Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 07:21
Goedemorgen!

Ik heb een HP ZBook Studio G5 laptop die ik graag wil aansluiten op mijn HP Compaq LA2205wg beeldscherm. Helaas heeft mijn laptop alleen een HDMI aansluiting en heeft het beeldscherm die niet. Deze heeft alleen DisplayPort, DVI-D en VGA (D-Sub).

Welke soort kabel/adapter of omvormer heb ik nodig en wat is aan te raden van de 3 aansluitingen om hiervoor te gebruiken? Ik hoorde namelijk ergens dat HDMI -> VGA niet zou kunnen vanwege het omvormen van analoog naar digitaal ofzo.

Maximaal budget heb ik niet echt, zolang het maar beetje reële prijs is. Niet dat ik opeens iets van 100/150 euro moet neerleggen om een oud beeldscherm te verbinden ofzo.

Alvast bedankt voor het lezen en de hulp! :)

Beste antwoord (via protected22 op 10-04-2021 09:17)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:18

g0tanks

Moderator CSA
HDMI > VGA wil je inderdaad vermijden als het kan. Voor de genoemde monitor maakt HDMI > DP of HDMI > DVI niet zo heel veel uit. Het voordeel van DisplayPort is dat je ook audio meestuurt, maar je monitor heeft toch geen luidsprekers.

Ik zou de volgende kabel kopen: pricewatch: Sharkoon HDMI to DVI-D 3m Zwart

Of als je liever een adapter hebt: pricewatch: LogiLink HDMI to DVI Adapter Zwart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:18

g0tanks

Moderator CSA
HDMI > VGA wil je inderdaad vermijden als het kan. Voor de genoemde monitor maakt HDMI > DP of HDMI > DVI niet zo heel veel uit. Het voordeel van DisplayPort is dat je ook audio meestuurt, maar je monitor heeft toch geen luidsprekers.

Ik zou de volgende kabel kopen: pricewatch: Sharkoon HDMI to DVI-D 3m Zwart

Of als je liever een adapter hebt: pricewatch: LogiLink HDMI to DVI Adapter Zwart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 07:21
Goedemorgen!

Dankjewel voor de hulp G0tanks! Ik heb de adapter besteld, gisteren binnengekomen en hij werkt perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.heijblom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
Bij mij werkt het helaas niet.

Het werk alleen met een dp naar USB-C kabel. maar met DP naar HDMI werkt niet. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
p.heijblom schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:39:
Bij mij werkt het helaas niet.

Het werk alleen met een dp naar USB-C kabel. maar met DP naar HDMI werkt niet. wat doe ik fout?
De genoemde monitor heeft geen USB-C, dus je:
1) hebt niet dezelfde config
of
2) noemt de aansluitingen verkeerd om.

Het signaal gaat van laptop naar monitor, dus van (in jouw geval) USB-c naar Displayport
of van HDMI naar Displayport.

Voor die laatste heb je een actieve adapter nodig.

De meeste Displayport-aansluitingen kunnen een HDMI-signaal uitsturen, dus kun je met een simpele kabel de zooi aansluiten. Andersom kan alleen met een converter die het signaal omzet van HDMI naar Displayport.