Aankoop 27" 2560x1440 monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:06
Juist, mijn oudste monitor heeft het gisteravond begeven, het euvel zit hem waarschijnlijk in de voeding en zal waarschijnlijk niet super moeilijk zijn om te repareren, maar ik overwoog al langer om deze eens te gaan vervangen. Dus het is tijd voor wat nieuws. :)

Ik zoek een?
2560x1440, 27" monitor.

Wat is je budget?
Niet meer dan €300, bij voorkeur eerder richting de €250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur.

Harde eisen:
- 2560x1440, 27".
- Mat paneel.
- IPS (of vergelijkbare met goede kleurweergave en meer contrast dan een TN paneel), de monitor zal vooral gebruikt worden voor het weergeven van media, chatprogrammas en tekst.
- Mat zwarte bezels, de onderste bezel en achterkant mogen best een andere kleur hebben zolang het maar geen glimding is.
- Geen hoge minimumhelderheid bij het weergeven van wit, ik werk veel in de avonden.
- VESA 100x100 mount, de eigen voet zal niet (veel) worden gebruikt.

Voorkeuren:
- >60Hz refreshrate, ik merk kortstondig flickering wanneer ik van een 144Hz naar paneel naar een 60Hz paneel wissel. Geen idee of ik dit bij IPS ook merk, ik heb enkel ervaring met TN.
- Kleine bezels aan de zijkanten, liever niet meer dan de 11mm welke m'n primare monitor heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals bij de eisen al aangegeven zal deze voornamelijk worden gebruikt om media op te kijken en als secundaire monitor. Om te gamen heb ik al een pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Eigenlijk de enige monitor waar ik tot dusver op gekomen was is de volgende:
pricewatch: AOC Q27P2Q Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 05-04-2021 18:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken