3.5mm jack naar tulip (RCA) kabel draadloos maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Ik heb mijn PC verbonden met mijn versterker middels een 3.5mm male jack naar tulip (RCA) kabel.

Graag wil ik van die kabel af en overgaan op een draadloze variant.

Dat dacht ik te kunnen door deze bluetooth receiver/transmitter aan mijn versterker te hangen:
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.4c763c00FAunfP&mp=1

En deze 3.5mm jack naar bluetooth aan mijn PC:
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.4c763c00FAunfP&mp=1

Ik vraag mij echter af of deze twee met elkaar kunnen pairen. Nu ik erover nadenk, volgens mij niet.... en kunnen ze beiden slechts met een telefoon pairen en niet met elkaar. Klopt dat?

Kortom, eigenlijk is mijn vraag heel simpel: Mijn PC is met mijn versterker verbonden middels een 3.5mm naar RCA kabel. Hoe vervang ik deze kabel voor een draadloze variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Heeft je PC geen bluetooth? Zo nee, waarom dan niet gewoon een bluetooth dongletje erin steken? Het geluid eerst naar analoog converteren heeft totaal geen meerwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
mcDavid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:34:
Heeft je PC geen bluetooth? Zo nee, waarom dan niet gewoon een bluetooth dongletje erin steken? Het geluid eerst naar analoog converteren heeft totaal geen meerwaarde...
Das duidelijk. Vraag mij allen nog 1 dingetje af: als je geluid streamt via een bluetooth dongle, 'omzeil' je dan niet je geluidskaart?
Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:27
Ja, hij maakt in windows dan een nieuwe "geluidskaart" aan voor de uitgang via bluetooth. Je kan in de instellingen dan kiezen via welk kanaal het geluid naar buiten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

jeroeningen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:48:
[...]
Das duidelijk. Vraag mij allen nog 1 dingetje af: als je geluid streamt via een bluetooth dongle, 'omzeil' je dan niet je geluidskaart?
Klopt maar dat zou geen probleem moeten zijn als je naar dit soort oplossingen kijkt. Als je een hele goede geluidskaart hebt dan wil je dat signaal toch niet omzetten naar Bluetooth.

Wat is het gebruik wat je voor ogen hebt? Muziek luisteren zie ik zo geen problemen mee maar lip sync met series, films en games kan toch wel een dingetje zijn.

Edit:
Er is zeker wel apparatuur die doet wat je wilt. Kant en klare oplossingen zoals Marmitek die biedt. Zou ik persoonlijk meer op vertrouwen dan zelf een zender en ontvanger bij AliExpress regelen..

Edit 2:
Monitor Audio heeft het ook in de vorm van de Monitor Audio WT-1 en WR-1. Beide analoog dus je behoudt je geluidskaart in Windows.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 06-04-2021 16:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.