Welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thijs96
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 18:53
Hey!

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor voor op mijn bureau thuis. De monitor gaat gebruikt worden voor programmeren/werk en gamen (ik speel voornamelijk valorant).

Mijn bureau is 2meter dus als het geen widescreen monitor wordt dan ga ik voor 2 monitoren.

Mijn budget is rond de 1000/5000 euro en de Apple Pro Display XDR vind ik te duur en de refresh rate te laag voor gaming.

Bij voorkeur zoek ik een 4K monitor.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje, maar welke monitoren heb je zelf al gevonden? Verder is je budget nogal breed. 1 of 5 K euro is nogal een verschil :+.

• thijs96
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 18:53
br00ky schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:45:
Inkoppertje, maar welke monitoren heb je zelf al gevonden? Verder is je budget nogal breed. 1 of 5 K euro is nogal een verschil :+.
Op dit moment gebruik ik al 3 jaar twee iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 (24.5 inch, 75hz) en ik vond het tijd voor een upgrade omdat ik ze te klein vind en de kleuren niet zo mooi vind, die van mijn laptopscherm (Dell XPS 13 9300 4k) zijn zelfs stukken beter.

Omdat ik ze ga gebruiken voor gaming zou de iiyama G-Master Red Eagle GB3461WQSU-B1
een goede optie kunnen zijn en als ik ga voor 2 monitors naast elkaar (1 monitor recht voor me die ik standaard gebruik en een tweede monitor rechts van me) zou ik voor de Iiyama GB3266QSU-B1-31.5" kunnen gaan, ik zou er zelfs 3 naast elkaar kunnen gaan zetten. Ik ben alleen bang dat de kleuren niet zo mooi zijn.

Ik heb ook gekeken naar de LG Ultragear monitoren maar ik vind ze er extreem 'gaming-achtig' uitzien terwijl ik liever monitors met een iets 'zakelijkere' look wil.

Dit zou een goede optie kunnen zijn: Samsung Odyssey C49RG94SSU en tot nu toe denk ik de beste optie die ik heb gevonden.