Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Sentoxic
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-04 16:29
Zoals bij velen kamp ik met het probleem dat het in mijn woonkamer heerlijk warm is maar boven koud.
Vervolgens wil ik dit gaan oplossen en ga ik zoeken via google en diverse forums. Hier is zoveel informatie dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer kan zien. Vandaar deze vraag op tweakers.

Situatie:
CV: Remeha calenta ace 40C 5KW
Thermostaat: Remeha Etwist

Begane grond is verwarmd met vloerverwarming (7 zones)
1e verdieping, zolder & garage voorzien van radiatoren.

Wens:
1 centraal display waar ik alles kan instellen/monitoren.
Vloerverwarming beneden (behandelen als 1 zone).
4 slaapkamers boven individueel instelbare temperatuur.
Overige radiatoren zijn en blijven voorzien van Danfoss eco thermostaten.

Benodigdheden:
https://tweakers.net/pric...kket-wi-fi-opentherm.html

Concrete vraag:
Wat heb ik nog nodig voor de aansturing van de vloerverwarming als 1 zone?

Mogelijke oplossing?
een extra HR92 op de aanvoerleiding boven de verdeler en deze laten aansturen door het centrale bedieningspaneel? (temperatuur meting?)

alvast hartelijk dank voor de info!

Alle reacties

• Laptom
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 13:35
Ik heb eigenlijk grote deels dezelfde vraag.

1 cv ketel die aangestuurd wordt door 1 thermostaat in de woonkamer.

Vloerverwarming in de woonkamer en in beide badkamers.
Radiatoren in andere ruimtes (slaapkamer, garage en kelder.

Nu zit ik naar de EvoHome te kijken, maar hoe sluit ik de meerdere zones vd vloerverwarming aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

een extra HR92 op de aanvoerleiding boven de verdeler en deze laten aansturen door het centrale bedieningspaneel? (temperatuur meting?)
Ja. Of een klep er tussen die je met een BDR91 open/dicht zet. Is duurder, maar wel aan te sluiten op 230V. Van de HR92 zal je af en toe de batterij moeten vervangen.
Maar het bedieningspaneel heeft een temperatuursensor, dat was mij destijds ook niet duidelijk.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True