Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardh82
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo!

Ik heb een macbook Pro 15inch met retina scherm uit eind 2016. (model A1707) In alle lompigheid ben ik er in geslaagd om er een vol glas water over te gooien, waarna die laptop door de Switch "economisch onherstelbaar" werd verklaard. Jammer, maar helaas. De harde schijf die erin zit werkt wel nog, want ze hebben bij switch er nog enkele bestanden voor me kunnen afhalen. Ondertussen ligt die kapotte laptop hier rond te slingeren en heb ik die al eens open gevezen.

Ik zou graag proberen om aan die files te raken, maar weet niet goed hoe er aan te beginnen. (Het toestel mag dus kapot, dus een teardown behoort zeker tot de mogelijkheden.) M'n zoektocht op het net naar tutorials leverde niet veel op. Any pointers?

Groet!
W.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardh82
Die video vond ik ook, maar hoe kom je nu aan de files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
De hardeschijf aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardh82
Daar gaat het dus mis. Geen idee hoe ik dat aanpak! (Sorry, ik ben totaal niet onderlegd maar wel geïnteresseerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Apple maakt geen harde schijven, de schijf in je laptop kan je op andere computers aansluiten via een USB naar SATA kastje op direct op de SATA poort als je die los hebt ik liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardh82
Dat werkt helaas niet omdat de harde schijf gesoldeerd is op het moederbord.
In deze video halen ze een extern connectorkastje erbij. Weet iemand wat dat juist is? En waar het te kopen valt?

YouTube: Macbook Pro Data Recovery - Touchbar A1707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Toevallig kan dit bij jouw model inderdaad. Dat ding heet volgens mij iets als 'data migration tool' en staat wel eens te koop op eBay. Ik vermoed dat dat een wat kostbare tool is voor eenmalig gebruik.

Weet je zeker dat hij niet te repareren is? Dat is voor mij als reparateur vaak de handigste methode. Soms kom ik niet verder dan een half werkende laptop, maar is dat voldoende om je data eraf te halen. De kans op volledige reparatie is ook aanwezig, maar dat ligt een beetje aan de aangerichte schade...
Pagina: 1