WIFI cameraklok functioneert niet meer buiten het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlook
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-08-2024
Wij maken al enige tijd ter beveiliging gebruik van een WIFI cameraklok van het merk Vegas.
We hebben nooit problemen gehad met de internet verbinding. Het was tot kort mogelijk om zowel binnen het wifi netwerk de camera te bekijken en buitenaf via 4g op je smartphone d.m.v. de Pro iCam applicatie.
Echter als ik nu buitenaf via 4g de camera wil bereiken blijft de status op "logging in..."staan.
Binnen het WIFI netwerk heb ik gewoon perfect beeld middels de Pro iCam applicatie.

Deze klok hebben wij een aantal jaar geleden aangeschaft: https://www.epine.nl/came...Q_LvBOpkXjzRoCXscQAvD_BwE

Relevante software en hardware die ik gebruik is de Pro iCam applicatie (niet meer verkrijgbaar per playstore, echter wel te downloaden op het internet).

Wat ik al geprobeerd heb is een tal van andere applicatie die eventuele (spy)camera's ondersteunen, echter krijg ik hem nergens aan de praat.

Wat ik al heb gevonden is dit artikel: https://www.ozspysupport....hidden-camera-user-guide/

Daar duiden ze op het feit dat het firmware zou moeten worden geupdate. Echter, weet ik gewoon niet hoe ik dit voor elkaar krijg en ook de fabrikant Epine kan mij niet verder helpen. Zij verwijzen mij simpel door naar andere software namelijk de TinyCam applicatie, welke de camera ook niet vind/installeert.

Heeft iemand ervaring? ik vind het zonde om even een nieuwe camera aan te schaffen terwijl dit beestje een kleine 180,- euro heeft gekost.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat me als éérste te binnen schiet: Heeft iemand op het LAN (interne (bedrijfs?) netwerk) wat firewall regels aangescherpt zodat er geen direct verkeer van / naar de camera meer mogelijk is vanop 't "Grote Boze Internet"?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlook
Dat zou je inderdaad bijna denken.
Eerlijk gezegd niet dat ik weet. Er zijn wel wat dingen veranderd waaronder;

- Nieuwe smartphone
- Nieuw netwerk + router

Mijn gevoel zou dan eerder gaan naar mijn smartphone, waar ik wifi uitschakel en de verbinding gelijk mislukt met de camera. Of misschien als je eens mijn 2e link bekijkt, daar staat toch duidelijk dat het met firmware te maken heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door Outlook op 05-04-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Outlook schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:46:
Dat zou je inderdaad bijna denken. Eerlijk gezegd niet dat ik weet. Er zijn wel wat dingen veranderd waaronder;

- Nieuwe smartphone
- Nieuw netwerk + router

Maar niets in de instellingen.
Misschien als je eens mijn 2e link bekijkt, daar staat toch duidelijk dat het met firmware te maken heeft?
Dan zou ik dáár je issue toch maar eens als eerste gaan zoeken :P

Waarom zou je nieuwe firmware op een device gaan installeren als je er nog wel bij kunt komen via het lokale IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlook
Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:51:
[...]

Dan zou ik dáár je issue toch maar eens als eerste gaan zoeken :P

Waarom zou je nieuwe firmware op een device gaan installeren als je er nog wel bij kunt komen via het lokale IP adres?
Oke, maar hoe moet ik beginnen? ik heb het apparaat gevonden en het IP adres. Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Outlook schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:52:
[...]

Oke, maar hoe moet ik beginnen? ik heb het apparaat gevonden en het IP adres. Hoe nu verder?
Logging van de nieuwe router / firewall uitlezen. Die camera / klok wil schijnbaar naar buiten (en mag dat niet meer) óf er probeert iets (een Cloud Dienst?) naar binnen te komen om die camera / klok vanop 't Internet middels een APP / 4G verbinding vanaf de buitenkant van je netwerk te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33

Baggeraar

Wat een gebagger..

Check reviews:
https://apps.apple.com/us/app/pro-icam/id925639505

tl;dr: de cloud waarmee je app een connectie kan maken naar je eigen cam via p2p comm is down; ergo: dit gaat niet meer werken zonder dat de fabrikant nieuwe servers en ook nieuwe firmware/settings beschikbaar stelt voor je klok.

Welkom in de 21e eeuw met de duizenden cloud producten die na 2 jaar obsolete zijn.

edit; je geeft zelf de oplossing aan: https://www.ozspysupport....hidden-camera-user-guide/
en daar staat gewoon: Please contact your local OzSpy representative to arrange a firmware update.

ze hebben heus wel een manual hoe je de firmware moet updaten;

[ Voor 28% gewijzigd door Baggeraar op 05-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlook
Baggeraar schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:00:
Check reviews:

tl;dr: de cloud waarmee je app een connectie kan maken naar je eigen cam via p2p comm is down; ergo: dit gaat niet meer werken zonder dat de fabrikant nieuwe servers en ook nieuwe firmware/settings beschikbaar stelt voor je klok.

Welkom in de 21e eeuw met de duizenden cloud producten die na 2 jaar obsolete zijn.
Ik denk dat daar inderdaad de kneep zit.
Dus kortom kan ik hem weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Baggeraar schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:00:
Check reviews:

Intern een eigen VPN Endpoint optuigen en dan maar hopen dat die APP zo intelligent is om het LAN adres van de Camera / Klok dóór die VPN tunnel op te gaan pakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33

Baggeraar

Wat een gebagger..

er zijn nog wel opties;

de vraag is; hoe secure is het allemaal.. het gaat nog altijd om camera's die in je woonkamer/slaapkamer staan, indien ze overgenomen worden is dat een behoorlijke privacy inbreuk. Ik wil enkel maar duidelijk maken dat het niet zomaar iets is waar je zachtjes moet overgaan.

1) Goede oplossing is inderdaad een VPN;
2) 2de oplossing zou bvb met een reputabele cloud service werken; bvb met een synology + surveilance station; en dan hopen dat je gewoon de camera stream uit die camera kan krijgen.
voordeel is hiervan dat je zeker bent dat normaliter de service van deze cloud niet snel de lucht uit zal gaan; en dat het systeem ook meerdere malen per jaar gewoon security fixes krijgt.
3) nieuwe firmware en overgaan naar een nieuwe clouddienst van je fabrikant; en daarbij hopen dat het niet terug ergens met een shady chinese dienst wordt ingeregeld, om nog maar te zwijgen van vraagtekens bij het securitybeleid en wegblijven van eventuele updates.
4) zeker niet aan te raden: de stream van je camera gewoon naar buiten brengen via portforwarding: https://www.palmvid.com/c...Instructions%20091419.pdf
Hiermee ben je 100% afhankelijk van de security van je spycam zelf, en die is al in geen jaren geupdate, laat staan dat deze secure was toen die werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:04:
Intern een eigen VPN Endpoint optuigen en dan maar hopen dat die APP zo intelligent is om het LAN adres van de Camera / Klok dóór die VPN tunnel op te gaan pakken :9
Waarom hopen als je het ook zeker kan weten? Een L2TP VPN werkt (zoals al in de naam zit) als layer 2 verbinding en daarmee zit je, mits goed geconfigureerd, gewoon op je LAN en zal die app prima werken.

Even op zoek of de (nieuwe) router een VPN server mogelijkheid heeft, of anders met een Raspberry PI en een van de vele tutorials aan de slag. Genoeg mogelijkheden.

Het makkelijkst (maar waarschijnlijk niet het veiligst) is toch om te kijken naar het updaten van de firmware.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DexterDee schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:17:
[...]

Waarom hopen als je het ook zeker kan weten? Een L2TP VPN werkt (zoals al in de naam zit) als layer 2 verbinding en daarmee zit je, mits goed geconfigureerd, gewoon op je LAN en zal die app prima werken.

Even op zoek of de (nieuwe) router een VPN server mogelijkheid heeft, of anders met een Raspberry PI en een van de vele tutorials aan de slag. Genoeg mogelijkheden.

Het makkelijkst (maar waarschijnlijk niet het veiligst) is toch om te kijken naar het updaten van de firmware.
Ga jij ze dát bij bijvoorbeeld Ubiquiti ook nog maar eens even vertellen zodat die gekke "Protect App" van ze daarna ook geen afhankelijkheid meer heeft naar 'de Cloud' en je daar ook je camera's kunt gaan bekijken zonder dat je je spullenboel direct aan 't grote boze internet geknoopt hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlook
Baggeraar schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:14:
er zijn nog wel opties;

de vraag is; hoe secure is het allemaal.. het gaat nog altijd om camera's die in je woonkamer/slaapkamer staan, indien ze overgenomen worden is dat een behoorlijke privacy inbreuk. Ik wil enkel maar duidelijk maken dat het niet zomaar iets is waar je zachtjes moet overgaan.

1) Goede oplossing is inderdaad een VPN;
2) 2de oplossing zou bvb met een reputabele cloud service werken; bvb met een synology + surveilance station; en dan hopen dat je gewoon de camera stream uit die camera kan krijgen.
voordeel is hiervan dat je zeker bent dat normaliter de service van deze cloud niet snel de lucht uit zal gaan; en dat het systeem ook meerdere malen per jaar gewoon security fixes krijgt.
3) nieuwe firmware en overgaan naar een nieuwe clouddienst van je fabrikant; en daarbij hopen dat het niet terug ergens met een shady chinese dienst wordt ingeregeld, om nog maar te zwijgen van vraagtekens bij het securitybeleid en wegblijven van eventuele updates.
4) zeker niet aan te raden: de stream van je camera gewoon naar buiten brengen via portforwarding: https://www.palmvid.com/c...Instructions%20091419.pdf
Hiermee ben je 100% afhankelijk van de security van je spycam zelf, en die is al in geen jaren geupdate, laat staan dat deze secure was toen die werd uitgebracht.
Een VPN. Ik denk dat ik voor deze oplossing kies. Welke betaalde diensten raad je me aan en is dit verder eenvoudig op te zetten?
Zou je mij kunnen omschrijven hoe veilig deze optie is en hoe gemakkelijk dit is om te omzeilen door mensen buitenaf?

[ Voor 16% gewijzigd door Outlook op 05-04-2021 20:47 ]

Pagina: 1