Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Topicstarter
Als ik doa geheugen bestel mag ik toch gewoon retour sturen voor geld terug?, of ben ik volledig afhankelijk van garantie hoe dan ook ?
Excuses als ik dit op verkeerde plek post.

Retour aanvraag is inmiddels al goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26
Dit zou je terug kunnen sturen onder het 14 dagen. Natuurlijk kan je ook via garantie doen, maar een goede webwinkel zal het innemen dan zelf omruilen en dan jou meteen een nieuwe sturen ongeacht garantie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit nog af te wachten op reactie van megegekko ik wil gewoon direct geld terug en nu nieuwe bestellen, en niet langer wachten, wil alleen niet met 2 setjes eindigen natuurlijk ipv 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:27
Even telefonisch contact opnemen als dan mogelijk is. Werkt vaker sneller dan wachten op het contact formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
megekko heeft geen telefoon nummer volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:27
Nou dat is voor mij al een reden om daar niet te bestellen, maar dat terzijde.

Je moet binnen 2 uur een reactie krijgen staat op de website. Dus nogmaals mailen met het verzoek even met jouw te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wacht wel af het is pas half uur geleden dat gemailt heb eerste keer en dan 30 minute later nog eens, ben daar nogal ongeduldig in maar ze zullen wel druk hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:17:
Ik wacht wel af het is pas half uur geleden dat gemailt heb eerste keer en dan 30 minute later nog eens, ben daar nogal ongeduldig in maar ze zullen wel druk hebben.
Jeetje, gun een klantenservice of supportdesk even de tijd. Als ik daar op de dienst had gezeten en ik zag jouw frustratie op deze manier voorbij komen, door twee keer in een halfuur een e-mail te sturen en vervolgens ook nog een derde eventueel te zien straks binnen datzelfde uur, je volledig links had laten liggen.

Denk eraan, velen werken thuis waardoor het ook wat minder vlot kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan ben je imo sowieso ongeduldig als je net contact hebt opgenomen met de winkel en nu al hier vraagt hie en wat. Meestal kun je bij de shops zélf een retourmelding aanmaken zolang je binnen de periode zit waarin je kan retourneren. Dan krijg je vaak ook een label om uit te printen. Heb je daarom al gekeken of zoiets er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Megekko kan je bellen als je weet welk bedrijf er boven hangt.

Bij megekko moet de retour eerst goedgekeurd worden voordat je pas door kan.

[ Voor 39% gewijzigd door Daniel. op 06-04-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daniel. schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:23:
Megekko kan je bellen als je weet welk bedrijf er boven hangt.

Bij megekko moet de retour eerst goedgekeurd worden voordat je pas door kan.
Retourverzoek is al accepteerd weet niet of dat al betekent of ik geld al terug krijg hellaas geen ervaring met megegekko hoe ze dat afhandelen, heb in verleden wel eens 3x corsair k65 retour gedaan en 2x een logitech g903 altijd geld terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dat zal nu weer gebeuren. Als je niet kan wachten kan je het geheugen al nog een keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik binnen 2 uur reactie moet krijgen had ik al om 12:26 antwoordt moeten hebben 😑 ik wacht nog ff af tot 14:00 ik ga zo bie zo voor 16:00 bestellen

Inmiddels reactie gekregen dat ik geld terug krijg en alvast nieuwe mag bestellen als ik dat wil ookal gedaan, nu maar hopen dat nu wel goede set krijg.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 06-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:59
Anoniem: 211516 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:35:
Als ik binnen 2 uur reactie moet krijgen had ik al om 12:26 antwoordt moeten hebben 😑 ik wacht nog ff af tot 14:00 ik ga zo bie zo voor 16:00 bestellen

Inmiddels reactie gekregen dat ik geld terug krijg en alvast nieuwe mag bestellen als ik dat wil ookal gedaan, nu maar hopen dat nu wel goede set krijg.
Hoor heel veel ongeduld. Houd er rekening mee dat geld terug 14 dagen kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
corporalnl schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:56:
[...]

Hoor heel veel ongeduld. Houd er rekening mee dat geld terug 14 dagen kan duren.
Ja nogal irritant kan daardoor geen 6900 xt proberen te bestellen tot ik geld terug heb of weer pas vanaf eind deze maand, niet dat veel uitmaakt kans maak ik toch niet en ik krijg mogelijk brief voor vaccinatie binnenkort dus dan wil ik zo bie zo ff niks bestellen.
Maakt mij trouwens niet uit als het zelfs 1 maand duurt voor ik geld terug krijg als ik het maar terug krijg en alvast nieuwe set kan bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 06-04-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij was mijn geheugen niet doa of is dit setje echt troep, want 2e kit teste eerst tot 400% 0 errors nu wat langer in gebruik 50% direct error vervolgens reboot wat configuratie veranderingen error vanaf 20% nu heb ik de soc na 1.15 gegooit zelfs daarnaar errors, lijkt wel als of geheugen veel meer voltage wil weet alleen niet of dat goed idee is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 09-04-2021 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 211516 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
Volgens mij was mijn geheugen niet doa of is dit setje echt troep, want 2e kit teste eerst tot 400% 0 errors nu wat langer in gebruik 50% direct error vervolgens reboot wat configuratie veranderingen error vanaf 20% nu heb ik de soc na 1.15 gegooit zelfs daarnaar errors, lijkt wel als of geheugen veel meer voltage wil weet alleen niet of dat goed idee is.
Zonder aanvullende informatie over merk en type van de cpu, moederbord en geheugen valt er van onze kant niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maakt nu niet meer uit setje kan gewoon niet overweg met AMD, het is volgends Asus en G skill in qvl dus beetje raar dat ik 2e kit nu heb met problemen hij gaat hoe dan ook retour hij geeft errors zelfs met soc van 1.15 geheugen voltage wordt aanbevolen online te boosten maar hij hoort gewoon binnen spec geen errors te geven en dat doe ie dus wel, omdat AMD niet overweg kan met hynix geheugen, ik had dus gewoon setje moeten bestellen met samsung geheugen chips.

gaat om x570-e met 3900x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bestel ook even een nieuw toetsenbord. Je punt en je komma hapert.

Los daarvan:
- Je komt erg ongeduldig over met support.
- Ik vraag me af of je goed onderzocht hebt welk geheugen met je board/processor goed samenwerkt.
- Je geeft geen details over je geheugen/board/processor dus inhoudelijk advies wordt sowieso moeilijk.
- Je lijkt maar wat te proberen met voltages.

Tip: Volgende keer vooraf een topic openen met verzoek tot hulp scheelt een hoop ellende/gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
Anoniem: 211516 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:33:
omdat AMD niet overweg kan met hynix geheugen, ik had dus gewoon setje moeten bestellen met samsung geheugen chips.

gaat om x570-e met 3900x
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat AMD niet overweg kan met Hynix geheugen en wel met die van Samsung.

Ik had bij mijn build (zelfde moederbord maar met een 3700x) eerst Samsung geheugen die meer kwaad dan goed deed (lang verhaal kort, ging na veel getest alsnog retour)

Nu heb ik Hynix geheugen en die draait inmiddels ruim 1 jaar probleemloos.

Je issues kunnen ook elders aan liggen, je moet voor dit soort dingen gewoon geduld hebben.

Dat Samsung kitje stuurde ik ook pas terug na veel getest, om zeker van te zijn of het probleem niet elders aan ligt of misschien dat ik zelf het probleem was (en dus dingen over het hoofd zag)

Lag uiteindelijk aan het kitje, maar dat betekend niet dat dit voor iedereen altijd het geval zal zijn wie weet lag het uiteindelijk aan de CPU zelf... (toevallig ging die 3700x paar maanden later dood, zonder OC of PBO, volledig op stock dus ook met alle "boosters" van mijn moederbord uit)

Advies dat ik altijd aan iemand geef die een nieuwe build in elkaar wil zetten is heb geduld, let op wat je doet en doe research (tenzij je de kennis al hebt)

Als je dat niet wil (of kunt) doen, koop een prebuild want dan kun je altijd met de vinger naar de fabrikant wijzen (en of deze wat daarmee doet is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17
Anoniem: 211516 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:33:
maar hij hoort gewoon binnen spec geen errors te geven en dat doe ie dus wel, omdat AMD niet overweg kan met hynix geheugen, ik had dus gewoon setje moeten bestellen met samsung geheugen chips.

gaat om x570-e met 3900x
Onzin. Ryzen kan prima overweg met bijna alle SK Hynix IC’s. Kijk juist uit met Samsung IC’s. Sommige (vooral de lower binned uit Corsair Vengeance geheugen) zijn instabiel met Ryzen.

Steek je de dimms wel juist in de juiste slots? Heb je de bios up to date (v3603)? Het X570-E bord van Asus doet wel vaker raar helaas. Voor een makkelijk stabiel systeem pak je liever Intel.

[ Voor 10% gewijzigd door Djarune op 09-04-2021 15:42 ]

Pagina: 1