Slaapkamerkast (maatwerk of niet)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Voor ons nieuwbouwhuis, hebben we weer de volgende keuze. De slaapkamerkast:

Wij zijn ons nu aan het orienteren op een (inbouw)kast op de slaapkamer. We hebben een kastenwand van 326cm in de slaapkamer en diepte, maakt niet zoveel uit.

Heb nu 4 opties bedacht.

- pax kasten Ikea, zelf samen stellen evt, op maat in te korten.
- storemax kast van b.v Praxis.
- kast van b.v Slaapkamerweb.
- maatwerkkast intreurbouwer

Heb nu een lichte voorkeur voor Slaapkamerweb zij zetten het voor je in elkaar, ma is geen maatwerk, maar zouden 5cm speling kunnen aanhouden. Prijs is daarnaast niet heel slecht. Nadeel is dat het niet volledig strak is, maar scheeld wel werk en is betaalbaar. Moet al wat best zaken zelf doen en nog meer zaken uitbesteden is ook wel fijn.

Graag zou ik ervaringen horen van andere, in dit proces en is wat zij hebben gekozen en waarom. (Huidige 5 deurs slaapkamerkast (240 cm) gaat als bergkast na de Berging/bijkeuken).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:31
Ik ben gegaan voor een pax kast, puur vanwege geld en bewezen kwaliteit (PAX is best goed :) ) .
In elkaar zetten kan op elk moment, en als je uitgekeken bent op de kast kan je hem makkelijk doorgeven aan iemand en iets anders plaatsen... waar dat met inbouw niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 10:49

EiT

Wij zijn ook nog opzoek, kwam deze nog tegen: https://www.maatkastenonline.be/ is best wel goedkoop, geen idee hoe de kwaliteit is.

Maar waarschijnlijk laten wij het toch een interieur bouwer doen omdat wij op meerdere plaatsen kasten nodig hebben en ik geen zin heb om het zelf te plaatsen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 14:02

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb al 14 jaar dezelfde pax kasten staan met hoogglans deuren. Ze zijn al eens met een verhuizing meegegaan en ik heb ze laten inkorten vanwege lager plafond in nieuwe woning. Ze zijn nog steeds als nieuw, zo degelijk!

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Hier ook een Pax kast. Muur tot muur is 290cm dus heb 1 van de kasten iets in moeten korten, wat prima ging, inclusief het deurtje.
Plafondhoogte is 2,60 en de kasten gaan (meen ik) tot 2,40. Ik heb de bovenkant ook dicht gemaakt met 1 deurpaneel, door tweeën en dan horizontaal bevestigd met magneten zodat ik daarachter ook nog wat spullen kwijt kan. Zo lijkt het een maatwerk kast voor een fractie van de kosten en een half dagje werk :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hanzul
Denman schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:58:
Hier ook een Pax kast. Muur tot muur is 290cm dus heb 1 van de kasten iets in moeten korten, wat prima ging, inclusief het deurtje.
Plafondhoogte is 2,60 en de kasten gaan (meen ik) tot 2,40. Ik heb de bovenkant ook dicht gemaakt met 1 deurpaneel, door tweeën en dan horizontaal bevestigd met magneten zodat ik daarachter ook nog wat spullen kwijt kan. Zo lijkt het een maatwerk kast voor een fractie van de kosten en een half dagje werk :)
Zou je een foto willen posten, ook van het dichtmaken en Schanieroptie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben ook ikea pax in onze inloopkast (ca 2x3m). Daarboven hangen hue lampjes met bewegingssensor, maakt het helemaal af :).
Deuren hebben we niet want het is een inloopkast :+

Eigenlijk was het een (5e) slaapkamer, maar we hebben de muur doorgebroken en nu is het onderdeel van de master bedroom ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2021 10:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:37

Bluebe

Roar

Wij hebben ook een Pax kast, bij ons kwam het gelukkig zo uit dat het gewoon past zonder aanpassingen. Kwalitatief prima kast en je kan het ook nog na smaak aanpassen. In elkaar zetten kan je gewoon zelf, stelt niet zo heel veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Hier een pax kast met custom deuren erop. Unieke kast van buiten, degelijk en betaalbaar van binnen.

In ons geval lokaal laten maken, maar online zijn er misschien aanbieders van. Google vindt van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-05 20:37
Ik heb gekozen voor een Storemax kast, maatwerk, zelf in elkaar gezet en geplaatst.
Erg mooie kast en zeer degelijk; prijs weet ik niet meer maar weet wel dat de vulling van de deuren de prijs behoorlijk op kan laten lopen.
We hebben 1 deur met spiegel en 2 deuren met melkglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 13:54

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb net eenzelfde discussie gehad. Wij hebben besloten om bij jowmaatkast.nl te bestellen.

Boekenkast van 2.7 bij 3.5 meter, met deurtjes, lades en planken. In two tone uitgevoerd. Communicatie over levertijd was niet briljant, maar de kast is dat wel.

Wordt in duitsland gemaakt, ik ben zeer tevreden over prijs / kwaliteit. Iets duurder dan PAX van ikea, maar kun je naar eigen wens ontwerpen.

Als je zoekt op twekers.net zijn er meerderen die er in het verleden ook hebben besteld, zie bijvoorbeeld:

paQ in "Kwaliteit van Lundia op maat gemaakte kasten (tegenwoordig)"

Succes ermee

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Op zich kun je 4 pax elementen van 75 breed nemen, en dan de laatste 26cm netjes (laten) afwerken. Soort tussenweg dus.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 15:06
Prijs kwaliteit is Ikea niet te kloppen, als je er je zin vindt.
Als je geen werk wil, is een goeie timmerman een dure maar hoog kwalitatieve optie, alles perfect op maat en naar je smaak, ze weten ook wel prijsopties in te passen (binnenkant kan goedkoper vb, of je gaat voor volledig in het duurste fineer).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 20:34
Heb de Pax (zonder inhoud!!) bij Ikea gekocht en laten bezorgen + monteren.

Daarna los de inhoud gekocht en zelf gedaan. Dat is ook het leukste deel. Helemaal zonder gesjouw + monteren van de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoor steeds meer om me heen timmermannen die het druk hebben en zeggen: Bestel de kasten maar bij IKEA en ik maak de custom frontjes en het geheel op maat. En dat zag er in de gevallen die ik nu gezien heb ook super strak uit. Wel alle voordelen van de flexibele inrichtingen van PAX met ook alle opties die je er al dan niet bij kan verzinnen, maar een timmerman die het netjes afwerkt en zorgt dat het een mooi geheel is zonder kieren tov muren of plafond.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wij hadden al drie Pax kasten in de slaapkamer staan maar dat oogde erg rommelig omdat ze niet verdiepingshoog waren en ook wat vergeeld :) We wilden ook wel eens wat nieuws met een luxere uitstraling.

De broer van mijn vriendin heeft daar toen custom deuren voor gemaakt. Rechts zit een vuldeurtje.

ps. De deuren zijn dus hoger dan de Pax-kast, steken er bovenuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHyuI7AVlMHovT0ySaNjMsXoDbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZ0GDBnp5Vn5tkAxRCff1NLe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 06-04-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 17:05

Tijntje

Hello?!

D-e-n schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:55:
Wij hadden al drie Pax kasten in de slaapkamer staan maar dat oogde erg rommelig omdat ze niet verdiepingshoog waren en ook wat vergeeld :) We wilden ook wel eens wat nieuws met een luxere uitstraling.

De broer van mijn vriendin heeft daar toen custom deuren voor gemaakt. Rechts zit een vuldeurtje.[Afbeelding]
Dat ziet er netjes uit

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 09:22
Dat ziet er zeker netjes uit. Slim om zelf deuren te maken. Zo kun je nog iets boven op de pax kast leggen over de gehele breedte. Ik ga hem onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rphilipsen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:22
Heb hier een wand van 245 gevuld met IKEA Ivar verstopt achter Storemax zweefdeuren, kwam qua diepte net uit. Dat bevalt prima. Heb hier voornamelijk voor gekozen omdat de wand niet voldoende recht was (verdikking voor leidingen naar boven, afgeronde hoek) waardoor ik dermate veel op maat zou moeten maken dat de open onderdelen me meer flexibiliteit gaven. Was de ruimte er wel zou ik er Pax in zetten, is met dichte achterwand toch mooier en praktischer (schuif nu nog wel eens iets aan de achterkant er af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:28
Onder ons schuine dak heb ik een kastenwand gemaakt van Ikea keukenkastjes. De rest afgewerkt met zijpanelen van dezelfde keuken. Maar dit zijn alleen maar legplanken, maar met wat creativiteit en DHZ kan je dat ook realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Interessant topic! We hebben ook al een offerte voor een kastenwand op maat. Met € 2.000 (globale richtprijs half jaar geleden, nog voor de Suez blokkade ;)) hebben we de Pax kasten ook al in gedachten. Ik ben alleen geen ster in klussen en afwerken in het algemeen, en heb al de schurft aan plinten op maat zagen, maar dit is wel een mooie optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
Dank voor alle opmerking, die al zijn gegeven. Pax, blijft een prima optie als ik dit zo zie en hoor. Ieman ook andere ervaringen b.v van Slaapkamerweb. Prijs is daar namelijk ook best schappelijk en instaleren gratis.

https://www.slaapkamerweb...deurkast-royal-235cm-hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 12:47
99ruud99 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:48:
Ik ben gegaan voor een pax kast, puur vanwege geld en bewezen kwaliteit (PAX is best goed :) ) .
PAX lift momenteel nog maximaal mee op zijn oude reputatie. Inmiddels is het gewoon brol met karton gevulde panelen, een slecht ontwerp wat betreft de pootjes en zeer matig hang en sluitwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

NB. zeer recent Pax kasten bij de Ikea gekocht. Even tevreden als iedereen hier, maar punt is op dit moment wel dat ze in de juiste kleuropstelling, hoogte en breedte niet goed leverbaar zijn.
Zo was toen wij bestelden de hoge variant niet leverbaar en de lage variant wel leverbaar, maar enkel in specifieke kleuren én met een levertijd van 2 weken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

leecher schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:58:
[...]

PAX lift momenteel nog maximaal mee op zijn oude reputatie. Inmiddels is het gewoon brol met karton gevulde panelen, een slecht ontwerp wat betreft de pootjes en zeer matig hang en sluitwerk.
Incorrect, het is spaanplaat en hardboard, maar er zit geen karton in dat is simpelweg kul.
Ik heb 'm prima waterpas gekregen en kan jouw idee over de pootjes en hang en sluitwerk niet beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
True schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:02:
Incorrect, het is spaanplaat en hardboard, maar er zit geen karton in dat is simpelweg kul.
Ik heb 'm prima waterpas gekregen en kan jouw idee over de pootjes en hang en sluitwerk niet beamen.
Hebbum zelf ook. Ter plaatse waar bevestigingspunten zitten zit er nog materiaal, de rest is een golfkarton sandwich.

De pootjes van de pax zitten op de onderplaat, de kast hangt vervolgens aan de randen van deze onderplaat op wat deuveltjes en van die klassieke ikea schroeven. Dat is gewoon een absoluut inferieur systeem want de spaanplaat is al van zeer matige kwaliteit en is nauwelijks in staat om de kast+inhoud te dragen.

Vroegah was alles beter, zo ook de PAX. Tegenwoordig minimaliseer je de hoeveelheid materiaal en noem je het extra milieuvriendelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• druggedpinguin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 20:45
Of het beter was ga ik geen uitspraken over doen, maar toevallig afgelopen week van nieuwe pax kasten een inloop kast gemaakt en daarvoor de sideboards verzaagt en dat was zeker niet massief .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdE2Kih0G4QVJmRcPUABaRWOW9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGuRh0bxfwH6SH1p752C9vAc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTYD6OJUkfZtMcnt2xHCRfoMgRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZMNM5hVyFdeWZDrFQUQrCk2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

druggedpinguin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:16:
Of het beter was ga ik geen uitspraken over doen, maar toevallig afgelopen week van nieuwe pax kasten een inloop kast gemaakt en daarvoor de sideboards verzaagt en dat was zeker niet massief .[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant, de productinfo geeft zeker geen karton aan. Is dit karton misschien 'gewafeld' spaanplaat/hardboard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
True schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:23:
Interessant, de productinfo geeft zeker geen karton aan. Is dit karton misschien 'gewafeld' spaanplaat/hardboard?
Tja. Als je de kwaliteit van hardboard genoeg verwaterd is het dan nog wel hardboard? De kwaliteit is in ieder geval dermate slecht dat ik dat onderscheid niet meer kan maken.

Vroegah waren de bouwmarkt kasten (Gamma/Karwei) nog van massieve spaanplaat en uit een Nederlandse fabriek. Geen idee wat de huidige staat daarvan is. Die PAX dozen pak je zo op, die bouwmarkt kast dozen waren zo zwaar dat je ze officieel niet eens in je eentje mocht tillen :P
De kwaliteit daarvan was toen overigens ook al gewoon ruk, daar niet van :+

[ Voor 5% gewijzigd door leecher op 06-04-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 09-05 21:04
Heb je al een keus gemaakt @Hanzul ? Wij hebben ook een kast nodig en lengte is 335cm. Ik dacht eerst aan maatwerk kast met goed hout, maar de prijzen voor goede kasten zijn wel fors. Nu begrijp ik natuurlijk dat een PAX kast nooit tegen een goede houten kast op kan, maar offertes die ik heb gekregen komen bijna op het driedubbele uit. Dan heb ik niet eens massief hout. Momenteel zit dat er niet meer in helaas. Met de PAX kom ik met heel wat glazen lades/planken en verlichting op ongeveer 1600 euro uit.
Laatste keer dat ik iets groots bij IKEA heb gekocht was jaren geleden, toen was de kwaliteit wel goed voor de prijs. We hebben hier bijvoorbeeld één van die witte kasten met lades staan, voelt nog steeds solide aan en doet nog zijn ding. Best stevig. Vandaag zijn we wezen kijken bij de IKEA voor de PAX, voelde ook allemaal wel goed aan. Kan ik een redelijke levensduur van zo'n kast verwachten? We hebben trouwens erg veel geld uitgegeven aan houten meubels, dus als we de PAX kopen wordt het de miskleun in het geheel :+ Voor 1600 euro krijg je echter wel erg veel kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Hoe handig ben je @mister_S ? Pax is een systeem dat je in onderdelen kunt kopen. Wat wij (7 jaar terug) gedaan hebben is enkel de rails + deuren kopen. De rest hebben we er zelf "custom" omheen gebouwd. Wellicht dat dat voor jou wensen een optie is?
offtopic:
Wij zaten met schuine wanden, en een hoogte die hoger was dan de Pax. Dus zelf frame, wanden en planken ingezet en daar de Pax verder opgeschroefd en ingehangen. Werkt nu nog steeds dikke prima

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
mister_S schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:00:
Heb je al een keus gemaakt @Hanzul ? Wij hebben ook een kast nodig en lengte is 335cm. Ik dacht eerst aan maatwerk kast met goed hout, maar de prijzen voor goede kasten zijn wel fors. Nu begrijp ik natuurlijk dat een PAX kast nooit tegen een goede houten kast op kan, maar offertes die ik heb gekregen komen bijna op het driedubbele uit. Dan heb ik niet eens massief hout. Momenteel zit dat er niet meer in helaas. Met de PAX kom ik met heel wat glazen lades/planken en verlichting op ongeveer 1600 euro uit.
Laatste keer dat ik iets groots bij IKEA heb gekocht was jaren geleden, toen was de kwaliteit wel goed voor de prijs. We hebben hier bijvoorbeeld één van die witte kasten met lades staan, voelt nog steeds solide aan en doet nog zijn ding. Best stevig. Vandaag zijn we wezen kijken bij de IKEA voor de PAX, voelde ook allemaal wel goed aan. Kan ik een redelijke levensduur van zo'n kast verwachten? We hebben trouwens erg veel geld uitgegeven aan houten meubels, dus als we de PAX kopen wordt het de miskleun in het geheel :+ Voor 1600 euro krijg je echter wel erg veel kast.
Wij hebben uiteindelijk besteld bij slaapkamerweb. Wij kwamen bij pax ook uit richting de €1600. Bij slaapkamerweb zitten we op een goede €1500. Is wel een iets minder luxe kast, maar hoef je hem zelf niet in elkaar te zetten en te gaan halen. Wat we bij al het toekomstig klussen ook wel fijn vinden, dat somigge dingen voor je gedaan worden. Daarnaast vond ik prijs ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 18:20
99ruud99 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:48:
In elkaar zetten kan op elk moment, en als je uitgekeken bent op de kast kan je hem makkelijk doorgeven aan iemand en iets anders plaatsen... waar dat met inbouw niet gaat.
En je kunt hem upgraden als je wilt. Ander deurtje, plank vervangen door lades, led licht erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

De afgelopen 10 jaar een kast van de Praxis gebruikt in onze vorige woning. Daarvoor hadden we een kastenwand van ruim 3 meter, kamerhoog zelf op maat gemaakt. De vorige bewoners hadden een wand weggehaald en op dit plek heb ik toen die kastenwand gebouwd. Het duurste waren de schuifdeuren (1 spiegel, 2 normaal), maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je aan een bedrag richting de 2k komt voor een kast. Die standaard kasten kunnen qua kwaliteit niet tippen aan iets wat je zelf bouwt met zelfgekozen materialen.

PAX is populair. De koper van onze vorige woning heeft ook een groot deel van zijn interieur bij de IKEA bij elkaar geklikt. Weet niet hoe het momenteel is, maar hij had best wel wat last van onbekende levertijd op bepaalde delen (vooral bij zijn keuken, maar ook een enkel onderdeel van zijn kasten). Ik denk dat ik ook een PAX zou halen, als ik gewoon "een kast" in een slaapkamer neer zou moeten zetten.

Binnenkort moet ik weer planken, lades en hanggedeeltes gaan klussen. Maar deze keer gaat het om 2 inloopkasten, dus deuren heb ik niet nodig. En het moet allemaal op maat, dus dan weet ik al bijna zeker dat ik het zelf goedkoper en beter naar onze wensen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Foamy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:22:
Hoe handig ben je @mister_S ? Pax is een systeem dat je in onderdelen kunt kopen. Wat wij (7 jaar terug) gedaan hebben is enkel de rails + deuren kopen. De rest hebben we er zelf "custom" omheen gebouwd. Wellicht dat dat voor jou wensen een optie is?
offtopic:
Wij zaten met schuine wanden, en een hoogte die hoger was dan de Pax. Dus zelf frame, wanden en planken ingezet en daar de Pax verder opgeschroefd en ingehangen. Werkt nu nog steeds dikke prima
Probleem is meer dat ik geen tijd meer heb voor zulke dingen. Ik doe bijna de hele verbouwing met mijn vader en er staan nog steeds grote projecten op de lijst (houten veranda, carport, metal stud wanden op zolder etc.). Van mij mag alles voor nu in grote plastic bakken, maar mijn vrouw gaat daar niet in mee :) Daarom dus eerst gedacht aan kast op maat, werdt een beetje te gek. Ik begrijp het, veel handwerk, materialen duurder, steviger, maar nu even niet. Normaal ga ik amper naar de IKEA, ik geef liever wat meer uit voor kwaliteit, maar wat voor kast je krijgt voor de prijs verbaasd me wel. Probleem is, ik heb geen idee wat IKEA kwaliteit tegenwoordig is. Kan ik er bijvoorbeeld van uit gaan dat het een jaar of tien goed meegaat, of gaat het hier en daar doorzakken met de tijd? Gaat die laklaag op de deuren loslaten binnen een paar jaar? Zulke dingen.

@Hanzul die andere optie ga ik checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:31
Pax is prima kwaliteit, die andere is rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
Wij zijn ook aan het kijken voor onze meiden kamers.
Deze kwamen we tegen, kun je vast wel waarderen als tweaker:
https://nieuwhuis.info/ka...-schuin-dak-met-ikea-pax/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretouska
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 07:11
heb recentelijk een maat kast (niet inbouw) laten maken, volgens mij hadden ze ook inbouw,
https://raffito.com/nl/Maatwerk-kasten/Kledingkasten/
Vond de prijzen zeer schappelijk. Je moet alleen een dealer in de buurt vinden

Fabriek staat in Duitsland als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
leecher schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb vorig jaar 2 PAX-kasten gemonteerd en ben het hier niet mee eens. Naar mijn mening goed afgewerkte en stevige kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
Hier ook PAX onder het schuine dak. Zelf afgeschuind zodat ze mooi tegen het knieschot staan. En omdat het een inloopkast is de meeste deuren met spiegels, lijkt de ruimte ineens twee keer zo groot.

Als ik zelf kasten maak hou ik overigens vaak de standaard maatvoering aan van IKEA, kan ik voor de binnenkant lekker gebruik maken van legplanken en lades van IKEA.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-04 09:41
Het is meer een PAX topic geworden :),

Wij hadden in onze vorige woning 3 dubbele pax kasten 2 zijn er mee verhuisd voor in de berging (ideaal) de ander heeft de koper overgenomen.

In onze nieuwe woning hebben wij voor een interieurbouwer gekozen,

voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8cIjuxcHOPp-_23Ouzu9p_iBKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XsjTTtSXS2zIftQcQ8L9o31.jpg?f=fotoalbum_large
na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PilS7teVPcgbbNIeJwavrjuuDCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nR6kZlKnNjxH6wkFrtBq8AF.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zit op de afbeelding de plafondplint er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
Pax is prima spul op een budget, maar mijn ervaring is dat er altijd wel iets kapot gaat bij een verhuizing (zeker met die spijkertjes in de achterwand.) Als je het gewoon neerzet en er gebruik van maakt dan zou het normaal gesproken wel moeten werken.

Heb zelf nu een kast van Goossens (die volgens mij gewoon uit een duitse fabriek komt). Daarbij zie je wel dat het allemaal een stuk steviger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05 14:02
GOskMet schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:35:
Het is meer een PAX topic geworden :),

Wij hadden in onze vorige woning 3 dubbele pax kasten 2 zijn er mee verhuisd voor in de berging (ideaal) de ander heeft de koper overgenomen.

In onze nieuwe woning hebben wij voor een interieurbouwer gekozen,

voor:
[Afbeelding]
na:
[Afbeelding]

Helaas zit op de afbeelding de plafondplint er nog niet in.
Ziet er strak uit! Door wie heb je deze kast laten maken?
Ik ben zelf ook even aan het meelezen in dit topic. Moet ook nog een kast voor de slaapkamer in onze nieuwe woning. Pax kom ik totaal niet mee uit. Helemaal niet omdat we schuifdeuren willen. (Muur is 3200mm breed)

We willen de ruimte optimaal benutten. Dus een afwerkplint aan de zijkant heeft totaal niet onze voorkeur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GOskMet
Kliko schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:16:
[...]

Ziet er strak uit! Door wie heb je deze kast laten maken?
Ik ben zelf ook even aan het meelezen in dit topic. Moet ook nog een kast voor de slaapkamer in onze nieuwe woning. Pax kom ik totaal niet mee uit. Helemaal niet omdat we schuifdeuren willen. (Muur is 3200mm breed)

We willen de ruimte optimaal benutten. Dus een afwerkplint aan de zijkant heeft totaal niet onze voorkeur...
Interieurbouwer die al meerdere dingen voor ons heeft gedaan, mocht je op zoek zijn naar een interieurbouwer heb ik genoeg adressen door het hele land waar je terecht kunt, je mag mij een privé berichtje sturen dan stuur ik je wat info toe.

Je kunt met draaideuren en maatwerk natuurlijk ook de hele breedte opvullen (onze kast is ook ergens tussen de 3000 en 3500 mm breed) maar wellicht heb je meer redenen om voor schuifdeuren te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@GOskMet dat ziet er erg goed uit. Mag ik vragen wat voor hout het is en wat je ervoor kwijt was?

Als ik een ikea kast koop gaat het trouwens bij een eventuele verhuizing niet mee. Het lijkt mij dat je het prima uit elkaar kunt halen, maar dan nooit meer goed in elkaar kunt zetten. Het is dus een kast die gewoon blijft staan waar het staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOskMet
mister_S schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:03:
@GOskMet dat ziet er erg goed uit. Mag ik vragen wat voor hout het is en wat je ervoor kwijt was?

Als ik een ikea kast koop gaat het trouwens bij een eventuele verhuizing niet mee. Het lijkt mij dat je het prima uit elkaar kunt halen, maar dan nooit meer goed in elkaar kunt zetten. Het is dus een kast die gewoon blijft staan waar het staat.
Dat mag jij zeker ;).

Het is 18mm spaanplaat voorzien van het volgende laminaat https://www.egger.com/sho...rior/decor-detail/U999_PT

€3.500,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
EiT schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:55:
Wij zijn ook nog opzoek, kwam deze nog tegen: https://www.maatkastenonline.be/ is best wel goedkoop, geen idee hoe de kwaliteit is.

Maar waarschijnlijk laten wij het toch een interieur bouwer doen omdat wij op meerdere plaatsen kasten nodig hebben en ik geen zin heb om het zelf te plaatsen.
Ik heb toevallig maatkastenonline gebruikt voor een kast in de keuken. Zeker niet slecht, maar kwaliteit van het materiaal is niet overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
crazyheinz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Ik heb toevallig maatkastenonline gebruikt voor een kast in de keuken. Zeker niet slecht, maar kwaliteit van het materiaal is niet overweldigend.
Bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik besloten om zelf het interieur te gaan maken en alleen de deuren te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Waar heb je de deuren besteld als ik vragen mag ?
Kliko schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik besloten om zelf het interieur te gaan maken en alleen de deuren te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kliko
brutus26 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:26:
Waar heb je de deuren besteld als ik vragen mag ?

[...]
We hebben ze besteld via KW-Wonen (Wooninrichting-afdeling van bouwmarkt Kluswijs).
Als het goed is van het merk Raffito. (https://raffito.com/nl)

Maar ik zou ook bij StoreMax kijken. (https://www.storemax.eu/nl)
Die hebben wat andere kleuren en opties, maar voor de rest exact dezelfde online design-tool. Dus zou mij niets verbazen als het of hetzelfde bedrijf is, of ze bestellen bij dezelfde fabriek. ;)

Ik weet niet meer 100% zeker van welk merk ik het nou heb, staat helaas ook niet op de factuur. Maar wij hadden beton als kleur, en die zie ik 1,2,3 niet bij StoreMax. Dus ik ga er van uit dat die van ons van Raffito zijn.

Deuren bevallen goed en passen ook goed.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-05 14:19
We hebben nog de tijd voordat onze nieuwbouw wordt opgeleverd en dus de ideale tijd om ideetjes op te doen.

We krijgen een slaapkamer waarvan één muur 360x260 is. Nu speel ik met het idee hiervan een volledige kastenwand te maken. Bv inbouwkast interieur en de deuren volledig 'onzichtbaar/naadloos' maken. Bv met zes soort akupanel panelen, alsof het een volledige muur is. En dan tada een kast erachter verscholen.

Volledig blind wegwerken is denk ik (?) alleen met scharnierdeuren mogelijk. Schuifdeuren gaat niet lukken vanwege diepteverschil. Zes standaard deuren van 60x260 en daar een 'lattenprofiel' op monteren.

Iemand hier ervaring mee, afbeeldingen? Voor/nadelen, tips zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:38
Hanzul schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:22:
[...]

Wij hebben uiteindelijk besteld bij slaapkamerweb. Wij kwamen bij pax ook uit richting de €1600. Bij slaapkamerweb zitten we op een goede €1500. Is wel een iets minder luxe kast, maar hoef je hem zelf niet in elkaar te zetten en te gaan halen. Wat we bij al het toekomstig klussen ook wel fijn vinden, dat somigge dingen voor je gedaan worden. Daarnaast vond ik prijs ook netjes.
Sorry voor de kick, maar ik overweeg ook een kledingkast aan te schaffen via Slaapkamerweb. Hoe bevalt je deze kast kwalitatief gezien?
Pagina: 1