Ik zou er maar niet vanuit gaan dat AMD niet overweg kan met Hynix geheugen en wel met die van Samsung.
Ik had bij mijn build (zelfde moederbord maar met een 3700x) eerst Samsung geheugen die meer kwaad dan goed deed (lang verhaal kort, ging na veel getest alsnog retour)
Nu heb ik Hynix geheugen en die draait inmiddels ruim 1 jaar probleemloos.
Je issues kunnen ook elders aan liggen, je moet voor dit soort dingen gewoon geduld hebben.
Dat Samsung kitje stuurde ik ook pas terug na veel getest, om zeker van te zijn of het probleem niet elders aan ligt of misschien dat ik zelf het probleem was (en dus dingen over het hoofd zag)
Lag uiteindelijk aan het kitje, maar dat betekend niet dat dit voor iedereen altijd het geval zal zijn wie weet lag het uiteindelijk aan de CPU zelf... (toevallig ging die 3700x paar maanden later dood, zonder OC of PBO, volledig op stock dus ook met alle "boosters" van mijn moederbord uit)
Advies dat ik altijd aan iemand geef die een nieuwe build in elkaar wil zetten is heb geduld, let op wat je doet en doe research (tenzij je de kennis al hebt)
Als je dat niet wil (of kunt) doen, koop een prebuild want dan kun je altijd met de vinger naar de fabrikant wijzen (en of deze wat daarmee doet is een ander verhaal)