Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gratis Karma punt voor alle (bijna alle) tweakers.

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views

Acties:
  • +3Henk 'm!

Anoniem: 310408

Topicstarter
plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij

---------------------

Beste redactie, best tweakers...

Mijn titel was ietwat misleidend want niet alle tweakers kijgen een extra karma punt, de top 163 krijgen er geen. Alle andere wel want ik zal Tweakers morgen verzoeken om mijn account met alle daaraan hangde zaken te wissen. Omdat ik op plekje #164 van de Karma score sta zal die plek vrijkomen en zullen alle mensen met een lagere Karma score een plekje oipschuiven. Graag gedaan, zie het als een afscheidsgroet.

De reden ligt natuurlijk vor de hand. Na jaren de AVG wet te overtreden besluit Tweakers dat alleen mensen die betalen (in geld, niet door op links te klikken en prijsvergelijker te gebruiken etc) het privilege mogen hebben om niet door trackers gevolgd te worden. Laten we het beestje een naam geven, je moet op tweakers je privacvy kopen. Je betaald of je word getracked.

Natuurlijk hebben ze hiervoor de nodige uitleg, maar zelfs na drie keer lezen kan het me niet overtuigen. Omdat adds tegenwoordig 'interactief 'zijn en per tweaker een andere prijs aangeboden moet kunnen worden zijn trackers nodig. Dat zal vast wel en ik begrijp best dat de marketeers hier enorm blij van worden.

Ik niet, en ik verdom het om geld te betalen om te verhinderen dat ik op die manier gemanipuleerd word. Daarnaast was het jaar dat ik tweakers betaalde geen echt success. Ik dacht dat ik dan alle reclame niet meer zou zien maar op werkelijk elke pagina stond wel een link naar een winkel waar ik iets kopen kon. Ik zal me wel vergist hebben als ik dacht dat ik dan geen reclame meer zou zien.

Als ondernemer ben ik niet vies van commercie, ik begrijp zeer goed dat er geld verdient moet worden. Maar als een van mijn marketeers met het idee komt dat gebruikers moeten betalen om geen trackers te hebben dan heeft ie dezelfde dag een gesprek met mij. Of ie van god los is.

Geniet van de karma punt!

Anoniem: 310408

Topicstarter
Mmmmm, het lijkt erop dat tweakers mijn data en mijn bijdragen niet wil verwijderen, alleen anonimiseren.

"Je gegevens zullen vervolgens geanonimiseerd worden; dat betekent dat alle persoonsgegevens uit je account worden verwijderd en je username wordt omgezet naar een niet te herleiden nummer. Reacties die je geplaatst hebt op de frontpage en het forum blijven wel behouden, maar dus zonder jouw naam/nickname erbij. Dit doen we omdat eerder gevoerde discussies anders niet meer te volgen zijn voor andere gebruikers."

Voor zover ik weet (en voor zover wij zelfs deze regels handhaven) is dat niet correct. In onze forums vervangen wij de post gewoon door een standaardtekst en dat heeft in 12 jaar nog nooit voor een probleem gezorgt (op forums met 500.000 bijdragen per jaar, geen hobby ding dus).

Ik heb tweakers nogmaals verzocht om mij te verwijderen zodat deze post dus ook niet meer zichtbaar is. (en bijna iedereen zijn karma puntje krijgt!). Als je dus ziet dat deze post niet meer door mij gallery: falconhunter geplaatst is maar door 'John Doe' dan weten we ook weer hoe Tweakers op dit soort verzoeken reageert.

Ook heel grappig. Het formulier geeft me wel de mogelijkheid om verwijderd te worden, maar daarvoor willen ze wel werkelijk alles van me weten. Moet je eens kijken! https://consumentenrecht.persgroep.net/nl
En het mobiel nummer is verplicht! Nu wil ik dat dus niet aan DPG geven. Waarom zou ik?

Zal morgen maar een gaan bellen want dit is echt Kafka met een grote K

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Deze ook gelezen? sypie in "Verwijderen tracking-data" (heeft er ook deels mee te maken vermoed ik)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je dit beter op een blog kwijt kan, ik weet niet zo goed wat we hier mee moeten. Je hebt de mogelijkheid van het verwijderen van je gegevens ook al gevonden. Jammer dat je hebt besloten om je account op te zeggen, maar het is uiteraard je goed recht. Dit topic gaat in ieder geval dicht.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True