Kabel Internet valt soms zomaar uit voor een paar minuten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofed
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10-2021
Beste Mede Tweakers,

Wij hebben nu al jaren Internet en telefonie bij Telenet.
We hebben ook al jaren problemen met het internet, Het internet valt op sommige momenten zomaar uit.
Ik heb de App devolo cockpit op mijn computer staan en die detecteert wel nog steeds alle Powerline adapters als alles uitvalt.
dit zijn onze 4 adapters: 1x (Dlan 550 Duo+ ) 2x( Dlan 500 Duo+) 1x (Dlan 500 Duo) alle adapters zitten rechtstreeks in het stopcontact en geven tussen de 400-500mbs snelheid enkel de dlan 500 duo geeft maar 40 mbs.

In de Loop van de jaren hebben we al heel veel Telenet gebeld maar het probleem is nooit opgelost.
Alle toestellen zijn al vernieuwd geweest: nieuwe modem zwaarste model die ze hebben (onlangs), nieuwe powerline adapters niks helpt
Wij hebben Fibernet en het beste abonnement dus het internet zou normaal altijd super moeten werken toch?

Het internet valt soms een paar minuten uit en soms zelf veel langer 30min-uur... Wifi blijft soms werken en soms niet Ik snap er echt niks meer van.

soms valt alles weg en soms zie ik staan verbonden maar geen internet op wifi en kabel.

Soms valt er ook 1 powerline adapter weg dat kan ik dan ook zien in de App devolo cockpit maar als ik hem uittrek en terug insteek na 10sec werkt hij onmiddellijk weer en dit is niet steeds de zelfde adapter.

Dit is not done men betaald zo veel voor goed internet en tijdens het telewerk of gaming internet verliezen kan niet!

nog iemand die dit probleem heeft of had en de oplossing weet?

indien meer info nodig vraag maar!

Alvast Bedankt,
Roofed
:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:10
Eerste test is om een apparaat rechtstreeks aan het modem te hangen en te controleren of die wel continue verbinding heeft. Als die ook geen verbinding heeft is het iets voor Telenet. Zoja, dan is jouw eigen interne netwerk de oorzaak. Powerline adapters leveren m.i. niet de meest stabiele verbindingen op.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Waarom gebruik je Powerline adapters?

Die dingen kunnen wel eens je probleem zijn ipv Telenet.. die je nu de schuld geeft, zeker als je stroom netwerk oud is / als je over meerdere groepen moet gaan van A naar B dan zijn het echt ondingen.

Geen alternatief beschikbaar zoals een kabel trekken of deftige accespoints ophangen voor een stabiele Wi-Fi?

[ Voor 34% gewijzigd door HKLM_ op 05-04-2021 17:35 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
heb je al is met vaste kabel rechtstreeks op de modem getest ?

powerline's hebben niet de meest betrouwbare reputatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zult eerst uit moeten sluiten of het internet niet functioneert of je interne netwerk. Op zich niet eens zo bijzonder lastig.

Neem een oude laptop, sluit die met een netwerkkabel aan op je modem/router en laat die constant een server buiten de deur pingen. Dit ping commando is vast ergens op internet te vinden. Op het moment dat je internet er uit ligt kun je dat zien aan de resultaten die je terug krijgt van het pingen. Wanneer het interne netwerk er uit ligt zie je daar niks van in de resultaten van het pingen. In dit geval weet je waar je het moet zoeken en dus of je Telenet daar mee moet vermoeien of zelf je apparatuur moet vervangen/resetten/instellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Al die power troep los trekken.
Utp rechtstreeks naar de pc en testen.

Geen problemen, de rest ook op utp.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:54
Ik kan je nu al vertellen dat het de powerline dingen zijn. Ik heb ze ook gehad van het merk. Je internet valt waarschijnlijk niet helemaal weg maar hij kan de DNS server meestal niet vinden. Na een 10-30 seconden heb je weer verbinding. Soms kan het langer duren. De lampjes branden gewoon wit alsof de verbinding in orde is.
Oplossing koop wifi versterkers evt met lan aansluiting als je met een PC verbinding wil maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Willempie27 op 05-04-2021 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met de basics: waar gaat het fout?

Als het weer gebeurt, probeer eens de volgende pings:
ping 127.0.0.1
ping <je eigen LAN IP-adres>
ping <default gateway aka LAN-adres van je router>
ping <WAN-adres van rouer>
ping 8.8.8.8 (of willekeurig welk ander betrouwbaar IP op internet)
ping www.google.com (of willekeurig welk ander betrouwbaar URL)

Als er nog andere adapters tussen zitten (die PLC-apparaten), ping ook hun LAN IP-adressen tussen eigen LAN IP en default gateway.

Daar waar voor het eerst geen antwoord komt is waar het fout gaat. Als je dat weet kun je inzoomen op wat daar dan mis gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
Powerline adapters....
Het zou verboooooden moeten worden :D

Het was een leuke oplossing vroeger.
Ze werken alleen goed als je zeker weet dat er verder geen stroompieken zijn op het stroomnetwerk.
Wat vaak alleen een elektricien kan uitlezen.

Het probleem kan namelijk elk elektronisch apparaat zijn in het stroom netwerk ongeacht welke groep.
Het kan al iets zijn wat op het oog gewoon goed werkt zoals een lamp.
Laatst met iemand uitgezocht wat er aan de hand was.
Na dagen dingen testen was het een led lampje in het plafond die gewoon zijn werkt deed.
Maar na het verwijderen van dat spotje van de vier in de badkamer werkten de powerline adapters opeens weer goed.
Terwijl de dichtstbijzijnde adapter 3 kamers verder was.

Ik heb ook een mesh systeem aangeraden en later geïnstalleerd en nooit meer problemen gehad.
Ik zou die dingen dus zsm vervangen met een alternatief zoals een MESH systeem.
Wat bijna op hetzelfde neerkomt maar veel beter en betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofed
Allard schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:32:
Eerste test is om een apparaat rechtstreeks aan het modem te hangen en te controleren of die wel continue verbinding heeft. Als die ook geen verbinding heeft is het iets voor Telenet. Zoja, dan is jouw eigen interne netwerk de oorzaak. Powerline adapters leveren m.i. niet de meest stabiele verbindingen op.
*knip* Mag een maatje vriendelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-04-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofed
HKLM_ schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:32:
Waarom gebruik je Powerline adapters?

Die dingen kunnen wel eens je probleem zijn ipv Telenet.. die je nu de schuld geeft, zeker als je stroom netwerk oud is / als je over meerdere groepen moet gaan van A naar B dan zijn het echt ondingen.

Geen alternatief beschikbaar zoals een kabel trekken of deftige accespoints ophangen voor een stabiele Wi-Fi?
Geen alternarief. Kabel trekken gaat niet. Wifi hebben we wel maar wifi is nooit even goed als kabel toch? De wifi valt ook met momenten uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofed
jack zomer schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:38:
Al die power troep los trekken.
Utp rechtstreeks naar de pc en testen.

Geen problemen, de rest ook op utp.
Ja dat gaat niet zo maar hé wij hebben geen nieuw huis waar de kabelbuizen voorzien zijn voor extra internet kabels bij te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:17
Wifi is over het algemeen betrouwbaarder dan powerline adapters.

Powerline adapters geven juist dit soort problemen, ergens op het powernet komt een storing en dan valt alles ineens weg/
Waar zo'n storing vandaan komt is heel lastig te achterhalen, kan zomaar van elders komen, maar ook een vriezer of koelkast die slecht ontstoort is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:10
*knip*
Je zult toch op de een of andere manier moeten vaststellen waar het probleem vandaan komt. Als je meteen al oorzaken gaat uitsluiten zonder het te testen zal je de oorzaak niet snel vinden, want ik ben het met de andere posters eens dat een Powerline netwerk erg instabiel is.
Als je dat niet gelooft, prima, dan zoek je het verder zelf maar uit. Veel succes met schelden op die provider die jouw intern netwerkprobleem niet oplost.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-04-2021 12:06 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Roofed schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:48:
[...]

Ja dat gaat niet zo maar hé wij hebben geen nieuw huis waar de kabelbuizen voorzien zijn voor extra internet kabels bij te trekken
Ik had ook geen nieuw huis toen ik extra kabels naar 3 accesspoints moest hebben.. koste 1 dag werk om ze een koof in te krijgen..
Dus nee, niet zomaar. Maar met een beetje wil en moeite zal er best een mogelijkheid zijn.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09
Even op volgorde van betrouwbaarheid/snelheid
1. Kabels
2. Kabels
3. Kabels
4. Moca
5. Tri band mesh (bv netgear orbi rbk 50/asus wifi 6)
6. Dual band mesh (bv deco m4)
7. 4g :p
8. Vooruit dan maar, powerline

Conclusie: test even of je powerline werkt op krachtstroom :+

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 10-04-2021 11:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:36
Zorg er in ieder geval voor dat de Powerline adapters de laatste firmware hebben en zet eventuele energie besparings-opties allemaal uit.
Soms komen Powerline adapters namelijk niet meer uit hun standby mode.
Willempie27 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:43:
Ik kan je nu al vertellen dat het de powerline dingen zijn. Ik heb ze ook gehad van het merk. Je internet valt waarschijnlijk niet helemaal weg maar hij kan de DNS server meestal niet vinden. Na een 10-30 seconden heb je weer verbinding. Soms kan het langer duren. De lampjes branden gewoon wit alsof de verbinding in orde is.
Heel herkenbaar dit, inderdaad!
Bij gebruik van Powerline naar een extra Wifi Acces Point merkte ik ook dat de Powerline verbinding op willekeurige momenten korte tijd werd verbroken, met als gevolg dus disconnects / timeout / DNS errors op de clients.
Ik heb dit maar eens uitvoerig getest (doorlopende pingtest) met diverse combinaties van verzamelde Powerline 500/600 adapters (Devolo, TP-link,Sitecom etc.), bij ALLE adapters valt vroeg of laat de verbinding gewoon voor korte tijd weg!
Dit probleem speelt al heel lang blijkbaar en staat los van eventuele storingen op het lichtnet zelf.
Het is gewoon een bug in de gebruikte Powerline chipsets (Qualcomm Atheros)?.

Nu heb ik dit ook nog eens getest met een oude Cisco PLE400/PLS400 Powerline set.
Deze gebruikt dus een afwijkende chipset (Broadcom) architectuur.
Hiermee is de verbinding uiteraard langzamer, maar wel stabiel zonder de mysterieuze timeouts/dropouts.
Pagina: 1