Meest effectieve fitnessapparaat? (of toch een buitenfiets)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein šŸš‚

Topicstarter
Zoals zoveel mensen zijn ook bij mij de corona-kilo's erbij gekomen. Ik word niet heel blij als ik in de spiegel kijk en zou graag weer willen gaan sporten. Vroeger heb ik veel hard gelopen, ben ik lid geweest van de gym en heb thuis een spinningsbike gehad. Door blessures, corona en andere prioriteiten heb ik alle 3 ook weer op moeten geven.

Ik ben mij al weken lang aan het oriƫnteren op wat ik dan precies wil. Weer een spinningsbike of toch een crosstrainer? Een loopband of een roeitrainer? Of misschien iets geheel anders en toch maar een racefiets kopen.

Afijn, ik zoek eigenlijk het meest effectieve apparaat waar ik het meeste plezier aan ga beleven om te blijven gebruiken. Als ik nu zou moeten kiezen zou dat een loopband worden, maar aangezien ik in een appartement woon (met boven Ʃn onderburen) is dat een no go vrees ik.

Ik heb destijds met heel veel plezier gefietst op een Schwinn IC8 spinbike in combinatie met Zwift. Tegen andere mensen fietsen vond ik echt heel erg tof, alleen was de IC8 niet heel betrouwbaar op het gebied van Zwift door het gebrek van een powermeter. Ik heb dus ook gekeken naar een racefiets die ik bij slecht weer dan binnen zou kunnen gebruiken. Maar ik vind dat nogal een grote investering. Sowieso weet ik niet of ik buiten fietsen voor langere tijd leuk ga vinden, en als het alleen voor binnen is is het ook zonde van de fiets.

Ik zou heel graag willen weten welk apparaat (spinbike, hometrainer, crosstrainer, roeitrainer, loopband) het meest effectief is. Mijn voornaamste doel is gewicht verliezen en fitter worden is een goede tweede.

Alle input is welkom :)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

Waarom wil je binnen hardlopen? Voor een fractie van de kosten van een loopband heb je een setje goede schoenen en sportkleding. Daarmee kan je buiten naar hartelust lopen (ook zonder je buren lastig te vallen). En vele malen leuker dan binnen...

Hardlopen is uiterst effectief om af te vallen. Maar ik zou vooral op zoek gaan naar iets dat je leuk vindt. Dan is de kans dat je het ook blijft doen honderdmiljoen maal groter :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-05 19:03
Roozzz schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:40:
Maar ik zou vooral op zoek gaan naar iets dat je leuk vindt. Dan is de kans dat je het ook blijft doen honderdmiljoen maal groter :>
Dit is de belangrijkste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Je kan wel het meest effectieve apparaat kopen om af te vallen maar als je er een hekel aan hebt heb je er niets aan.

Daarnaast moet je ook voor jezelf bepalen of je fit wilt worden of je vooral wilt afvallen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, maar kan wel effect hebben op je keuze.

Persoonlijk vind ik binnen Zwiften een slechte manier om vet te verliezen. Ik kan binnen alleen maar op hoge intensiteit trainen wat niet de meest effectieve manier is om vet te verliezen. Wil je fit worden, dan is het wel een erg goede manier.

Je hoeft niet perse meteen duizenden euro's uit te geven om binnen te Zwiften. Ga voor een (tweedehands) wheel-on fietstrainer ipv een direct drive en Zoek een tweedehands racefiets met minimaal 8 versnellingen. Met een beetje geluk zou je klaar kunnen zijn voor minder dan 500 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 882605

100% roeiapparaat / crosstrainer

Gebruikt de meeste spiergroepen wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
Allereerst; je hoeft niet te sporten om af te vallen. Sporten doe je om meer te kunnen eten (zonder dik te worden) en/of om fitter te worden. Afvallen doe je door minder calorieƫn te eten dan je verbrandt.

Als het gaat om calorieƫn verbranden gaat iets doen dat je leuk vindt dus het effectiefst zijn aangezien je dan het makkelijkst volhoudt.

Ik heb jaren geleden ook een tijdje gezocht naar iets om te gaan doen en ben bij squash uitgekomen. Valt of staat wel met mensen om samen mee te spelen. Maar, is wel zeer intensief en zelf heb ik nooit meer moeite hoeven doen om van de bank te komen, ik kijk echt uit naar het squashen. Nog nooit een sport gehad waarmee ik dat zo had als met squash.

Als je perse alleen wilt zou ik gaan hardlopen, als je perse binnen wilt een roeiapparaat of crosstrainer. Die laatste 2 zou ik zelf in ieder geval nooit volhouden. Hardlopen werkt voor mij alleen als ik een doel heb (binnen x maanden x km binnen x minuten).

[ Voor 16% gewijzigd door assje op 05-04-2021 19:01 ]

ā€œThe greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.ā€ [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik denk dat het meest effectieve fitnessapparaat toch diegene is waar je het meest plezier mee hebt.

Persoonlijk vind ik binnen sporten dramatisch. Ik heb een paar jaar terug een jaar in de sportschool gezeten/gestaan en ik vond er echt geen kut aan. Toen mezelf een mooie racefiets cadeau gedaan en ik vind het fantastisch. Ik fiets ook gewoon het hele jaar door (kwestie van de juiste kleding aanschaffen (ook niet goedkoop overigens)) maar ik vind het heerlijk om in de herfst/winter offroad te gaan en lekker vies te worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik heb vorig jaar met veel plezier een Concept2 roeitrainer gekocht. Het sportschoolmodel. Tevens een flesje 3-in-1 olie er bij om het stoeltje en het mechaniek te smeren. Bevalt mij prima, gebruik genoeg calorietjes en zo'n beetje alle spiergroepen, mits je er goed op gaat zitten.

Waar je wel rekening mee moet houden, een uur naar de muur staren is oersaai. Ik heb er dan ook een iPad-houder bijgekocht en ik ben documentaires gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
@London
Na de eerste lockdown was ik zelf ook de nodige kilo's aangekomen. Zelf ben ik vooral gaan kijken hoe ik eetgewoontes kan aanpassen die goed vol te houden zijn.
Voor mij past intermittent fasting erg goed. In oktober ben ik daarmee gestart en ben nu 6 kilo afgevallen.
Intensief sporten is leuk om even snel wat af te vallen maar op de lange termijn werkt het niet.
Je lichaam gaat namelijk minder calorieƫn verbruiken in rust.
Dus op de lange termijn moet je vooral zorgen dat je minder calorieƫn binnenkrijgt en je eetgewoonten aanpast. Uiteraard hoort hier bewegen ook bij. Want het gaat alleen werken als je iets kan vinden wat je jaren kan volhouden. En zo te lezen heb je dat nog niet gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb een roeitrainer. Zelfs met Netflix vind ik een half uur een eeuwigheid. Gebruik hem alleen wanneer ik niet weg kan omdat mijn vrouw aan het werk is. Anders ga ik liever hardlopen. Zelfs als het donker en nat en koud is.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:36
assje schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:59:
Allereerst; je hoeft niet te sporten om af te vallen. Sporten doe je om meer te kunnen eten (zonder dik te worden) en/of om fitter te worden. Afvallen doe je door minder calorieƫn te eten dan je verbrandt.

Als het gaat om calorieƫn verbranden gaat iets doen dat je leuk vindt dus het effectiefst zijn aangezien je dan het makkelijkst volhoudt.
Dat is toch wel erg simpel zeg, als je dagenlang stilzit is gaat je verbranding ook nergens naar toe. Daarbij is het ook nog eens slecht voor spieren, gewrichten, hart etc. Een mens moet gewoon bewegen.
Je tweede alinea klopt dan wel weer.

On topic: Ik zou voor een roeimachine gaan of een Bike Erg. Beiden hebben geen impact op je gewrichten zoals bijvoorbeeld een loopband. Dat is toch wat risicovoller qua blessures.

Roeimachine: Je gebruikt echt alle spieren in je lichaam, zorg wel dat je goed naar je houding kijkt (maak evt filmpjes terwijl je roeit, en vergelijk die met online materiaal).

Bike erg: Je kan verschillende weerstanden zetten om de intensiteit te veranderen. Van een zware interval tot een rustige 40 min work out. Nadeel is dat de nadruk natuurlijk op beenspieren ligt.

Daarbij gaat het veel makkelijker als je inderdaad doet wat je leuk vindt. Als fanatiekeling vindt ik het nog bizar dat mensen sport als middel zien om een doel te bereiken, in tegenstelling tot dat het gewoon vast deel uitmaakt van je leven:*)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein šŸš‚

Topicstarter
chrisborst schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:05:
@London
Na de eerste lockdown was ik zelf ook de nodige kilo's aangekomen. Zelf ben ik vooral gaan kijken hoe ik eetgewoontes kan aanpassen die goed vol te houden zijn.
Voor mij past intermittent fasting erg goed. In oktober ben ik daarmee gestart en ben nu 6 kilo afgevallen.
Intensief sporten is leuk om even snel wat af te vallen maar op de lange termijn werkt het niet.
Dus op de lange termijn moet je vooral zorgen dat je minder calorieƫn binnenkrijgt en je eetgewoonten aanpast. Uiteraard hoort hier bewegen ook bij. Want het gaat alleen werken als je iets kan vinden wat je jaren kan volhouden. En zo te lezen heb je dat nog niet gevonden.
Klopt helemaal. Ik ben 10 jaar geleden al eens 30kg afgevallen door een fatsoenlijk voedingspatroon te combineren met sporten.

Inmiddels weeg ik 81kg bij 1.85m dus zit nog niet in de gevarenzone maar als ik op deze manier door ga zal dat wel weer gebeuren. Ik probeer ook IF te doen en dat werkt opzich prima maar als je alsnog meer kcal eet in de momenten dat je mag eten dan schiet je er niets mee op.

Ik zie veel verschillende reacties, dat is mooi :) De reden dat ik niet buiten ga hardlopen is omdat ik bang ben om weer de blessures op te gaan lopen die ik vroeger had. Wat dat betreft valt een loopband eigenlijk ook wel af.

Misschien is een (race)fiets dan toch wel een goede optie. Het weer deze week buiten beschouwing gelaten zal het de komende maanden beter en beter worden. Dan loont het toch wel om een dergelijke investering te doen denk ik. Alleen open ik daarmee wel een beerput qua accessoires die je moet kopen, of niet? Ik heb al even gekeken en als je een racefiets koopt moet je ook een helm kopen, kleding voor verschillende weertypes, een onderhoudsset, binnenbanden etc etc.

Edit: En ik kan bevestigen dat ik binnen sporten (ongeacht het toestel) enkel volhield door er een tablet met Netflix bij te houden :P

[ Voor 3% gewijzigd door London op 05-04-2021 19:14 ]

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:10
Ik zou je een roeimachine aanraden. Een van de meest efficiƫnte apparaten die je kan kopen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 23:39

KDL

chrisborst schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:05:

Minder calorieƫn, bij welke methode bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
London schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:13:
[...]
Misschien is een (race)fiets dan toch wel een goede optie. Het weer deze week buiten beschouwing gelaten zal het de komende maanden beter en beter worden. Dan loont het toch wel om een dergelijke investering te doen denk ik. Alleen open ik daarmee wel een beerput qua accessoires die je moet kopen, of niet? Ik heb al even gekeken en als je een racefiets koopt moet je ook een helm kopen, kleding voor verschillende weertypes, een onderhoudsset, binnenbanden etc etc.
Ach, je begint gewoon met de "mooi-weer"-kleding voor komende zomer. Als je dan in de herfst merkt dat je het koud krijgt dan kijk je eens verder naar koud-weer-kleding. Je mag het spreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
London schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:13:
Maar waarom moet je perse een carbon fiets die 20 gram lichter is en allerlei dure accessoires? Het doel is bewegen en calorieƫn verbranden en dat kan met zo prima op een afgetrapte mountainbike van marktplaats.

ā€œThe greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.ā€ [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
dogtagz schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:08:
Dat is toch wel erg simpel zeg, als je dagenlang stilzit is gaat je verbranding ook nergens naar toe.
Dat wordt dus enorm overschat, de meeste energie verbruik je gewoon door in leven te zijn, alleen al je hersenen zijn verantwoordelijk voor een significant deel van het verbruik.

Leuke bron voor volop interessante info:
https://guydroog.com/de-s...zame-stofwisseling-mythe/
Wat wel relevant is, is dat je BMR/RMR voor meer dan de helft van je totale energieverbruik zorgt, ervan uitgaande dat je niet elke dag een marathon rent. Terwijl veel mensen dus denken dat sport extreem veel bijdraagt aan de calorieƫn die je verbrandt, verbrand je het merendeel van je dagelijkse aantal calorieƫn door niks anders te doen dan je hart laten kloppen, nadenken, ademhalen en je lever en nieren hun werk laten doen.
Daarbij is het ook nog eens slecht voor spieren, gewrichten, hart etc. Een mens moet gewoon bewegen.
Dat is precies wat ik zeg, sporten is gezond (en als bonus kan je meer eten). Als je meer spiermassa opbouwt als gevolg van het sporten heb je als bonus ook nog eens een hoger basisverbruik waardoor je weer meer kunt eten.

[ Voor 53% gewijzigd door assje op 05-04-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 16:26

Vuvuzela

My spire is forming

"Meest effectieve fitnessapparaat" bestaat simpelweg niet. Want het gaat er niet om hoeveel kcal je in 10 minuten kan verbranden. Het gaat er om dat je het ook 7 uur per week vol kan houden met plezier.
Persoonlijk zit ik aan een roeitrainer te denken omdat lopen en fietsen het makkelijkst ook buiten kan. Maar het klinkt alsof jij het meeste plezier aan een Spinbike + zwift zou beleven.

En nee je hebt het niet nodig om af te vallen, maar een uur beweging per dag is imho een must voor je gezondheid (vooral nu met thuiswerk).

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
KDL schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:18:
[...]
Minder calorieƫn, bij welke methode bedoel je dat?
Ze hebben een stam in Afrika onderzocht die gemiddeld per dag 25 kilometer liepen/rende om hun voedsel te verzamelen. Je zou zeggen dat ze enorm veel calorieƫn zouden verbranden maar dat viel enorm mee. Hun lichaam ging namelijk compenseren voor het hoge verbruik tijdens het jagen/verzamelen. In rust ging hun verbranding enorm naar beneden. Ons lichaam is gewoon enorm goed als het gaat om het conserveren van energie. Dus de beste methode om af te vallen blijft minder energie naar binnen krijgen (en gezond eten), het liefst in combinatie met normaal bewegen.
Sporten moet je vooral doen omdat je het leuk vindt niet omdat je moet afvallen. Als je toevallig sporten leuk vind zal dat afvallen ook wel gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:23
Kettlebelt en een springtouw , stuk goedkoper dan al die apparaten šŸ˜„

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein šŸš‚

Topicstarter
Dank voor jullie reacties :) Ik ga mij denk ik verder oriƫnteren op een racefiets. Ik heb momenteel al een elektrische fiets voor woon/werkverkeer maar ik denk dat het wel leuk is om dat ook eens af te wisselen met een andere fiets. Aangezien ik altijd met plezier heb gefietst op m'n spinningsbike weet ik dat ik fietsen sowieso erg leuk vind. Het buiten aspect voegt ook een extra dimensie toe. Daarnaast kan ik dan in de toekomst altijd nog investeren in bijvoorbeeld een fietstrainer om ook het Zwiften weer op te pakken als we weer richting de winter gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 05-04-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
London schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:36:
Dank voor jullie reacties :) Ik ga mij denk ik verder oriƫnteren op een racefiets. Ik heb momenteel al een elektrische fiets voor woon/werkverkeer maar ik denk dat het wel leuk is om dat ook eens af te wisselen met een andere fiets. Aangezien ik altijd met plezier heb gefietst op m'n spinningsbike weet ik dat ik fietsen sowieso erg leuk vind. Het buiten aspect voegt ook een extra dimensie toe. Daarnaast kan ik dan in de toekomst altijd nog investeren in bijvoorbeeld een fietstrainer om ook het Zwiften weer op te pakken als we weer richting de winter gaan.
Neem dan ook zeker een mountainbike/hybride mee in je overweging. In de winter kun je grotendeels doorfietsen met de juiste kleding en bij geen vorst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De afgelopen jaren krijg ik veel te weinig beweging, fulltime baan, dochter van inmiddels bijna 2, en nu ook nog eens veel thuiswerken met corona.
Dus ook besloten er wat aan te doen. Echter kan ik niet heel vaak buiten sporten doordat ik thuis moet blijven voor onze dochter icm het onregelmatig werk van mijn vriendin.

Ik heb niet zo heel lang geleden een loopband aangeschaft, en gebruik dat met zwift run.
Ik maak dan zelf workout aan in zwift om te volgen, en dat doe ik ongeveer om de dag.
Ik zou het liever vaker doen, maar heb in het verleden ook al een blessure gehad door het hardlopen, dus moet mezelf beperken.

Had ik meer mogelijkheid gehad om buiten te sporten, had ik het fijn bij een paar schoenen gelaten, en was ik zo gaan lopen ;)

Verder heb ik wat gewichten in huis, en wat weerstandbanden enzo, en doe daar ook het nodige mee. Dat is ook allemaal niet bijster duur, dus de moeite om wat van aan te schaffen.

Of je nu gaat hardlopen, fietsen, roeien, noem maar op, dat moet je zelf weten natuurlijk. Een apparaat voor thuis kan helpen als je aan huis gebonden bent.

Wat ik wel nog als extra optie zou overwegen, als je net als ik vaker binnen moet trainen, of in elk geval daardoor eerder geneigd bent het daadwerkelijk te doen: je kunt je racefiets aanvullen met een smart trainer en daarmee gaan zwiften.
De goede (direct drive) modellen zijn niet goedkoop, maar het kan wel ontzettend helpen je training er in te krijgen als je regelmatig aan huis gebonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
defusion schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:11:
De afgelopen jaren krijg ik veel te weinig beweging, fulltime baan, dochter van inmiddels bijna 2, en nu ook nog eens veel thuiswerken met corona.
Dus ook besloten er wat aan te doen. Echter kan ik niet heel vaak buiten sporten doordat ik thuis moet blijven voor onze dochter icm het onregelmatig werk van mijn vriendin.

Ik heb niet zo heel lang geleden een loopband aangeschaft, en gebruik dat met zwift run.
Ik maak dan zelf workout aan in zwift om te volgen, en dat doe ik ongeveer om de dag.
Ik zou het liever vaker doen, maar heb in het verleden ook al een blessure gehad door het hardlopen, dus moet mezelf beperken.

Had ik meer mogelijkheid gehad om buiten te sporten, had ik het fijn bij een paar schoenen gelaten, en was ik zo gaan lopen ;)

Verder heb ik wat gewichten in huis, en wat weerstandbanden enzo, en doe daar ook het nodige mee. Dat is ook allemaal niet bijster duur, dus de moeite om wat van aan te schaffen.

Of je nu gaat hardlopen, fietsen, roeien, noem maar op, dat moet je zelf weten natuurlijk. Een apparaat voor thuis kan helpen als je aan huis gebonden bent.

Wat ik wel nog als extra optie zou overwegen, als je net als ik vaker binnen moet trainen, of in elk geval daardoor eerder geneigd bent het daadwerkelijk te doen: je kunt je racefiets aanvullen met een smart trainer en daarmee gaan zwiften.
De goede (direct drive) modellen zijn niet goedkoop, maar het kan wel ontzettend helpen je training er in te krijgen als je regelmatig aan huis gebonden bent.
toon volledige bericht
je kan je dochter toch gewoon meenemen naar buiten? Je kan een aanhangwagen aan je fiets vast maken, of zo een fancy kinderwagen gebruiken voor het hardlopen. Dat laatste zie ik hier regelmatig voorbij sjezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Ramon We gaan wel vaker samen wandelen/fietsen, maar echt volop sporten zie ik toch minder zitten. Daarnaast, dat is meestal in de weekenden, doordeweeks werk ik overdag, en 's avonds na het eten ligt ze in bed. Dat is meestal het moment waarop ik pas tijd heb om te sporten, en vaak de deur niet uit kan.

Ik kan overigens wel minstens een paar keer per week buiten sporten, maar dan ga ik nu dus eerder fietsen, want dat kan ik nog niet binnen, en dan kan ik de dagen dat ik wel aan huis gebonden ben gebruik maken van mijn loopband of doe ik wat krachttraining.
Precies andersom kan natuurlijk ook; hardlopen buiten, binnen fietsen op je fietstrainer, als je die toevallig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 06-04-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 23:39

KDL

chrisborst schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:13:

Ze hebben een stam in Afrika onderzocht die gemiddeld per dag 25 kilometer liepen/rende om hun voedsel te verzamelen.
Kun je je nog herinneren wie? Want de westerse wetenschappers zijn wel in consensus dat sporten een lagere hartslag in rust kan hebben, maar geen lagere verbranding, misschien is deze stam wel bijzonder ontwikkeld en daarom zou ik graag de bevindingen mee willen nemen in mijn onderzoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik heb maar 2 woorden voor je: concept2 model-D

We hebben lang gewacht en uitgekeken naar een fatsoenlijk apparaat om binnen te sporten. Ik ga ook niet in op alle argumenten hierboven, want dat zijn allemaal persoonlijke argumenten. Dus je moet voor je zelf ook bekijken wat zwaar weegt.

Wij hebben voor de prijs van 2 x een 1 jaar abonnement bij de lokale sportschool een concep2 model-d roeitrainer aangeschaft. Naar volle tevredenheid nu 1,5 maand in gebruik.

1. het apparaat is dƩ standaard voor professionele roeiers.
2. roeiapparaten zijn bij uitstek sportapparaten waar je nagenoeg alles op kan trainen
3. deze apparaten zijn het minst blessure gevoelig van alle apparaten
4. ook hier kun je volledig kapot gaan als je dat wilt. Dus je kan zowel cardio als krachttraining doen.

je traint (mits je goed roeit) je armen, benen, buik en rug. Belangrijk is dat je oefent alles aan te spannen.
qua intensiteit behaal je vergelijkbare resultaten dan bijv. met een loopband, waar je alleen je benen en conditie traint.

Ik vind het persoonlijk heerlijk en ik had het veel eerder moeten doen. Ik stap erop wanneer het mij uitkomt. Ben binnen 5 minuten omgekleed en loop van onze sportkamer zo om naar de douche.

Maargoed dat apparaat is niet goedkoop en wij hebben ook 6 weken op een wachtlijst gestaan en direct gekocht bij de importeur.

Anyways je moet doen waar je je goed bij voelt. Toch wilde ik even mijn ervaringen met je delen.

discogs

Pagina: 1