Ik heb een oude all-in-one (Sony Vaio vpcj12m1e) die ik even wat nieuw leven in blaas met weinig kosten.
Ik heb het geheugen al geupgrade naar de max van 8GB en er komt een SSD in.
Draait nog Windows op maar moet dus Windows 10 worden.
CPU socket is een PGA998a heb ik gezien, met nu een Intel Core i3 370M erin met HM55 bridge en Nvidia GeForce 310M.
Doel is uiteindelijk gewoon wat internetten/office en vooral oude games draaien.
Maar het is fijn om hem iets moderner te maken en 2e hands processoren zijn niet zo duur.
Ik heb een topic gevonden waarbij iemand een i5 520M erin gestopt heeft en zegt dat dat een verbetering was.
Dat is prima, ik vraag me alleen af of het nut heeft om naar een i7 te gaan met 4 cores. Blijft toch max 8gb RAM en de genoemde videokaart.
Ik kan niet vinden of iemand dit al succesvol gelukt is.
TLDR: voor een core i5 520M gaan of toch voor een i7?
Ik heb het geheugen al geupgrade naar de max van 8GB en er komt een SSD in.
Draait nog Windows op maar moet dus Windows 10 worden.
CPU socket is een PGA998a heb ik gezien, met nu een Intel Core i3 370M erin met HM55 bridge en Nvidia GeForce 310M.
Doel is uiteindelijk gewoon wat internetten/office en vooral oude games draaien.
Maar het is fijn om hem iets moderner te maken en 2e hands processoren zijn niet zo duur.
Ik heb een topic gevonden waarbij iemand een i5 520M erin gestopt heeft en zegt dat dat een verbetering was.
Dat is prima, ik vraag me alleen af of het nut heeft om naar een i7 te gaan met 4 cores. Blijft toch max 8gb RAM en de genoemde videokaart.
Ik kan niet vinden of iemand dit al succesvol gelukt is.
TLDR: voor een core i5 520M gaan of toch voor een i7?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)