Toon posts:

Opstart problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik een Acer AMD166 MMX met 48 Mb intern, 5,6 Gb en een Teac brander....het probleem is dat ie de laatste tijd niet meer fatsoenlijk opstart. Hij blijft altijd hangen als ie bezig is met win98 op te starten. Soms ben ik wel 1/2 uur bezig met opstarten...heel irri... :(

Oh ja twee van de tien keer (dat ie niet goed opstart) hoor k mijn monitor (Acer 35cL) een hoog toontje genereren.

Ik heb tot nu toe alles geprobeerd; win 98 om de twee weken opnieuw instaleren, hardware opnieuw intallen...etc...k weet gewoon niet waar het aan ligt...k heb een paar keer een sys check gedaan en er zat één bad sector op m'n HD. Heb verder veel problemen gehad met inst. van m'n netwerkkart :r...

Kan iemand me misschien vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn?... :? :? :? :? :? :? :? :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eèn :? smile was wel genoeg hoor ;)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ligt het misschien aan je voeding?

te weinig power?

brak?

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Je had moeite met het installeren van de netwerkkaart ?
De monitor piept ?

Lijkt me eerder liggen aan de VGA-kaart...
Als die VGA-kaart brak (geworden) is, dan zou hij de rest van het systeem kunnen beïnvloeden en meenemen...

Stop er es een andere in :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou in principe niet aan m'n HD kunnen liggen. Die heeft namelijk één bad sector...weird shit |:(

Verwijderd

Tijd voor een format & re-install, niet? :)
Overigens is op zo'n computer Windows 95 of Linux wellicht een betere keuze.

Verwijderd

Idd gooi win 95 er eens op!

Verwijderd

Tis iig niet die ene bad sector...maar het KAN zijn dat je HD brak aan het worden is...maar daar gaat je monitor niet van piepen...
Doe eens een scan met een programma zoals Norton ofzo...
En Sisoft Sandra kan je ook tips geven over onderdelen die aan het verbrakken zijn :)
(nieuw woord? ghehe)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 05:33 schreef Shibby het volgende:
Idd gooi win 95 er eens op!
Lijkt me niet nodig....ik draai al ruim 1.5 jaar win98. En ik zet'm de laatste tijd wel 2x/maand opnieuw op. Hij heeft iedere keer dezelfde bug: ntewerkkaart wordt met moeite geïnstaleerd....Het vreemde is dat als ie eenmaal is opgestart dat ie 't dan zonder problemen doet. Ik kan 'm zo 1 week aanlaten en mee werken zonder problemen. Op het moment dat ik 'm uitzet duurt 't weer lang totdat k m weer aan de praat krijg...wederom weird shit...k wordt er ziek van :r

Zou het niet aan m'n netwerkkaart kunnen liggen? :?

Verwijderd

Een monitor piept mijns inziens alleen als de voeding van de monitor zelf brak aan het worden is.

Zoals de anderen allemaal zeggen, een verse herinstallatie van windows doet wonderen! Eigenlijk moet ik dat met mijn windows installatie ook maar doen, want ik krijg steeds vagere foutmeldingen >:)

[edit] als dit ook niet helpt:

Kijk eens even naar de cooler van de cpu. Mijn ouwe celeron 266 begon opeens ook een beetje instabiel te draaien! Bleek dat de koeler was doorgebrand! Een cpu die te heet wordt, doet namelijk heel raar! En de oudere amd's staan er bekend om dat ze HEET worden!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat m'n monitor piept alleen als de computer niet kan opstarten. Dus als de comp eenmaal is opgestart doet ie gewoon normaal. Piepen doet ie alleen tijdens het zogenaamd opstarten. Als de monitor "vreemd" gaat doen tijdens laden van win98 dan weet k hoe laat t is.

Win98 opnieuw instaleren heeft geen zin....twee dagen geleden nog gedaan. Het probleem is wel minder geworden maar hij heeft nog steeds kuren (win in safe mode opstarten en zo.....vaag)
Pagina: 1