Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-01 12:17
Ik heb laatst geprobeerd mijn omgebouwde PS2 weer aan de praat te krijgen nadat ik hem na 10 jaar uit de kast heb gehaald, maar na veel proberen heb ik de laser/lens niet werkend gekregen. Ik heb al een tal aan tutorials gevolgd op het internet, maar zelfs dan kom ik niet voorbij het startscherm en de melding dat de disk niet te lezen is.

Ik ga er dan nu dus van uit dat ik een nieuwe PS2 laser/lens nodig heb, maar voor wat ik nu nog op het internet kan vinden zijn deze of uitverkocht of zijn de reviews zo dusdanig laag dat ik het niet vertrouw.

Het gaat hier dan om een Playstation 2 Phat SCPH-50004 HD7 laser, dus mijn vraag is of iemand enig idee heeft waar ik na 14 jaar nog eentje kan vinden of dat iemand nog een oplossing heeft die ik wellicht nog niet heb gevonden. Ik heb de laser namelijk al geprobeerd schoon te maken, af te stellen op meerdere spellen door aan de witte ringetjes te draaien en de rails goed in te vetten / soepel te maken, maar zonder succes.

Iemand toevallig een oplossing?

Groetjes,
Jenoah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Een PS2 van marktplaats? Die dingen kosten niks. Als je zoveel waarde hecht aan je eigen zet je de lens/drive over?

En anders modden zodat je games van hdd kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor een tientje haal je een PS2 van MP..bespaar je de moeite om de lens te gaan vervangen, zal je nog meer kosten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ebay en aliexpress, kost gemiddeld een 10tje :)
Ik heb ergens nog een hdd / netwerk adapter liggen die de prullenbak ingaat als ik het tegenkom, heb jij er nog wat aan?

[ Voor 56% gewijzigd door Manke op 09-04-2021 16:26 ]