"out of stock" websites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11-2022
Stoort het jullie soms ook dat een webshop/winkel aanvankelijk een product in stock lijkt te hebben, maar als je wat verder kijkt dat dan toch niet zo is? Bv dat je eerst een paar selecties moet maken, zonder echt keuze en dan zie je out of stock, en zo vaak met 3./4 van wat men allemaal verkoopt..
Onlangs ging ik naar een lokale shop nadat ik op hun webshop zag dat ze videokaarten in stock hadden, of toch bij hun leverancier "leverbaar binnen 3 dagen", keek winkelmedewerker ook op hun site, maar blijkbaar een andere versie want bij hem was niks in stock.
Toen liet ik dit via email weten dat ze toch op de hoogte waren ervan, mailt er een andere collega terug:

"Beste

De webshop zijn zaken die beschikbaar zijn bij onze leveranciers. Wij zijn tussenpersoon hiervoor. Alles kan besteld worden en dan hier toekomen. Dit duurt dan +- 2-3 werkdagen."

Wat dus niet klopt en nog steeds hadden ze het niet door. Handig eens te checken hoe jullie site/webshop ervoor klanten uitziet :/

Dan denk ik ook, zou veel simpeler zijn als een product bv niet meer beschikbaar/bestelbaar is dat ze het gewoon ook van de site verwijderen..

[ Voor 6% gewijzigd door oharra op 06-04-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Dat is heel vervelend inderdaad, als je eerder in je reis een snellere levertijd hebt gezien, maar dat is vaak een tactische beslissing. Ze hopen vaak dat, als je eenmaal op hun site bent, je toch maar iets anders bij hun zal bestellen, ook al is het niet helemaal wat ze beloofden.

Als je bij de Pricewatch of Google Shopping al zou zien dat het uitverkocht is, of niet direct leverbaar, dan zou je er überhaupt nooit komen. En heel het product niet op je site zetten is al helemaal geen verkeer meer krijgen, dus dat zullen weinig webshops ooit doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

oharra schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:34:
Wat dus niet klopt en nog steeds hadden ze het niet door. Handig eens te checken hoe jullie site/webshop ervoor klanten uitziet :/

Dan denk ik ook, zou veel simpeler zijn als een product bv niet meer beschikbaar/bestelbaar is dat ze het gewoon ook van de site verwijderen..
Ach, als je gewoon de webshops met slechte reviews wegfiltert ben je al veel van dat soort fratsen kwijt.

Of als je webshops wegfiltert die beweren dat ze een gemiddelde videokaart in 3 dagen kunnen leveren voor een redelijke prijs, want dat is wel een ultieme zekerheid dat hun voorraadsysteem ruk is. :+ Een niet nader te noemen webshop die dat pas geleden nog bij alle videokaarten beweerde heeft in die hele categorie de levertijd door vraagtekentjes vervangen, zie ik.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 06-04-2021 19:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bwerg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:14:
[...]

Ach, als je gewoon de webshops met slechte reviews wegfiltert ben je al veel van dat soort fratsen kwijt.
Yup, dat ja. Niet meteen voor de goedkoopste gaan.

(En natuurlijk structureel ook zelf reviews doen, zowel bij negatieve als positieve ervaringen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11-2022
Ja zoals bij tweakers pricewatch hier ook, als je er blijft op staan met een item die je niet meer verkoopt, is allemaal gratis reclame hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:13

OMD

Het is nog erger. Wij worden regelmatig gebeld of wij een item in stock hebben. Ik antwoord altijd met; als het op de website staat dat we het in voorraad hebben dan hebben we het ook echt fysiek liggen.

Ik krijg met enige regelmaat de response dat mensen dat niet meer vertrouwen omdat zoveel websites onwaarheden vertonen... erg irritant.

Het probleem wat jij beschrijft dondert dus door bij webshops die het wel netjes voor elkaar hebben.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1