Hallo, begin dit jaar ben ik begonnen met omscholen richting het vakbied ICT, natuurlijk is 2 weken na het starten van de opleiding is mijn 8 jaar oude game PC overleden.
Helaas moet ik in deze tijd dus een nieuwe samenstellen die het volhoud tot de chiptekorten voorbij zijn.
In het forum staan bijna alleen maar game pc topics dus hoop ik hier hulp te krijgen met het kiezen van components.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VMWare Pro om virtuele servers te configureren voor school en als het mogelijk is af en toe een spelletje spelen (Witcher 3, Kingdom come deliverance, Rust, Dwarf Fortress en Cataclysm: Dark Days Ahead). Ook hoop ik de aankomende 3 jaar mee te kunnen draaien met de wat nieuwere games op 1080p(medium settings is goed genoeg voor mij).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1000 euro blijven, ik weet hoe lastig dat is daarom vraag ik jullie om advies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en 2 schermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor school heb ik minimaal een recente 8-core CPU en 16GB ram nodig, voor gamen zal ik het moeten doen met een budget GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD CPU i.c.m. een Nvidia GPU. De CPU is het belangrijkste, GPU wil ik best over een jaar of 2/3 upgraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik ben al blij dat jullie meedenken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Helpen met het samenstellen van de PC in deze crisis met cryptomining en chiptekorten.
Een lijstje met onderdelen die ik tot dusver heb gecombineerd, helaas kom ik er zelf niet uit qua chipsets, VRAM en terraflops.
pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
pricewatch: MSI B450M Mortar
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Corsair TX550M
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC
Totaal bedrag:€824,36
Excuses voor het format, ik weet niet hoe jullie dat zo mooi voor elkaar krijgen.
Helaas moet ik in deze tijd dus een nieuwe samenstellen die het volhoud tot de chiptekorten voorbij zijn.
In het forum staan bijna alleen maar game pc topics dus hoop ik hier hulp te krijgen met het kiezen van components.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VMWare Pro om virtuele servers te configureren voor school en als het mogelijk is af en toe een spelletje spelen (Witcher 3, Kingdom come deliverance, Rust, Dwarf Fortress en Cataclysm: Dark Days Ahead). Ook hoop ik de aankomende 3 jaar mee te kunnen draaien met de wat nieuwere games op 1080p(medium settings is goed genoeg voor mij).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1000 euro blijven, ik weet hoe lastig dat is daarom vraag ik jullie om advies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en 2 schermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor school heb ik minimaal een recente 8-core CPU en 16GB ram nodig, voor gamen zal ik het moeten doen met een budget GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD CPU i.c.m. een Nvidia GPU. De CPU is het belangrijkste, GPU wil ik best over een jaar of 2/3 upgraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik ben al blij dat jullie meedenken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Helpen met het samenstellen van de PC in deze crisis met cryptomining en chiptekorten.
Een lijstje met onderdelen die ik tot dusver heb gecombineerd, helaas kom ik er zelf niet uit qua chipsets, VRAM en terraflops.
pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
pricewatch: MSI B450M Mortar
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Corsair TX550M
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC
Totaal bedrag:€824,36
Excuses voor het format, ik weet niet hoe jullie dat zo mooi voor elkaar krijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5CGzPQVQjsPuqKj354UHp4on.png?f=user_large)