Kan sinds een uur niet meer bij al mijn domeinen. Hebben andere hier ook last van?
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 06-04-2021 09:27)
Verwijderd
vanuit je Controlpanel kan je een reboot geven.Spierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:49:
Helaas kan ik er helemaal niet meer bij. Heb een ticket aangemaakt even afwachten.
Alle reacties
Nee domeinen en mail werken bij mij
[ Voor 92% gewijzigd door jack zomer op 05-04-2021 16:43 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
https://transnoc.nl/ meld i.i.g niks
Neem anders contact op met support die zijn tot 19:00 beschikbaar.
Neem anders contact op met support die zijn tot 19:00 beschikbaar.
[ Voor 49% gewijzigd door HKLM_ op 05-04-2021 16:44 ]
Cloud ☁️
Vreemd. Mijn hele VPS is niet benaderbaar. Met circa 30 domeinen en verschillende IP4 adressen.
NL
Afmelding 17:00:
In samenwerking met AMS-IX hebben we het probleem gevonden en opgelost. Verkeer via AMS-IX is hiermee volledig hervat en er vindt geen packet loss meer plaats.
Mocht je naar aanleiding van dit incident nog vragen hebben, kun je contact opnemen met de supportafdeling via een bericht vanuit je controlepaneel.
Update #2 10:30:
De problemen met verbindingen naar jouw diensten bij TransIP is sinds 08:05 volledig opgelost en zijn we in afwachting op een reactie van AMS-IX. Zodra we deze hebben, zullen we hier later op terug komen.
Update #1 08:45:
Uit ons onderzoek blijkt dat er vermoedelijk een probleem is tussen AMS-IX en het TransIP-netwerk. Wij hebben tijdelijk verkeer via AMS-IX weg gehaald en de verbindingen naar jouw diensten bij TransIP zijn sindsdien stabiel geworden.
Wij informeren je verder zodra meer informatie beschikbaar is. Onze excuses voor het ongemak!
Aanmelding:
Wij onderzoeken momenteel meldingen over de bereikbaarheid van diensten op het TransIP-netwerk. Wij informeren je verder zodra meer informatie beschikbaar is.
In samenwerking met AMS-IX hebben we het probleem gevonden en opgelost. Verkeer via AMS-IX is hiermee volledig hervat en er vindt geen packet loss meer plaats.
Mocht je naar aanleiding van dit incident nog vragen hebben, kun je contact opnemen met de supportafdeling via een bericht vanuit je controlepaneel.
De problemen met verbindingen naar jouw diensten bij TransIP is sinds 08:05 volledig opgelost en zijn we in afwachting op een reactie van AMS-IX. Zodra we deze hebben, zullen we hier later op terug komen.
Uit ons onderzoek blijkt dat er vermoedelijk een probleem is tussen AMS-IX en het TransIP-netwerk. Wij hebben tijdelijk verkeer via AMS-IX weg gehaald en de verbindingen naar jouw diensten bij TransIP zijn sindsdien stabiel geworden.
Wij informeren je verder zodra meer informatie beschikbaar is. Onze excuses voor het ongemak!
Aanmelding:
Wij onderzoeken momenteel meldingen over de bereikbaarheid van diensten op het TransIP-netwerk. Wij informeren je verder zodra meer informatie beschikbaar is.
Een storing hoeft ook juist niet in een heel netwerk zitten.Spierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:45:
Vreemd. Mijn hele VPS is niet benaderbaar. Met circa 30 domeinen en verschillende IP4 adressen.
kan je hem niet re-booten? Of gooi eens een ticket in bij de support.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Helaas kan ik er helemaal niet meer bij. Heb een ticket aangemaakt even afwachten.
Een update van 17:00 uur?Spierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:48:
NL
Aanmelding:
Volgens mij is dit een issue van een paar dagen geleden, als ik mij herinner.
Beetje vreemd dat er geen datum bij vermeld wordt.
Verwijderd
vanuit je Controlpanel kan je een reboot geven.Spierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:49:
Reboot heeft het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken!Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:50:
[...]
vanuit je Controlpanel kan je een reboot geven.
En nu de logs in om te kijken wat er aan de hand wasSpierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:53:
[...]
Reboot heeft het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken!
In zulke gevallen is het inderdaad iets softwarematigs, tenzij er iets op server niveau speelde, en je voortijdig tijdens de bootsequence van de VPS'sen op de bladeserver de boel al herstartte...
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2021 17:01 ]
Ben ik mee bezig, bedankt voor de tipAW_Bos schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:00:
[...]
En nu de logs in om te kijken wat er aan de hand was
En deze issue is nu verwijderd nadat ik TransIP even op de hoogte gesteld hebAW_Bos schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:49:
[...]
Een update van 17:00 uur?
Volgens mij is dit een issue van een paar dagen geleden, als ik mij herinner.
Beetje vreemd dat er geen datum bij vermeld wordt.
@Spierenburg Ben benieuwd wat er aan de hand was...
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2021 17:13 ]
Kan geen errors vinden in de logs. Ben bang dat ik de oorzaak niet kan achterhalen. Heb je misschien een tip welke log ik het beste kan doorspitten?AW_Bos schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:12:
[...]
En deze issue is nu verwijderd nadat ik TransIP even op de hoogte gesteld heb
@Spierenburg Ben benieuwd wat er aan de hand was...
/var/log/syslog is vaak interessant. Of de journalctl
[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2021 18:07 ]
Ik gebruik centos en kon het vinden in /var/log/messagesAW_Bos schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:05:
/var/log/syslog is vaak interessant. Of de journalctl
De volgende foutmeldingen zijn aanwezig:
vps systemd: Out of memory: Killed process 1395 (named)
Krijg nu ook waarschuwing emails van Transip:
Process Name named
Event Time Monday, April 5, 2021 at 1:51:43 PM UTC
PID 1395
Process UID 25
Process Username named
Process Total Virtual Memory 376600kB
Process Anonymous Resident Set Size 904kB
Process File Resident Set Size 0kB
Process OOM Score 22
Status Out of Memory ⚠
Memory Information Used 3.41 GB
Available 301 MB
Installed 3.7 GB
Load Information 118.28 132.80 103.75
Uptime 14 days, 6 minutes, and 14 seconds
System Information
System Item Details Status
Server Load 0.181641 (2 CPUs)
Memory Used 50.18% (1,947,048 of 3,880,164)
Swap Used 0.22% (11,572 of 5,242,876)
Lijkt mij dat ik meer dan genoeg zou moeten hebben.
Server Load 0.181641 (2 CPUs)
Memory Used 50.18% (1,947,048 of 3,880,164)
Swap Used 0.22% (11,572 of 5,242,876)
Lijkt mij dat ik meer dan genoeg zou moeten hebben.
Vlak voor de crash:
Free swap = 0kB
Total swap = 5242876kB
Volgens mij loopt de swap van de server altijd langzaam vol. Enige manier om het te legen is een reboot. Wellicht een memory leak?
Hoe ik hiermee in het verleden omging was wekelijks swapoff -a --> swapon -a uitvoeren. Maar lijkt mij dat hier een betere oplossing voor moet zijn.
Free swap = 0kB
Total swap = 5242876kB
Volgens mij loopt de swap van de server altijd langzaam vol. Enige manier om het te legen is een reboot. Wellicht een memory leak?

Hoe ik hiermee in het verleden omging was wekelijks swapoff -a --> swapon -a uitvoeren. Maar lijkt mij dat hier een betere oplossing voor moet zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Spierenburg op 05-04-2021 18:25 ]
In jouw post vlak hierboven staat swap gebruik op nul en heb je vrij geheugen zat.Spierenburg schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:22:
Vlak voor de crash:
Free swap = 0kB
Total swap = 5242876kB
Wat draait er op de VPS?
Stuk of 30 websites (WordPress).ANdrode schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:43:
[...]
In jouw post vlak hierboven staat swap gebruik op nul en heb je vrij geheugen zat.
Wat draait er op de VPS?
Dit is de status normaal gesproken. Echter loopt die swap na verloop van weken naar 100%.
Server Load 0.166992 (2 CPUs)
Memory Used 43.55% (1,689,980 of 3,880,164)
Swap Used 5.32% (278,716 of 5,242,876)
[ Voor 31% gewijzigd door Spierenburg op 05-04-2021 18:46 ]
Ik zie vlak voor de crash:ANdrode schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:43:
[...]
In jouw post vlak hierboven staat swap gebruik op nul en heb je vrij geheugen zat.
Wat draait er op de VPS?
Free swap = 0kB
Misschien een Wordpress plugin met een memory leak?
En in de andere output (ik neem aan voor de crash) ook zat geheugen vrij. Het gebruik moet makkelijk te traceren zijn (behalve bij rootkits etc).
Het zou dan te zien moeten zijn in standaard tools dat een webserver of php fpm process dat geheugen pakt.Misschien een Wordpress plugin met een memory leak?
Reboots vanwege memleaks kom je in Linux amper tegen zonder exoterische hardware of gekke kernel modules
Ik ga het eens fatsoenlijk onderzoeken. Mocht ik het vinden zal ik het wel laten weten. Bedankt voor de informatie allemaal!ANdrode schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:33:
[...]
En in de andere output (ik neem aan voor de crash) ook zat geheugen vrij. Het gebruik moet makkelijk te traceren zijn (behalve bij rootkits etc).
[...]
Het zou dan te zien moeten zijn in standaard tools dat een webserver of php fpm process dat geheugen pakt.
Reboots vanwege memleaks kom je in Linux amper tegen zonder exoterische hardware of gekke kernel modules.
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Als leeslijst/tip wil ik je deze nog geven: https://netflixtechblog.c...c10403c55?gi=3acc2c4136f0
Daar wordt een hele lijst commandos uitgelegd.
Daar wordt een hele lijst commandos uitgelegd.
Pagina: 1