Chromebook en MS Teams, werken in bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pi-mk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb sinds kort een andere laptop, een Chromebook. Ik kan nu, als ik in ms teams werk, niet meer in bestanden (word) typen, ik kan enkel lezen.

Als ik met teams werkte op mijn vorige laptop kon ik via teams in bestanden werken, typen en zien wat mijn collega's op dat moment in het bestand typten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb in de instelling van teams niks veranderd. Op mijn oude trage laptop kan ik nog wel in de bestanden werken, waar ik dat op de Chromebook niet kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :) Ik zet even Chromebook in de titel, omdat dat hier het belangrijkste is.

Bedoel je in een of andere App te willen werken op het Chromebook zelf, of wil je de webbased Word gebruiken? Als dat laatste: kan je dat niet aangeven bij aanklikken van de link? (Zeg ik uit het hoofd, ik heb geen ChromeOS device meer).

Als dat eerste, downloaden en dan in de gewenste app openen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pi-mk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik werk op de Chromebook zelf, ik heb via de playstore de app van ms teams gedownload en ik gebruik mijn vertrouwde inloggegevens.

Ik heb meerdere teams (groepen) waarin ik werk via teams. In die groepen kun je bestanden uploaden (word, excel, etc) en vervolgens kun je in teams (met de hele groep) in deze bestanden werken. Dit gaat nu niet.

Ik heb verder geen andere relevante apps op de chromebook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pi-mk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:14:
...
Ik heb verder geen andere relevante apps op de chromebook staan.
Precies, je hebt dus alleen de msoffice viewer.
How to install and run Microsoft Office on a Chromebook - Office Support

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt dan natuurlijk wel een licentie nodig.

Alternatief is de bestanden niet via Teams maar direct vanuit Sharepoint openen in de web-editor. Onder water worden de bestanden daar opgeslagen - en zijn daar webbased te bewerken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)