Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

svg vector opvullen met afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• shannadp
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 06-04 15:11
Ik wil heb een afbeelding in illustrator overtrokken. Hierin wil ik een stof met motief plakken zodat we het model van de t-shirt in die stof kunnen voorstellen.
Ik wil dan een knipmasker van het de overtrokken afbeelding maken en van de stofafbeelding. Maar er komt een vak dat ik geen knipmasker kan maken.
Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?

Ik heb enkel afbeeldingen van de silhouettes dus ik veronderstel dat ik deze eerst moet overtrekken.Wat dan?

Alvast bedankt

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maak een vlak in willekeurige kleur, bijv met pen tool, in de vorm van je shirt en gebruik die om een masker te maken. Hoeft niet heel secuur, als je maar 'onder' je zwarte lijnen blijft.

Daarna misschien nog even je lijnen 'naar boven halen' zodat de print niet over je lijnen loopt.

(Je shirt bestaat nu ws uit lijnen, daarmee lukt het niet. Het stuk in het midden is nu leeg eigenlijk dus snapt Illustrator niet dat je daar wat wil maskeren.)

Zie ook: https://helpx.adobe.com/i...-basic-clipping-mask.html
(dat paarse vlak (varken) moet je dus nog maken in vorm van je shirt)

[Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 06-04-2021 19:54]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True