Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:47
Goedemiddag,

Ik ben in de markt om een TV-lift aan te schaffen. Echter loop ik tegen het probleem aan dat er zeer weinig gebruikerservaringen te vinden zijn op internet. Ik twijfel behoorlijk aan de kwaliteit van de TV-liften die ik online vind, ze worden veelal merkloos aangeboden door kleine webshops en ik heb daarmee dus geen idee of het een kwaliteitsproduct of een goedkoop model van Aliexpress is, of een fatsoenlijk zelfbouwontwerp van de desbetreffende winkel.
Uiteraard ben ik wel op zoek naar een degelijk model, die er niet na 3 jaar opeens mee op houdt, en waarvan onderdelen indien nodig ook nog makkelijk te vervangen zijn.

De TV-lift die mij het meest interessant lijkt is deze, en wordt ook als hoger segment in die webshop aangeduid (al zegt dat nog niks):
https://tvlift.nl/tv-lift...oor-tv-s-t-m-57-inch.html

www.screentech.nl verkoopt liften van Venset, wat blijkbaar wel een bekend merk is in deze markt. Daarnaast hebben ze nog een deluxe lijn die ze zelf ontwikkelen. Wat exact het verschil is, geen flauw idee.

Dan is er nog www.tvliftstore.com, met 12 verschillende modellen. Volgens mij worden deze door hen zelf ontwikkeld en gemaakt, maar of dat ook degelijk spul is.. Met 12 maanden garantie notabene.

Er zijn nog een aantal aanbieders meer, maar die lijken min of meer dezelfde producten te hebben, soms onder een andere naam.

Al met al weet ik even niet meer waar ik nou goed aan zou doen, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De TV-lift wil ik in een kast monteren, en moet tot 55 inch kunnen dragen. Budget is ongeveer €400. Bij voorkeur lage inbouwhoogte (max. 80 cm) en een beetje stil.
Ben ook van plan om hier en daar te gaan kijken binnenkort, maar aangezien het allemaal niet echt in de buurt is wil ik zoveel mogelijk onderzoek doen en een selectie maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens mij eindig je met een TV lift al snel op een locatie zoals deze. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Hi Robin,

Het blijkt dat ik nu in exact dezelfde situatie zit als jij, met dus dezelfde vragen en dezelfde 'conclusies'. We gaan een meubel laten maken om een tv uit te laten poppen dmv een tv lift. De meubelmaker die we hebben maakt dit soort meubels vaker. Hij is erg te spreken over de liften van screentech/venset. Zelf heeft hij hier al 10 jaar een probleemloos werkende lift van. Tsja het is N=1, maar meer heb ik nu niet om op te gaan.

Ik vraag me dan ook af hoe jouw onderzoek is verlopen en of je al zelf een gebruikerservsring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
Ik ben helaas nog niks verder gekomen. Showrooms bezoeken is er ook nog niet van gekomen.

Zelf dacht ik dat Venset enigszins een budgetmerk is, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd iets te zeggen over de kwaliteit.

Ik heb wel nog de winkel www.meubelbeslagonline.nl tegengekomen en zij bieden ook TV-liften aan van verschillende merken, onder andere Venset. Maar ik kwam daar een merk tegen wat mij erg aansprak, namelijk Linak. Linak blijkt best groot te zijn in alles op het gebied van lineaire actuatoren en dat geeft mij wel het gevoel dat ze weten wat ze doen en in staat zijn om degelijke TV-liften te bouwen. Ze zijn wel weer iets duurder dan ik in gedachten had.

Helaas was het enkele weken geleden wegens corona nog niet mogelijk om de showroom van meubelbeslagonline te bezoeken, maar voor nu heeft dit merk toch wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:19
Ik ben ook op zoek en ben geïnspireerd door dit voorbeeldhttps://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share. In dat voorbeeld is een Flatmotion Pro B2 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
MWDKing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:20:
Ik ben ook op zoek en ben geïnspireerd door dit voorbeeldhttps://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share. In dat voorbeeld is een Flatmotion Pro B2 gebruikt.
Ziet er interessant uit, wel jammer dat tegenwoordig alle Besta's volgens mij net als veel meubels van de IKEA niet meer van Spaanplaat maar van honingraat karton gemaakt zijn. Dat maakt het een stuk moeilijker om zo'n kast om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 22:17
interessant topic.

Zijn er al keuzes gemaakt?

ik wil namelijk een tv scherm uit de vloer laten komen ? Dit wordt sowieso een hoop diy maar het zou moeten lukken.

https://www.tvliftboy.nl/

YouTube: TVLIFTBOY / Installation of a floorlift

Edit: Oke dat gaat hem niet worden met tvliftboy. Contact met ze gehad, maar dat is een beetje buiten budget 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door miena21 op 06-07-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techbuster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:02
Hallo, ik ben op dit moment ook op zoek naar een kast met tv lift.
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde als de TS.
Kom bij dezelfde merken uit maar weinig recensies.

Heeft er al iemand ervaring met een van deze merken ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 08:41

MankE NeliZ

Geen matches

Ik heb ook lang gezocht naar zo'n kast en heb uiteindelijk zelf een kast met TV-lift in elkaar gezet.

Ik heb hiervoor https://rtv.sabaj.pl/product/tv-lift-k-eco-ir/ gebruikt. In tegenstelling tot wat de website wellicht doet vermoeden is het een kwalitatief hoogwaardige lift en ook nog eens redelijk geprijsd. Hij komt standaard met IR module, ik heb ook de Wifi dongle erbij gekocht om de lift met een app te bedienen - het werkt goed maar bedienen via IR/Afstandsbediening van de TV werkt in de praktijk makkelijker.

Ik heb de lift uiteindelijk hier aangeschaft: https://www.beugelsenmeer...m-60-inch-84-t-m-166.html Ze hebben korte lijnen met de leverancier. Ik had zelf al contact opgenomen met Sabaj bij mijn vooronderzoek en toen ik na aankoop van de lift nog een vraag had, sprak Beugels en Meer met dezelfde persoon binnen het bedrijf.

Ik was in totaal rond de 1.000 euro kwijt (incl. kleine 24"TV), wel een paar dagen bezig geweest met de kast (ben geen handige Harry, maar vond het een leuke uitdaging om een keer te doen). Hier een van de video's die ik heb gebruikt voor de DIY klus: YouTube: How to build a TV Lift cabinet for under $300 - (TV Lift mechanism i...

Als geld geen rol speelt, zou ik voor de TVlift boy gaan. Die zijn echt heel mooi en kwalitatief ook goed maar zoals gezegd niet goedkoop!

[ Voor 19% gewijzigd door MankE NeliZ op 24-12-2024 11:49 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Pagina: 1