Dus TLDR welke videokaart voor 2x49inch 4k monitor 5120x1440
aangezien mijn systeem me wel duidelijk is, heb ik even de monitor en vga kaart los als vraag stelling hier gezet. deze vraag is uit het totale systeem topic gegaan.
Ik zoek een?
ik zoek een videokaart. mijn laatste videokaart was een gtx 970, en daarvoor een sapphire 4770x2
ik ben er dus een tijdje uit...
wat ik wil.
ik wil 2 monitors van samsung of lg aansturen. beide 49 inch. en gemonteerd aan de muur.
:strip_exif()/f/image/JwJXpl59sqcoNj9Hqu2oGavw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A1kWx5DCqLPjQjCmw4CSsBZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RtGFXFxEyZ2KugEDDO6f8TXF.jpg?f=user_large)
zoals boven, maar dan aan een muur. en vermoedelijk het bovenste scherm in schuin richting mijn ogen.
als ik een paar uur aan het traden ben, zullen beide schermen op grafieken en getallen staan.
als ik mail/internet/youtube zal het bovenste scherm de vauta koersen tonen.
Als ik game (fps) (mw 2,3,4,5)(Division 1,2,3) , etc dan zal dat op het onderste scherm gebeuren, en het bovenste schem toont data of vanuit mijn pc, of vanuit mijn laptop.
als ik game (strategie) dan zal dat op het onderste scherm zijn, met af en toe een uitzondering dat ik beide schermen gebruik.. denk aan spellen zoals setllers transport fever2 en 1. etc.
de vraag is dus welke videokaart kan dit aan..
bv op 1 monitor 120hz 4k.. en als beide gebruikt worden 60hz?
moet ik mij richten op de top 3090/6900 of minder?
Wat is je budget?
2 monitors + een videokaart..
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt, maar het zal lg, dell of samsung worden,
mijn laatste monitor was een lg 34 um 95 ultawide ips scherm.
heerlijk scherm, maar in 49inch niet te krijgen.
Nu heb ik mij nooit geërgerd aan 60Hz van de 34um95 maar ik kan me voorstellen dat bij een scherm van 49inch het wat meer zichtbaar is
nu kan ik momenteel moeilijk inschatten het verschil tussen een VA en IPS paneel.
maar ik zie wel dat IPS tot 60hz gaat en VA 240Hz. als meer beter is, dan zal het een VA paneel worden.
Maar hiervoor moet ik nog naar de winkels die deze schermen te kijk hebben..
wat wel van belang is, de monitor moet een andere bron side by side kunnen laten zien
en daarmee kom ik op het onderstaande lijstje,
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
dit zal ongeveer mijn systeem worden. cpu zal afhankelijk zijn van welke op dat moment te krijgen is.
aangezien mijn systeem me wel duidelijk is, heb ik even de monitor en vga kaart los als vraag stelling hier gezet. deze vraag is uit het totale systeem topic gegaan.
Ik zoek een?
ik zoek een videokaart. mijn laatste videokaart was een gtx 970, en daarvoor een sapphire 4770x2
ik ben er dus een tijdje uit...
wat ik wil.
ik wil 2 monitors van samsung of lg aansturen. beide 49 inch. en gemonteerd aan de muur.
:strip_exif()/f/image/JwJXpl59sqcoNj9Hqu2oGavw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A1kWx5DCqLPjQjCmw4CSsBZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RtGFXFxEyZ2KugEDDO6f8TXF.jpg?f=user_large)
zoals boven, maar dan aan een muur. en vermoedelijk het bovenste scherm in schuin richting mijn ogen.
als ik een paar uur aan het traden ben, zullen beide schermen op grafieken en getallen staan.
als ik mail/internet/youtube zal het bovenste scherm de vauta koersen tonen.
Als ik game (fps) (mw 2,3,4,5)(Division 1,2,3) , etc dan zal dat op het onderste scherm gebeuren, en het bovenste schem toont data of vanuit mijn pc, of vanuit mijn laptop.
als ik game (strategie) dan zal dat op het onderste scherm zijn, met af en toe een uitzondering dat ik beide schermen gebruik.. denk aan spellen zoals setllers transport fever2 en 1. etc.
de vraag is dus welke videokaart kan dit aan..
bv op 1 monitor 120hz 4k.. en als beide gebruikt worden 60hz?
moet ik mij richten op de top 3090/6900 of minder?
Wat is je budget?
2 monitors + een videokaart..
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt, maar het zal lg, dell of samsung worden,
mijn laatste monitor was een lg 34 um 95 ultawide ips scherm.
heerlijk scherm, maar in 49inch niet te krijgen.
Nu heb ik mij nooit geërgerd aan 60Hz van de 34um95 maar ik kan me voorstellen dat bij een scherm van 49inch het wat meer zichtbaar is
nu kan ik momenteel moeilijk inschatten het verschil tussen een VA en IPS paneel.
maar ik zie wel dat IPS tot 60hz gaat en VA 240Hz. als meer beter is, dan zal het een VA paneel worden.
Maar hiervoor moet ik nog naar de winkels die deze schermen te kijk hebben..
wat wel van belang is, de monitor moet een andere bron side by side kunnen laten zien
en daarmee kom ik op het onderstaande lijstje,
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Samsung Odyssey C49G94TSSU Zwart | € 1.484,71 | € 1.484,71 |
1 | Monitoren | Samsung Odyssey C49G95TSSU Zwart | € 1.289,90 | € 1.289,90 |
1 | Monitoren | Samsung QLED C49RG90SSR Zwart | € 984,44 | € 984,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.759,05 |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
dit zal ongeveer mijn systeem worden. cpu zal afhankelijk zijn van welke op dat moment te krijgen is.
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 447,59 | € 447,59 |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 845,79 | € 845,79 |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 974,05 | € 974,05 |
Totaal | € 2.267,43 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X570-PLUS (WIFI) | € 200,95 | € 200,95 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 100,51 | € 100,51 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3200C16 | € 207,30 | € 207,30 |
1 | Voedingen | Corsair HX750i | € 167,75 | € 167,75 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 299,- | € 299,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 975,51 |
The problem with communication is the illusion it has taken place.