meer bood. Vorige week een harde reset gedaan (terug naar fabrieksinstellingen), dat ging even goed. Gisteren weer om de haverklap een plingeltje met de melding: camera offline. Zojuist wederom dat ding teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd/aangemeld, na wat gepruts is dat ook weer gelukt. Camera is aangemeld op het wifi netwerk, wederom/opnieuw toegevoegd aan de app, alles ok. Oh nee toch niet, want in de Nest-app heb ik een stilstaand beeld van een kwartier geleden. In de Google home app wordt mij doodleuk gemeld dat de camera uit is. Ik ben echt de wanhoop nabij nu, wat kan er in hemelsnaam mis zijn hier? Wie heeft er nog ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nest Hello; Netgear Orbi router met satelieten, glasvezel internet van Caiway

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nest Hello herstarten;
Nest Hello harde reset/terug naar fabrieksinstellingen;
Nest Hello opnieuw installeren, inclusief elk denkbare stappenprogramma dat Google/Nest aanbiedt;
Router resetten (10 seconden uit, daarna weer aan);
Glasmodem resetten (10 seconden uit, daarna weer aan).
Bovenstaande zaken heb ik diverse keren in verschillende volgorde geprobeerd. Aan de internetverbinding kan het m.i. niet liggen, die is gewoon stabiel op elk denkbare apparaat in huis. Dekking van de wifi is ook prima/stabiel. Aan de installatie kan het volgens mij ook niet liggen, de camera heeft zo’n twee jaar probleemloos gefunctioneerd. Aansluiten/koppelen lukt ook, er is dus stroom en wifi beschikbaar.

Wie helpt mij aan de oplossing? :?

Beste antwoord (via N037 op 07-04-2021 21:58)

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:52
Dit lijkt erg op een probleem wat ik heb meegemaakt bij een vriend van mij. Achteraf bleek de accu in de nest deurbel zo leeg te zijn, dat de 24V trafo de deurbel niet voldoende kon opladen.

Dit heeft hij toen opgelost door de deurbel los te halen van de sokkel en op te laden met zijn telefoonlader.
Na 2 dagen laden, heeft hij dat probleem nooit meer gehad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:52
Dit lijkt erg op een probleem wat ik heb meegemaakt bij een vriend van mij. Achteraf bleek de accu in de nest deurbel zo leeg te zijn, dat de 24V trafo de deurbel niet voldoende kon opladen.

Dit heeft hij toen opgelost door de deurbel los te halen van de sokkel en op te laden met zijn telefoonlader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N037
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:58:

Dat ga ik even proberen dan. Is wel het laatste waar je aan denkt, maar de combinatie van kou en lege accu klinkt niet onlogisch. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N037

Ik heb de Nest vanavond een paar uur aan de lader gehad, het viel me op dat de camera toen al soepel werkte. Inmiddels weer terug gemonteerd en hij blijft online :) Kan hooguit zijn dat’ie langer moet worden opgeladen, maar dat blijkt dan vanzelf wel (en dan weet ik de remedie). Bedankt voor je hulp!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ben toch echt benieuwd wann de 2021 variant uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:20
N037 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:03:
[...]

Ik heb de Nest vanavond een paar uur aan de lader gehad, het viel me op dat de camera toen al soepel werkte. Inmiddels weer terug gemonteerd en hij blijft online :) Kan hooguit zijn dat’ie langer moet worden opgeladen, maar dat blijkt dan vanzelf wel (en dan weet ik de remedie). Bedankt voor je hulp!! _/-\o_
Beste N037

ik neem aan dat dit de wired version betreft aangezien jouw deurbel al een aantal jaartjes oud is.
Nu heb ik het probleem dat mijn deurbel ná de initiele setup offline gaat met code NC023 (dus heb al kort camera beeld gehad).

Ik kan mij voorstellen dat ik ook de interne batterij moet opladen. Hoe heb je dit precies gedaan?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Gr, Stressy

EDIT: 8)7 Ik zie nu pas de USB aansluiting aan de achterkant :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stressy op 13-12-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 22:57

thanks - bij ons was stroom er tijdje af. Daarna functioneerde deurbel niet meer - alles doorgemeten, maar niets hielp. Net eraf gehaald en ingestoken met telefoonstekker... er brandt meteen een groen lampje. Er zit dus nog leven in! :-) Laat 'em nu een tijdje laden.

gr,
Mischa

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Pagina: 1