Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe smartphone voor mijn vriendin.
Ze heeft nu nog een Motorola Moto G4. En ze vindt die eigenlijk niet traag of zo. Alleen de camera is stuk en die gebruikt ze net erg vaak.
...het bos ...de bomen ... niets zien ...
Ik kom er gewoon niet uit.
Wat is je budget?
Niet meer dan €450.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel wordt vooral gebruikt om foto's te maken, GPS (wandelingen tracken, route plannen=>werk), social media, podcasts, berichtjes sturen, browsen, muziek streamen...
Geen zware toepassingen dus.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb volgende lijst samengesteld (Heb haar huidige telefoon bij gezet als referentie)
https://tweakers.net/pric...0;1541680;1684322;542415/
Het is duidelijk dat alles een gigantische upgrade is. Ze doet dan ook graag enkele jaartjes met het toestel.
Betrouwbaarheid en levensduur zijn dus van belang.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf al wat reviews bekeken en berichten gelezen en nota's genomen. Maar ik kan echt niet kiezen wat voor haar nu het beste toestel is. Ik wil ook geen extra duur toestel aanschaffen in de hoop dat die beter voldoet. Dan koop ik misschien liever een jaartje eerder weer een nieuwe dan nu teveel te betalen voor iets dat ze totaal niet gaat gebruiken. (b.v. hardware die enkel nuttig is voor gamers maar waar je in andere gevallen totaal niets aan hebt)
Ik ben ook een beetje bezorgd over de toestellen met "maar" 128GB opslag. Ze is nogal slordig met back-ups en het over zetten van foto's en filmpjes naar haar laptop. Een Extra microSD card zou dan uiteraard handig zijn ... of de situatie net verergeren.
Die 3,5mm jack is handig, maar ik kan haar ook een dongle kopen zodat ze haar headphone kan blijven gebruiken. Of eventueel een BT headphone/IEMs iets voor haar is weet ik niet.
Mijn nota's (gelieve opmerkingen te maken over zoeken die niet kloppen) :
Samsung Galaxy A52 en A72
Ik zoek een nieuwe smartphone voor mijn vriendin.
Ze heeft nu nog een Motorola Moto G4. En ze vindt die eigenlijk niet traag of zo. Alleen de camera is stuk en die gebruikt ze net erg vaak.
...het bos ...de bomen ... niets zien ...
Ik kom er gewoon niet uit.
Wat is je budget?
Niet meer dan €450.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel wordt vooral gebruikt om foto's te maken, GPS (wandelingen tracken, route plannen=>werk), social media, podcasts, berichtjes sturen, browsen, muziek streamen...
Geen zware toepassingen dus.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb volgende lijst samengesteld (Heb haar huidige telefoon bij gezet als referentie)
https://tweakers.net/pric...0;1541680;1684322;542415/
Het is duidelijk dat alles een gigantische upgrade is. Ze doet dan ook graag enkele jaartjes met het toestel.
Betrouwbaarheid en levensduur zijn dus van belang.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf al wat reviews bekeken en berichten gelezen en nota's genomen. Maar ik kan echt niet kiezen wat voor haar nu het beste toestel is. Ik wil ook geen extra duur toestel aanschaffen in de hoop dat die beter voldoet. Dan koop ik misschien liever een jaartje eerder weer een nieuwe dan nu teveel te betalen voor iets dat ze totaal niet gaat gebruiken. (b.v. hardware die enkel nuttig is voor gamers maar waar je in andere gevallen totaal niets aan hebt)
Ik ben ook een beetje bezorgd over de toestellen met "maar" 128GB opslag. Ze is nogal slordig met back-ups en het over zetten van foto's en filmpjes naar haar laptop. Een Extra microSD card zou dan uiteraard handig zijn ... of de situatie net verergeren.
Die 3,5mm jack is handig, maar ik kan haar ook een dongle kopen zodat ze haar headphone kan blijven gebruiken. Of eventueel een BT headphone/IEMs iets voor haar is weet ik niet.
Mijn nota's (gelieve opmerkingen te maken over zoeken die niet kloppen) :
Samsung Galaxy A52 en A72
- Bijna identieke toestellen.
- A72 heeft een optische zoom en dus iets betere foto’s bij zoomen. Voor de rest gelijke prestaties wat de camera betreft
- A52 is ietsje kleiner dan de A72 => Voorkeur voor A52
- A72 is €100 duurder!
- Bloatware?
- 3,5mm headphone jack
- uitbreidbaar geheugen
- Zwakke lader bij A52
- Hele goede hardware voor de prijs
- Software schijnt een probleempje te kunnen zijn
- Camera minder goed dan de Xiaomi (Mi 10 Lite/Mi 10T pro)?
- 3,5mm HP jack
- MicroSD in 2de SIM slot => klopt dit?
- 120Hz scherm
- Zwaar
- Geen vlakke achterkant
- Skin heeft voor en nadelen (iOS geïnspireerd) Ads!!!
- Zeer goede camera voor de prijs
- Mega hardware specs
- USB naar 3,5mm adapter inbegrepen
- Prijs (duurste binnen mijn keuzes)
- Fingerprint aan de zijkant
- Geen microSD
- Super camera (hardware) en prestaties.
- Geen OLED!! Wel variabele refresh rate tot 144Hz. Op zich een heel goed IPS scherm.
- Android skin
- Hoeveelheid geheugen + SD card
- Krast snel
- Camera goed bij ideale lichtomstandigheden, maar minder goed bij veel licht of weinig licht
- Gebogen scherm (nadeel?)
- lekker compact
- Zeer goede standaard camera
- Lens-opties zijn zo goed als afwezig
- Mooie cleane Android
- Camera niet zo heel geweldig. Kleuren zijn flets en redelijk wat ruis (na wat software updates lijkt dit beter te zijn)
- Snel beestje
- Redelijk cleane Android
- Geen 3,5mm HP jack
- Goede batterij en laadt snel
- Geen MicroSD slot
- Goede camera, behalve in donkere omstandigheden
- Goede video camera
- 3,5mm jack
- 60Hz refresh rate