43" tv voor op de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamonvv
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik zoek een?
Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar een leuke tv voor op de slaapkamer.

Wat is je budget?
Het liefste zo min mogelijk. Ong €300-400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij willen het voornamelijk gebruiken om tv te kijken en Netflix. Het is over het algemeen puur voor het slapen gaan, vandaar dat ik er niet al te veel aan kwijt wil.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG UN71 43" Zwart
pricewatch: TCL 43P615 Zwart
Ik kwam zelf op deze tv's. Ze lijken op papier redelijk hetzelfde alleen LG heeft direct led en TCL edge-led.
Waardoor de LG de betere keus is?

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog meer grote verschillen?
En evt andere suggesties zijn altijd welkom

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Jamonvv op 07-04-2021 22:28)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beide tv's zijn direct. Alleen Samsung gebruikt edge bij budget tv's. Overigens maakt het ook niets uit op de dikte van de kast na. Zoals al gezegd is lcd-type veel belangrijker. Ik zou voor een VA tv gaan van TCL of Hisense. De Hisense 43A7500F is voor dezelfde prijs aardig voor Netflix (HDR) door zijn WCG en Dolby Vision support. De TCL 43P718 is momenteel zelf iets goedkoper dan de 615, maar dan van metaal. De 'Duitse' versie (P616) scheelt bij Otto 5 tientjes. Wil je zo min mogelijk uitgeven zie de non-android TCL 43P611 (P610).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Direct LED heeft een betere helderheid en zwart weergave.
Edge LED heeft een veel beter contrast.
De TLC is een prima keuze voor die prijs, deze heeft ook Android TV, waardoor je meer keuze in apps erop hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door HereIsTom op 06-04-2021 21:52 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
HereIsTom schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:33:
Direct LED heeft een betere helderheid en zwart weergave.
Edge LED heeft een veel beter contrast.
De TLC is een prima keuze voor die prijs, deze heeft ook Android TV, waardoor je meer keuze in apps erop hebt.
Que? Edge LED of Direct LED zegt niets over contrast, helderheid of zwart weergave. Het type paneel is leidend.

LG gebruikt IPS panelen voor zijn 43” tv’s, TLC is altijd VA in deze afmeting.

VA = beter contrast, matige kijkhoeken
IPS= matig contrast, goede kijkhoeken

Bij weinig omgevingslicht, zoals op de slaapkamer, geniet een VA paneel de voorkeur doordat IPS relatief veel strooi licht doorlaat en je daarnaast geen goede kijkhoeken nodig hebt. De TCL is in deze de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Freshouttheoven schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:37:
[...]

Que? Edge LED of Direct LED zegt niets over contrast, helderheid of zwart weergave.
Dat zegt het wel degelijk!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Beide tv's zijn direct. Alleen Samsung gebruikt edge bij budget tv's. Overigens maakt het ook niets uit op de dikte van de kast na. Zoals al gezegd is lcd-type veel belangrijker. Ik zou voor een VA tv gaan van TCL of Hisense. De Hisense 43A7500F is voor dezelfde prijs aardig voor Netflix (HDR) door zijn WCG en Dolby Vision support. De TCL 43P718 is momenteel zelf iets goedkoper dan de 615, maar dan van metaal. De 'Duitse' versie (P616) scheelt bij Otto 5 tientjes. Wil je zo min mogelijk uitgeven zie de non-android TCL 43P611 (P610).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamonvv
Bedankt voor de berichten,

Nu denken wij aan de TCL 615 of 718.
(Aangezien die Android tv hebben)

Heb nog wel 1 vraag. Is de 718 beter? Aangezien het mij een hogere serie lijkt te zijn?
Maar kan met vergelijken niet echt een verschil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Jamonvv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:36:
Bedankt voor de berichten,

Nu denken wij aan de TCL 615 of 718.
(Aangezien die Android tv hebben)

Heb nog wel 1 vraag. Is de 718 beter? Aangezien het mij een hogere serie lijkt te zijn?
Maar kan met vergelijken niet echt een verschil vinden.
De 718 heeft een luxere behuizing: zilver, iets dunnere bezels en andere pootjes. Hier overigens nog een goede Poolse reviews van de 50''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamonvv
Bedankt voor de hulp, wij gaan voor de 718!
Pagina: 1